Odată cu adăugarea culorii portocalii pe furcile de top, trend care a debutat în 2016 cu modelul pentru Cross Country 32 Step Cast, cei de la Fox au creat un soi de nebunie, transformând produsele de top într-o carte de vizită pentru tehnologia de vârf și într-un obiect al dorinței printre fanii genului. O mișcare atât de inspirată, încât știi clar că atunci când vezi o furcă Fox portocalie, nu prea mai este cale de glumă. Dar Step Cast nu înseamnă doar imagine, ci presupune o construcție atât de eficientă încât păstrează doar materialul esențial, oferind totuși o greutate foarte mică. În condițiile în care rigiditatea față de modele anterioare a crescut. Poate că această construcție este foarte vizibilă în cazul furcii 32 Step Cast, care are brațele inferioare puternic sculptate, însă conceptul a fost extins și la furca de față, un 34 Step Cast Factory, probabil una dintre cele mai faine furci construite vreodată de Fox date fiind tehnologia și mai ales, greutatea.
Cu o cursă de 120mm ai spune că se adresează doar celor care practică un Cross Country mai extrem, însă folosită pe bicicleta corespunzătoare, furca asta produce momente umede pe orice fel de traseu, mai puțin poate pe cele de competiție de Downhill. Atât de mult au reușit să scoată cei de la Fox dintr-o cursă de 120mm și tot atât de mult, m-am distrat cu ea pentru câteva săptămâni pe traseele din preajma Câmpulungului. Am avut la dispoziție versiunea pentru roată de 29 de inch, pe care încape lejer o anvelopă de 29×2.6. Cartușul FIT4 oferă 3 setări diferite pentru furcă: închis, mediu și deschis. Pentru urcări am folosit mereu poziția din mijloc, niciodată pe cea închisă deoarece trebuie să fii un pic nebun să nu vrei confort în off-road pe urcări. Poziția deschis am utilizat-o desigur la fiecare coborâre. Viteza de revenire are suficient de multe click-uri încât să o reglezi la fix, iar modul Open are alte 22 de click-uri de ajustare. Constructiv, furca este prevăzută cu o cameră de aer negativă ceva mai mare, pentru a oferi sensibilitate mai mare în prima parte, iar asta se poate simți și vedea din exterior foarte ușor atunci când rulezi pe suprafețe cu mici denivelări. Confortul oferit este absolut. Mai mult decât atât, pe ultima parte a cursei, poți interveni cu spacer-ele livrate în cutie. Partea interesantă este că nu ești nevoit să adaugi mai mult aer pentru a primi mai mult suport din partea furcii, căci în fond aceasta este atât de bine pusă la punct, încât chiar și pe porțiunile dure, cu rădăcini succesive sau drop-uri, va presta perfect fără să simți nevoie de a face și alte reglaje în afara celor inițiale.
Dacă mai punem în calcul și greutatea de doar 1.650 de grame, obținem un produs demn de râvnit, nu doar de către cei care caută performanță, dar și din partea celor care vor pur și simplu o bicicletă ușoară și capabilă. Brațele decupate contribuie la greutatea scăzută, dar și detalii precum axul de 15mm care poate fi desfăcut doar cu un imbus de 6, pe care obligatoriu trebuie să-l ai cu tine în caz că faci o pană pe traseu. Materialele și finisajele sunt excelente, așa cum era de așteptat, iar prețul… of, prețul. 1.299 de euro pentru versiunea Kashima și 1.079 de euro pentru versiunea Performance, ceva mai grea, dar la fel de capabilă.
Plus: foarte ușoară și capabilă, finisaje excepționale
Minus: preț, ax fără quick release
Importator: Rom-Eurotrade SRL
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
As vrea sa stiu daca scoaterea prinderii axului QR ar putea influenta rigidizarea furcii de fata,sau e pur si simplu o trecere la un alt tip de prindere?
Stai un pic că nu înțeleg întrebarea. :) Deci, dacă scoți axul furcii, ce se întâmplă? Asta întrebi?