Fouriers a trimis la test două noi produse, lansate pentru sezonul în curs. Este vorba despre foaia ovală DX007, cu 34 de dinți și pinionul cel mare, DX008, cu 42 de dinți. Anul trecut am făcut de asemenea un review al acestor componente, iar până în momentul demontării gradul de uzură al foii cât și al pinionului erau cât se poate decente, după aproximativ 3.000 de km rulați pe munte. Câteva din problemele componentelor anterioare au fost eliminate. Să vedem despre ce este vorba.
Șuruburile de prindere sunt incluse în pachet, foaia este construită din aluminiu 7075 și este compatibilă cu angrenajele Shimano cu 4 găuri simetrice (atenție, noul XTR spre exemplu necesită o foaie diferită, datorită prinderilor diferite). Eu l-am utilizat pe un angrenaj Shimano XT 2014, așadar funcționează și cu SLX sau Deore.
Pinionul cu 42 de dinți este acum mai rafinat, mai bine și mai atent lucrat. Diferența majoră față de modelul anului anterior este spider-ul, care adaugă aproximativ 40 de grame la greutatea totală de 115 grame, însă oferă conform producătorului o rigiditate sporită. Ei bine, eu nu am remarcat-o, în schimb am observat detaliile la care Fouriers a lucrat și pe care nu le specifică pe nicăieri: spider-ul are acum 6 elemente suplimentare, care, în capătul acestuia, fixează perfect următorul pinion (cel de 36), acesta fiind acum extrem de bine fixat pe casetă. Interiorul spider-ului este de asemenea scobit ca să intre mai bine pe casetă.
Concluzie
În continuare, oferta celor de la Fouriers rămâne printre cele mai rezonabile de pe piață, pentru a-ți transforma sistemul de transmisie 2×10 sau 3×10 într-un 1×10, dar trebuie să remarc că prețul aproape s-a dublat în decursul unui an. Deși nu sunt singurii, toată povestea cu foaia ovală pe mine unul m-a încântat. Chiar dacă eu nu am simțit în mod special că trag mai tare la deal, urmele lăsate de roata de spate pe traseu au confirmat faptul că există un punct maxim în care ovalitatea foii preia din efortul tău și o transpune sub formă de energie crescută către roată. În ceea ce privește pinionul, acesta are o construcție cât se poate de solidă, iar ca format, rămâne unul din preferatele mele.
Preț foaie: 86.5 euro
Preț pinion: 94 euro
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…