Brief-ul pentru sesiunea foto suna cam asa: denumirea modelului trebuia cumva sa fie in concordanta cu peisajul, asadar am decis sa optam pentru o zona cu cat mai putina vegetatie, eventual chiar stearpa. Dupa numeroase discutii, am reusit sa fotografiem ACID-ul 2011 intr-un peisaj care-l scoate perfect in evidenta, deoarece totul este ars in jur. Si ne-am straduit sa-l pastram cat mai curat pentru sesiunea foto!
Ce aduce nou modelul 2011? Fata de modelul 2010, o schimbare semnificativa si anume angrenajul : acesta este acum de tip Hollowtech II, cei de la Cube renuntand la angrenajul de tip Octalink. Este dotat cu o transmisie Dyna Sys si cu o caseta de 10 pinioane. Cadrul este acelasi pe care-l intalnim la modelul anterior dar si la modelele AIM, Analog si Attention. Fata de modelul 2009, cadrul este cu totul nou iar unghiurile acestuia orientate mai mult catre competitii. Nu putem intelege pe deplin de ce Cube a renuntat la discul de 180 de mm pentru partea frontala inlocuindu-l cu unul mai mic, de 160 de mm.
Din punct de vedere al greutatii, Acid s-a ales in 2011 cu 100 de grame in plus, cel mai probabil datorita anvelopelor, care acum sunt furnizate in formatul 26 x 2.25 fata de 26 x 2.10.
In orice caz, noul Cube Acid se doreste a fi o bicicleta de Cross Country cu veleitati de All Mountain. Si-ti vom explica in acest test de ce.
Cadrul
Il cunoastem deja de la Cube AIM. Dar ii vom enumera pe scurt punctele forte : unghiuri orientate catre cursele de Cross Country, tuburi ovalizate pentru rezistenta sporita, urechi noi si tevi ale basculei noi (atat cele superioare cat si cele inferioare). Pe urcari ofera o tractiune buna iar pe coborari un control mai mult decat acceptabil.
Unghiul headtube-ului nu este cel mai mic, dar feedback-ul venit din partea directiei te va incanta. Pe viraje stranse, nu te va impresiona datorita caracterului usor subvirator in schimb puncteaza cu o stabilitate buna, atat la viteze mari cat si la viteze mici.
Sudurile se prezinta in regula. Ne-a incantat protectia montata sub cadru, care-l va proteja in momentul cand roata de fata va arunca pietre de pe traseu. Ai la dispozitie doua prinderi pentru bidoane, utile in competitii sau pe trasee mai lungi cand nu vrei sa mai cari un rucsac in spate. Tija de sa nu este orientata neaparat spre confort, datorita latimii de 31,6 mm dar saua compenseaza acest neajuns. Am fi preferat o tija in formatul 27,2 mm, implicit un „seat tube” in acelasi format.
Cablurile sunt trase pe sub teava superioara a cadrului, deci nu te vor incurca nicicum. Iar daca vrei sa montezi un portbagaj pe aceasta bicicleta, ai toata libertatea deoarece este dotat cu toate prinderile necesare.
Echipare
Asa cum ne-au obisnuit cei de la Cube, echiparea este bogata raportata la pretul acestei biciclete. La pozitia sportiva pe care o ai pe aceasta bicicleta isi aduc contributia tija de ghidon cu un rise de 8 grade si o lungime de 10 cm si ghidonul cu o latime generoasa. De aici si afirmatia de mai sus, referitoare la veleitatile de All Mountain ale acestei biciclete : ghidonul impreuna cu unghiurile reusite ale cadrului, sunt responsabile pentru controlul bun chiar si pe trasee mai dificile. Tija de ghidon (pipa) ar putea fi totusi incomoda pentru persoanele mai mici de inaltime, pozitia pe bicicleta fiind impinsa spre in fata.
Furca Rock Shox Dart 3 lucreaza bine, ofera un confort bun si ofera optiunea de lock-out cu comanda direct pe ghidon. Lock-out-ul nu este neaparat punctul forte al acestei furci, in schimb se revanseaza la denivelarile mai mici unde este ceva mai sensibila decat modelul anilor anteriori.
La capitolul frane, Acid-ul ramane in urma deoarece forta de franare a Hayes Stroker Ryde nu este chiar impresionanta, fiind necesare doua degete pentru actionarea acestora. In plus, discul pentru partea frontala de 180 de mm a fost inclocuit cu unul mai mic de 160 de mm. Vei simti nevoia de a opri mai ferm, in special pe coborari. Desi este mic, iar unele persoane s-ar putea nici sa nu-l sesizeze, jocul initial al manetelor te-ar putea deranja daca tii foarte mult la detalii.
Dyna Sys se numara printre noutatile asteptate pentru acest model : ofera o transmisie cu 30 de viteze, in formatul 3 foi si 10 pinioane, functioneaza cu lant HG-X si ofera schimbari mai rapide si mai precise decat modelul anterior. In plus, angrenajul este mai usor fiind un model Hollowtech II iar foile se pot demonta cu usurinta. Schimbatoarele isi fac bine treaba, desi Shimano XT-ul responsabil pentru schimbarea pinioanelor are un mic „lag” (intarziere). Schimbatorul de foi, Shimano SLX functioneaza bine si destul de linistit.
O alta noutate sunt manetele Shimano SLX, dotate cu functia 2 way release (adica poti schimba actionand aceeasi maneta in directii diferite), o functie foarte utila atunci cand ai nevoie sa schimbi rapid pinioanele sau cand esti nevoit sa tii degetele pe ghidon. Am remarcat si cursa lunga a manetei schimbatorului de foi, de la treapta inferioara la cea superioara, dar te obisnuiesti repede.
Anvelopele ofera numeroase avantaje : sunt usoare, au o viteza de rulare foarte buna, au o capacitate de curatare buna (ne-au scapat destul de repede de noroiul acumulat in timpul pedalatului) dar genereaza un mic dezavantaj : latimea de 2.25 nu a fost cea mai buna optiune, raportand-o la latimea basculei cadrului. Pe langa faptul ca nu poti monta o anvelopa mai groasa pe cadrul lui Acid, acumularile mari de pamant pot duce la frecarea de partea inferioara a basculei (vezi foto). De aici, este lesne de inteles care pot fi consecintele.
Rotile isi aduc contributia la o rulare „silent” a bicicletei. In plus, iti vor oferi o durata de viata mare daca le vei exploata in conditii normale.
Concluzie
Cube ACID 2011 vine cu o serie de noutati, in special din partea componentelor si mai exact, din partea sistemului de transmisie. Reuseste sa ofere in continuare o configuratie buna pentru un cost relativ modest (3.500 lei) dar si alte posibilitati de upgrade, in cazul in care vrei sa mai scazi din greutatea totala a bicicletei. Asadar, o rampa buna de lansare.
Te va sustine atat in competitiile de Cross Country sau Marathon cat si in plimbarile mai lungi, oferind un confort bun.
Progresul fata de modelul 2009 este vizibil chiar si pentru un ochi neavizat, iar paintwork-ul ii confera o nota de sportivitate deja tipica bicicletelor Cube. Aceasta se va traduce si prin admiratia pe care o vei starni in jur.
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Vezi comentarii
Multumesc pt feedback :D
Salut! Daca te vei plimba doar pe asfalt, atunci alege Cube Natura si nu mai investesti nimic in plus. Daca te gandesti si la ceva escapade la munte, alege Avid-ul pe care poti monta si anvelope slick pentru sosea.
Buna ziua. Intentionez sa-mi achizitionez o bicicleta hybrid pt plimbari pe asfalt. Modelul la care m-am decis este Cube Nature 2011. Intrebarea mea este daca are rost sa achizitionez un astfel de model sau sa ma orientez catre un Cube Acid 2011 pe care sa-l configurez pt asfalt (gen cauciucuri mai subtiri). Multumesc :)
Salut Dan! Consultă tabelul de înălțime din acest articol: http://www.freerider.ro/mag/cum-imi-aleg-bicicleta-potrivita-6577.html. Din punctul meu de vedere dacă dorești ca bicicleta să aibă un look mai sportiv, mergi pe versiunea cu cadru de 18. Altfel, versiunea de 20 este de asemenea potrivită.
Eu am 1.82 inaltime si nu stiu sigur ce cadru mi-ar trebui, de 18 sau de 20?
aveam impresia ca 2010 avea 180/180
160/160. Chiar am precizat mai sus in articol ca fata de modelul 2010, pe noul 2011, Cube a renuntat la discul de 180 mm pentru partea frontala, inlocuindu-l cu unul mai mic, de 160 de mm.
discurile sunt 160/180 sau 160/160? atat pe cube.eu cat si pe bikexpert vad ca scrie 160/160...
Cube ACid by far the better option for mounatin bikes. Loving the new ride.