Când vine vorba de cursiere, italienii sunt maeștrii, iar acest lucru este cu greu contestabil. Pe lângă biciclete, nici când construiesc piese nu o fac rău, iar Campagnolo este un exemplu grăitor. Eu m-am convins de acest lucru după ce am testat setul Chorus și părerea pe care mi-am făcut-o despre acesta o voi împărtăși cu tine de-a lungul a câtorva articole. Încep cu frânele pentru că este foarte probabil ca acestea să îți capteze atenția momente bune după ce le vezi prima dată.
Aspectul setului de frâne este cel care iese în evidență de la început. Campagnolo a reintrodus pentru acest an tehnologia Skeleton care conferă un design absolut personal acestor frâne. Și grafica pieselor a fost schimbată, în sensul bun, oferind un aspect aparte. Le-aș recunoaște dintr-o mie și pot să zic că punctează bine de tot la acest capitol. Un posibil dezavantaj ar fi faptul că sunt disponibile doar în varianta neagră ca și restul setului Chorus. Pe mine, unul, nu mă deranjează, ba chiar consider că această culoare îi dă eleganța simplă, specifică unui set performant. Cât despre finisaje, am stat minute bune să găsesc un cusur, cât de mic, dar degeaba. Campagnolo nu a lăsat nimic la voi întâmplării. Acum să trecem la partea mai importantă, funcționarea.
Chorus este un set de high-end al celor de la Campagnolo, deasupra sa fiind doar Record și legendarul Super Record, așa că din start am avut exigențe relativ înalte de la aceste frâne. Așteptările mi-au fost confirmate și chiar un pic depășite, dar nu cu mult. Ca și funcționare, nu există vreun reproș, iar lucrul și mai bun este că saboții acestora sunt potriviți atât pentru condiții uscate, cât și pentru cele ude. Funcționează impecabil și te poți baza pe faptul că vor opri la timp de fiecare dată. O particularitate a acestui set este că frâna de spate este pe două axe (dual pivot), pe când cea de față pe unul singur. Nu sunt sigur ce au dorit italienii să sugereze prin această decizie, dar atât timp cât frânele funcționează ca la carte, nu am nicio obiecție.
O ușoară dezamăgire vine din direcția greutății. Cu un asemenea aspect mă așteptam ca perechea de frâne să spulbere concurența privind acest aspect, dar acest lucru nu se întâmplă. Nu mă înțelege greșit, frânele sunt ușoare, dar nu sunt atât de ușoare pe cât dau impresia. Perechea cântărește 316 grame, cu un gram mai mult decât setul corespondent al celor de la Shimano, Ultegra. Diferența este mai mult decât nesemnificativă din punct de vedere practic, dar rănește un pic orgoliul oricărui fan Campagnolo.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…