Corratec X-Vert Cross Base

Corratec X-Vert Cross Base este o bicicleta cu roti mari, de 28 de inci, al carei scop este sa te poarte rapid prin oras, din punctul A in punctul B sau pe trasee asfaltate mai lungi. Exista cateva similitudini intre aceasta si o bicicleta de Trekking, insa Corratec-ul este dedicat conform producatorului, fie probelor de Cross Country fie pentru Fitness sau Wellness.

Cele doua categorii sunt relativ diferite insa echiparea bicicletei doreste sa indeplineasca toate criteriile enuntate mai sus. Incerc sa pun accentul pe scopul utilizarii acestei biciclete, deoarece diferenta de la Cross Country la Fitness este destul de mare. Daca prima proba presupune un efort mare, tehnica si o bicicleta echipata corespunzator (cu toate specificatiile de rigoare), fitness-ul nu inseamna mai mult decat o plimbare in parc, o tura de lac si inapoi acasa. O sa argumentez in articol de ce consider ca aceasta bicicleta nu poate fi utilizata corespunzator pe traseele de Cross Country.

X-Vert Cross Base este entry-level-ul gamei X-Vert, locul fruntas fiind ocupat de modelul Cross One 29er. Din punct de vedere estetic, bicicleta parca nici nu vrea sa ne impresioneze cu ceva, gri-ul sobolan cu care vine „imbracata” fiind intr-o oarecare contradictie cu restul modelelor Corratec (sa ne amintim sloganul : „Color your way!”). Sa vedem totusi ce ofera modelul de baza X-Vert.

Cadru / Pe traseu

Unghiurile cadrului permit un control relativ bun in oras, in special cand trebuie sa executi manevre rapide si in acelasi timp nu dau de gol gabaritul rotilor (28 inci). Sudurile se prezinta foarte bine, in stilul casei Corratec, urechile cadrului sunt atent lucrate si par usoare iar cablurile sunt trase pe sub teava superioara a cadrului, asadar nu vor constitui o piedica atunci cand te urci sau cobori de pe bicicleta. In acelasi timp, cei de la Corratec au montat cateva protectii, astfel incat cablurile de frana si cele ale schimbatoarelor sa nu se frece de cadru.

La controlul bun al bicicletei contribuie de asemenea si ghidonul destul de lat ce beneficiaza de un mic „rise”. Bicicleta este suficient de rapida pentru oras iar pozitia este inalta. De asemenea angrenajul este pozitionat suficient de sus, astfel incat sa nu ai probleme la trecerea peste borduri sau „obstacole urbane” mai inalte.

Daca pe asfalt Corratec X-Vert Base sta bine, nu putem afirma acelasi lucru si pe probele de Cross Country. Daca te decizi sa parasesti soseaua pentru poteci de padure, vei resimti denivelarile destul de puternic. In acest sens, furca RST Neon cu o cursa de 80 de mm nu ajuta foarte mult la preluare socurilor, fiind destul de rigida. In plus, anvelopele nu au fost gandite pentru drumuri denivelate, in special datorita balonului mic si a latimii restranse.

Pe scurt, locul lui X-Vert Base este pe asfalt iar daca vrei sa experimentezi si alte tipuri de traseu, ar fi sa alegi potecile de pamant fara denivelari prea mari.

Echipare

Fiind un model de baza este usor de dedus faptul ca si echiparea este entry-level. Exceptie face schimbatorul de pinioane, Shimano Deore care se descurca in general foarte bine. Furca RST Neon beneficiaza de o cursa de 80 de mm si de functia de lock-out. Cursa de amortizare se face utila in oras, la trecerea peste borduri, insa nu neaparat si pe un traseu cu denivelari. Functionarea acesteia este destul de greoaie, de aceea nu vad sincer rostul functiei de lock-out care blocheaza functionarea furcii si o intareste, devenind astfel rigida. Functia ar fi utila pe asfalt insa bicicleta se simte la fel de bine si fara lock-out activat.

Un aspect negativ este reprezentat de anvelope : Rubena Gripper Long Way 700c. In ciuda denumirii, acestea nu ofera un grip foarte bun, nici pe asfalt umed dar nici pe pamant (probabil nici nu au fost gandite pentru poteci). In plus, dupa aproximkativ un an de exploatare, acestea incep sa se crape pe laterale.

Angrenajul Shimano FC M442 are o durata lunga de viata iar bratele sunt rezistente impotriva zgarieturilor, mai ales acelora aparute in urma unei exploatari intense. Daca schimbatorul de pinioane face o treaba buna, nu acelasi lucru se poate spune si despre cel de foi, Shimano Acera : este zgomotos, brutal iar daca vrei sa schimbi rapid foile, acesta se dovedeste a fi destul de lent. Afisajul ce indica pinionul, respectiv foaia pe care pedalezi nu este foarte precis.

Sunt axate pe confort sporit mansoanele si saua. Mansoanele sunt destul de late, oferind o sustinere buna a palmelor, iar saua beneficiaza de un canal central, completat de o decupare ovala.

La capitolul frane, X-Vert Base vine echipat cu V-Brake-uri ZZYZX, suficient de puternice pentru a opri la timp bicicleta in conditii de traseu uscat. Pedalele nu se numara printre preferatele noastre, deoarece nu asigura suficient grip in conditii de umiditate.

Concluzii

Corratec X-Vert Base este o bicicleta potrivita deplasarilor prin oras. Cu o greutate de 13,1 kg nu este cel mai fericit caz mai ales daca ne gandim la echiparea simpla (fara frane pe disc, fara anvelope pentru teren dificil etc), insa aceasta se pastreaza in limitele decentei. Cu echiparea entry-level, acesta poate face fata solicitarilor urbane cotidiene, insa este de preferat ca locul de joaca sa ramana in limitele orasului si nu mai departe de acesta. Raportat la echipare, pretul de aproximativ 1.900 de lei nu este chiar mic, dar sa nu uitam ca discutam totusi de o bicicleta Corratec.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma