Unii spun despre noile frâne Shimano SLX că ar fi cu 25% mai puternice decât modelul anterior de XTR (M975). Alții sunt de părere că acestea vor detrona atât modelele de la Avid cât și pe cele de la Shimano, plasate mai sus în gamă. Dar defapt, ce bază au aceste afirmații? Am fost nevoiți să ne lămurim în priviința noilor Shimano SLX M666.
Dacă se întâmplă să-ți faci probleme în priviința denumirii, află că indicativul 666 a apărut ca o urmare firească pentru modelul nou care-l succedă pe cel vechi, 665, și în niciun caz pentru a crea o imagine mai puternică actualului model. Dar uneori iată că mai există și coincidențe. Și spun asta pentru că noile Shimano SLX au reușit să ne impresioneze. Pe deplin!
Aspectul este ceva subiectiv, desigur, dar pot să afirm că este atractiv. Forma este împrumutată de la frații mai mari, Shimano XT și XTR, însă materialele sunt inferioare. Este și normal, SLX-urile fiind mai ieftine. Materiale ceva mai slabe înseamnă și ceva greutate în plus, aproximativ 40 de grame/frână față de XT.
Această specificație va fi deja de mult uitată odată ce instalezi frânele pe bicicletă și pedalezi pe un traseu cu coborâri dificile. În acest mediu se poate observa potența acestor frâne. Într-adevăr, nu oferă modulația frânelor Shimano XT, fiind mai brutale, transferând toată energia către disc mult mai rapid, dar cu siguranță reușesc să depășească modelul Deore (care apropo, nu sunt deloc rele).
Manetele sunt un deliciu, mai ales că le poți acționa cu un singur deget. Chiar și așa, Shimano SLX 2012 frânează ireproșabil. În plus, reach adjust-ul (distanța manetei față de ghidon) poate fi acționat foarte facil, prin intermediul unui robinet montat pe manetă. O veste bună vine și din partea etrierelor. Pistoanele au fost redimensionate față de modelul anterior, fiind în prezent mai mari. Diametrul de 22 de mm oferă performanțe notabile. Iar dacă coborârea este mai lungă decât ai plănuit-o, poți sta fără griji în ceea ce privește supraîncălzirea sistemului, deoarece opțiunea Ice tech este disponibilă și pentru SLX. Astfel, vei putea achiziționa noul sistem de frânare împreună cu plăcuțele de frână cu radiator incorporat.
Funcționează cu ulei mineral (non coroziv) iar cei de la Shimano ne garantează că aerisirea va fi joacă de copii (evident, dacă achiziționezi trusa originală Shimano).
Discurile vin cu sistemul de prindere Center Lock, ceea ce automat te obligă să achiziționezi un butuc Shimano cu o astfel de prindere. Poți opta pentru discuri de 160, 180 sau 203 mm.
În concluzie stau și mă întreb oare unde vor să ajungă cei de la Shimano cu sistemele de frânare. Anul 2012 este fără îndoială anul japonezilor, reușind să ne impresioneze atât cu noile Alivio, Deore, XT iar acum cu noile SLX. Deși sunt în esență destul de brutale, iar la început vor necesita ceva obișnuință, în special dacă le utilizezi pe trasee tehnice, rămân cu siguranță una dintre cele mai bune oferte de pe piață raportate la costul de achiziționare. 180 de euro pentru întreg sistemul vor fi necesari pentru a gusta din plăcerea oferită de noile Shimano SLX BR M666.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Vad aproape peste tot acelasi obicei de a nu preciza ce reprezinta greutatea exprimata. Ce sa inteleg cand vad greutate 491g? Este vorba de setul de doua bucati? Cu sau fara discuri/ suruburi/adaptori pentru disc?
Este vreo conventie legata de valorile date pentru greutatea franelor hidraulice? intreb pentru ca incerc sa compar diferite modele si nu stiu niciodata ce exprima greutatea specificata.
Salut Freerider! As avea o scurta intrebare. Stiu ce nu le-ati testat inca, dar ce parere aveti de Magura MT2 in comparatie cu aceste SLX-uri?
folosesc deore xt 2012 cu 180 pe fata si 160 pe spate si sunt foarte bune, sunt de parere ca anu asta nu are cine ce sa scoata sa fie mai bune,shimano a revenit foarte bine in acest sector insa a ridicat stacheta mult,asa ca urmeaza sa avem surprize in perioada urmatoare
@chrism, imi poti spune daca si tu ai pe spate problema pe care o am si eu? si daca nu, cum ai rezolvat-o? :)
Salut! Eu am utilizat pentru Avid Elixir R un disc de 180 de mm pentru partea din spate si mi s-a parut la fel de brutala frana pentru necesitatile mele. Am trecut la un disc de 160 de mm si este in regula acum.
Cum as putea rezolva o problema cu frana pe spate deoarece frana este foarte brutala iar indata ce am actionat chiar si un pic maneta de frana imi blocheaza foarte repede roata spate si voi ajunge sa tocesc cauciucul iremediabil? Am un disc de 180mm acum...sa fie oare asta problema?
Stiu de testul acela, e pentru modelul M775 din 2011 dar nu stiu ce s-a intamplat cu testul pentru M785 model 2012...?!?
Testul cu Shimano XT este aici: http://www.freerider.ro/teste/shimano-xt-m775-2011-review-17245.html
Freerider, nu inteleg de ce ati scos articolul despre frana Deore XT M785...cand il veti reposta?Cred ca a fost cel mai asteptat review pe care l-am citit
M-am dat pe noile frane XT pentru cateva ore si trebuie sa spun ca incepe o noua era! Daca pana acum Shimano nu era interesat de capitolul frane unde isi faceau de cap Avid, Formula, Magura gama asta noua vine ca o lovitura sub centura... Daca luam si faptul ca in 2011 toate modelele de frane Juicy au fost retrase de prin magazine fiindca erau scurse Shimano revine pe locul binemeritat! JAPAN RULEZ!!!!