Nu se întâmplă prea des să aud de o anvelopă pentru 29er cu o greutate de sub 500 de grame. Dar nici foarte des nu am avut ocazia să primim la test anvelope de viteză, cu crampoane foarte mici, care aduc mai degrabă cu niște solzi de pește. Ai în față Continental Speed King, în versiunea de top Race Sport, în dimensiunea 29 x 2.2, singura disponibilă de altfel. Aceasta cântărește doar 460 de grame și are o carcasă cu 180 TPI. După 3 luni de utilizare, vă prezint concluziile.
Montarea nu se face foarte rapid și asta pentru că anvelopele au carcasă foarte subțire. În special după ce le demontezi din pachet poate deveni ridicol, deoarece simți că trebuie să montezi o foaie de hârtie pe o jantă. Sunt bineînțeles pliabile reușind astfel să economisească grame bune. Dar dacă cumva te gândești că această carcasă subțire ar putea duce rapid la o pană de cauiuc, te înșeli. Căci balonajul este mare, iar atunci când lovești un obiect dur (piatră, bordură) este puțin probabil să faci un snakebite. Eu am rulat cu o presiune de 2.5 bar, ca să găsesc un echilibru bun între pedalatul pe șosea și cel off-road. Nu același lucru este valabil pentru obiectele ascuțite pe care le-ai întâlni pe traseu.
Odată ieșit la prima tură, a fost nevoie să mă obișnuiesc cu noile anvelope. Știu că auzi asta rar, însă în cazul Speed King-urilor, lipsa crampoanelor de pe suprafața de rulare le micșorează o idee diametrul, iar controlul este un pic bizar. Bicicleta are o direcție mai greoaie, iar asta se întâmplă deoarece se modifică un pic unghiul furcii. Nu trebuie să te îngrijorezi. Dacă vei căpăta o senzație de rău să știi că nu este vorba despre vreo amețeală ci pur și simplu despre unghiuri ușor modificate pe care le resimți în ghidon.
Pe asfalt viteza de rulare este excelentă, anvelopele fiind de asemenea foarte comode și foarte silențioase. În viraje aderența este suficientă pe asfalt uscat, la fel ca și pe potecile de pământ bătătorite. Mi-au plăcut aceste anvelope și pe potecile mai denivelate, căci atâta timp cât este uscat, își fac bine treaba. Atenție la virajele cu pămând uscat sau nisip, căci dacă te arunci cu viteză sunt șanse mari să scapi controlul ambelor roți. Totodată, în condiții de umezeală sau noroi va trebui să ai mare grijă: diminuează viteza pe cât poți în viraje și speră la ce-i mai bun, căci pe anvelope nu te mai poți baza.
Aș folosi cu mare plăcere Speed King-urile pentru concursurile de plat de pe lângă oraș, de asemenea pentru deplasări mai lungi pe asfalt, însă recomandarea producătorului de a le folosi la munte o s-o las pe altă dată. Cu toate că poți rula și la presiuni mai joase (minim 3.5 indicat de producător dar se pot folosi fără probleme și la 2.5 bar), parcă văd cum agăț peretele lateral al anvelopei de o rădăcină sau o piatră, iar tura este compromisă. Atâta timp cât te vei bucura de ele pe tipurile de teren menționate și le vei accepta aspectul purist, te vei alege cu un set de anvelope capabil.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…