Categorii: AnvelopeRotiTeste

Continental Mountain King II (2015)

După ce am declarat X-King-ul ca fiind una dintre cele mai versatile anvelope pentru Cross Country și All-Mountain, m-am gândit că cei de la Conti și-au concentrat forțele pe dezvoltarea unui singur model foarte performant, restul fiind lăsate pe plan secund. Am primit însă la test noua anvelopă Mountain King II, într-o nouă versiune, care nu mai are nicio legătură cu precedenta, în versiunea Protection. După cum singur îți poți da seama, această versiune este dotată cu pereți laterali mai groși pentru a oferi un plus de protecție atunci când rulezi la presiuni mai joase.

De regulă, pe traseele de munte, eu folosesc o presiune de 1.9 – 2.0 bar și aceași formulă am adoptat-o și pentru modelul de față. Ne-a fost livrat în formatul 27.5, cu o lățime de 2.2 inch. Anvelopa este pliabilă, se instalează ușor pe jantă, fără leviere, și la fel de ușor poate fi și scoasă de către o mână iscusită. Greutatea acesteia este medie, de 671 de grame, o valoare OK pentru o bicicletă de All-Mountain și destul de mare pentru una de Cross Country.

Versiunea primită la test este cea cu compund-ul Black Chilli, cea de top, cu un preț de achiziție de 269 de lei, nu tocmai mic. Ne-am obișnuit însă deja cu prețurile mari pentru anvelopele de top, care se situează în jurul aceleași valori în cazul majorității producătorilor. Personal, aș investi mereu mai mulți bani într-un set de anvelope de top, deoarece compund-ul este total diferit de versiunile ieftine, fiind mult mai moale și oferind semnificativ mai multă aderență. Este și cazul noului Mountain King, care s-a descurcat remarcabil pe un traseu cât se poate de variat, cu multe urcări și coborâri, pe diverse suprafețe: de la nămol, la nisip, la pietriș sau teren solid, anvelopele s-au comportat admirabil.

Noua carcasă are cramponele dispuse complet diferit față de modelul anterior și se remarcă prin faptul că sunt înalte. Aproape că aduc cu cele ale unei anvelope de noroi, iar asta nu înseamnă decât foarte multă aderență. În mod special, pe traseele cu șanțuri centrale, crampoanele laterale au prins foarte bine pe muchii, iar bicicleta a rămas perfect controlabilă. În viraje, aceeași poveste. Poate te gândești că viteza de rulare nu este foarte grozavă cu crampoanele înalte și parțial îți dau dreptate: asta pentru că ținând cont de construcția anvelopei, viteaza de rulare este bună. Comparată cu X-King sau alți concurenți din gama Cross Country este ceva mai slabă, un lucru normal.

Așadar, recomand această anvelopă ca un set suplimentar, pentru cei care aleargă la concursurile de XC mai difcile, și doresc un set de anvelope de urgență dacă terenul se anunță a fi dificil. În versiunea 2.2, nu sunt neapărat cele mai arătoase pe o bicicletă de enduro, căci carcasa lor nu este foarte mare, dar pentru asta ai la dispoziție versiunea de 2.4, mai grea. O alegere foarte bună de asemenea pentru deținătorii de biciclete de All-mountain, care doresc aderență maximă, pe orice traseu ar pedala.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma