Categorii: AnvelopeRotiTeste

Continental Mountain King II (2015)

După ce am declarat X-King-ul ca fiind una dintre cele mai versatile anvelope pentru Cross Country și All-Mountain, m-am gândit că cei de la Conti și-au concentrat forțele pe dezvoltarea unui singur model foarte performant, restul fiind lăsate pe plan secund. Am primit însă la test noua anvelopă Mountain King II, într-o nouă versiune, care nu mai are nicio legătură cu precedenta, în versiunea Protection. După cum singur îți poți da seama, această versiune este dotată cu pereți laterali mai groși pentru a oferi un plus de protecție atunci când rulezi la presiuni mai joase.

De regulă, pe traseele de munte, eu folosesc o presiune de 1.9 – 2.0 bar și aceași formulă am adoptat-o și pentru modelul de față. Ne-a fost livrat în formatul 27.5, cu o lățime de 2.2 inch. Anvelopa este pliabilă, se instalează ușor pe jantă, fără leviere, și la fel de ușor poate fi și scoasă de către o mână iscusită. Greutatea acesteia este medie, de 671 de grame, o valoare OK pentru o bicicletă de All-Mountain și destul de mare pentru una de Cross Country.

Versiunea primită la test este cea cu compund-ul Black Chilli, cea de top, cu un preț de achiziție de 269 de lei, nu tocmai mic. Ne-am obișnuit însă deja cu prețurile mari pentru anvelopele de top, care se situează în jurul aceleași valori în cazul majorității producătorilor. Personal, aș investi mereu mai mulți bani într-un set de anvelope de top, deoarece compund-ul este total diferit de versiunile ieftine, fiind mult mai moale și oferind semnificativ mai multă aderență. Este și cazul noului Mountain King, care s-a descurcat remarcabil pe un traseu cât se poate de variat, cu multe urcări și coborâri, pe diverse suprafețe: de la nămol, la nisip, la pietriș sau teren solid, anvelopele s-au comportat admirabil.

Noua carcasă are cramponele dispuse complet diferit față de modelul anterior și se remarcă prin faptul că sunt înalte. Aproape că aduc cu cele ale unei anvelope de noroi, iar asta nu înseamnă decât foarte multă aderență. În mod special, pe traseele cu șanțuri centrale, crampoanele laterale au prins foarte bine pe muchii, iar bicicleta a rămas perfect controlabilă. În viraje, aceeași poveste. Poate te gândești că viteza de rulare nu este foarte grozavă cu crampoanele înalte și parțial îți dau dreptate: asta pentru că ținând cont de construcția anvelopei, viteaza de rulare este bună. Comparată cu X-King sau alți concurenți din gama Cross Country este ceva mai slabă, un lucru normal.

Așadar, recomand această anvelopă ca un set suplimentar, pentru cei care aleargă la concursurile de XC mai difcile, și doresc un set de anvelope de urgență dacă terenul se anunță a fi dificil. În versiunea 2.2, nu sunt neapărat cele mai arătoase pe o bicicletă de enduro, căci carcasa lor nu este foarte mare, dar pentru asta ai la dispoziție versiunea de 2.4, mai grea. O alegere foarte bună de asemenea pentru deținătorii de biciclete de All-mountain, care doresc aderență maximă, pe orice traseu ar pedala.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma