Categorii: AnvelopeRotiTeste

Continental Xynotal și Kryptotal, la test: oricine poate lua acum virajele

S-a făcut ceva vâlvă cu lansarea noilor anvelope de la Continental cu denumiri atipice, lăsând impresia că au fost construite într-un laborator de către un savant nebun care a folosit niște substanțe secrete pentru a crea cele mai bune anvelope de gravity din lume. Savantul nu este unul ci sunt frații Atherton și care chiar asta și-au propus: să construiască o gamă de anvelope pentru gravity ca să se potrivească oricăror nevoi. De aceea există și numeroase combinații și variante pentru anvelopele astea și îți doresc mult succes în a le alege căci nu va fi treabă ușoară.

M-am asortat special pentru fotografia cu aceste anvelope. 🙂

Am avut în trecut un articol dedicat întregii game, însă acum am avut să încerc și cele două modele din titlu, Xynotal – în dimensiunea 27.5 x 2.4 cu carcasă Downhill Soft pentru hardpack și Kryptotal (FR – adică de față) – în dimensiunea 29 x 2.4 cu carcasă Downhill Super Soft pentru teren mixt. Nu este vreo inadvertență în dimensiuni, folosesc setup mullet pe bicicleta mea, așadar am instalată o roată de 29 pe față și una de 27.5 pe spate și este cea mai tare chestie din lume, chiar dacă a trebuit să mă obișnuiesc psihic cu ideea (în primul rând aveam impresia că urc mai greu astfel și că arată ciudat). Între timp am scăpat de ambele probleme, iar acum viața mea cu bicicleta pe munte este perfectă. N-o să stau aici să înșir motivele pentru care prefer acest format ci o să mă concentrez pe cele două anvelope, pentru care n-am ales la întâmplare titlul. Şi să vă explic de ce.

Carcasa Downhill Super Soft a anvelopei Kryptotal instalate pe roata din față este printre cele mai moi mixturi de gumă pe care le-am întâlnit pe vreo anvelopă. De fapt este cea mai moale. Asta face ca în multe situații anvelopa să se lipsească de teren, iar atunci când te dai tare la vale ar trebui să știi cât de important este să te bazezi pe aderența roții de față. Iar aderență ai aici din plin. Crampoanele laterale sunt extrem de mari și se înfig practic în sol atunci când iei un viraj și te lași mult, iar partea centrală are crampoanele suficient de apropiate încât să ofere o viteză de rulare decentă dar și un feedback bun la frânări. Despre greutate nici n-am de gând să vorbesc, căci ambele anvelope cântăresc undeva la 1.3 kg, dar mi se pare irelevant în context. Ce ar trebui să-ți dea de gândit totuși este faptul că folosesc în continuare aceste anvelope pe bicicletă inclusiv pentru turele montane, așadar am considerat că avantajele pe care le oferă le depășesc pe cele ale vitezei de rulare (cu roți mai ușoare, pedalezi mai ușor – e logic). Pe teren umed s-au descurcat binișor deși nu reprezintă punctul lor forte, iar proprietățile de curățare când vine vorba de noroi sunt acceptabile.

Cealaltă anvelopă, de spate – Xynotal – are mixtura de gumă ceva mai tare, dar este perfectă pentru roata se spate. Crampoanele centrale nu sunt neapărat foarte apropiate însă per total viteza de rulare este bună. Iar crampoanele laterale sunt o idee mai mici, suficient însă cât să poți face câteva derapaje controlate care să dea bine în filmulețele pe care le postezi pe Instagram. Mai important este însă că aceste anvelope oferă o protecție la pană foarte mare (am strâmbat janta în rădăcini și pietre însă pană tot n-am făcut). Le-am folosit pe ambele tubeless, cu soluție de la Muc-Off.

Anvelopele au deja un concurs la activ, o zi pe la Sinaia și multe ture montane aici prin zonă, însă nu dau semne de uzură, ceea ce este minunat. M-au salvat din toate situațiile neplăcute și efectiv în afară de aderența mai scăzută pe umed (nu e chiar așa rea oricum), nu am putut să le găsesc puncte în minus. Mă rog, ar mai fi greutatea, dar la câte avantaje obții, este greu de crezut că te mai poți gândi la cât cântăresc anvelopele astea. Ce mi-aș fi dorit foarte mult însă ar fi fost o lățime diferită, mai precis de 2.6, care să compenseze cumva cu suspensiile mici ale bicicletei (160/150mm) la concursurile sau pe traseele de Downhill.

Așadar, pe scurt, le recomand cu dragă inimă chiar și pentru competițiile de enduro, aoclo unde vor oferi extra aderență și extra protecție, iar dacă ți se pare că pedalezi mai greu cu ele, îți spun că un pic mai mult antrenament rezolvă și problema aceasta. Altfel, sunt perfecte pentru downhill dar pot fi utilizate și în turele de munte, dacă nu cauți să bați vreun record pe urcări. Cât despre preț, ei bine, nu e chiar mic, nici mediu și pentru acest avantaj pe care-l oferă, va trebui să scoți aproximativ 450 de lei/bucată din buzunar.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma