Cand vine vorba despre aderenta, un cauciuc bun poate face diferenta intre o saritura magnifica si un bail-out. V-ar placea sa derapeze cauciucurile in viraje, sa opreasca intr-o distanta prea lunga sau sa ratati o saritura din cauza ca pneurile nu sunt destul de lipicioase si prin urmare pierd contactul cu suprafata de rulare? Nici noua!
Am montat pe o bicicleta de trial doua cauciucuri Tryall si am inceput tortura. Am testat toate tipurile de suprafete, de la asfalt, marmura, pietris si pamant pana la pietre ude din rau, noroi sau iarba. Aderenta a fost foarte buna si ne-a depasit orice asteptari!
Daca in conditii uscate majoritatea cauciucurilor fac o treaba destul de buna, pe timp umed sau chiar ploios aderenta oferita de tryall nu are rivali. Am ajuns la concluzia ca pe langa compozitia destul de moale si profilul crampoanelor joaca un rol important. La prima vedere amplasarea lor pare ciudata, poate chiar haotica, dar este gandita in asa fel incat sa ofere acel efect de ventuza indiferent daca se vrea franarea bicicletei sau accelerarea puternica.
Totusi la drum intins pot fi un chin, deoarece se lipesc pur si simplu de asfalt ingreunand pedalarea. Aceasta poate reprezenta un inconvenient pentru un trialist care are de mers mai mult de 1-2km pana la locul de antrenament. Nici greutatea lor nu te scapa de chinuri, cauciucul de spate cantarind 1265 g pentru 26” si 1100 g pentru 20” la un balon de 2.50”.
Cauciucul de fata poate fi considerat usor, deoarece la un balon de 2.20” cantareste 650g pentru 26” si 500g pentru 20”. Sa zicem ca aceasta greutate in plus este compensata de rebound-ul mare pe care il ofera pneul. Are peretii laterali grosi, rezistenti la pene si lovituri, iar datorita faptului ca sunt elastici iti pot oferi un imbold foarte bun cand te lansezi intr-o saritura. Asta bineinteles daca presiunea cu care se ruleaza permite cauciucului sa flexeze in momentul in care este fortat.
Despre fiabilitate, parerile sunt impartite. E normal ca un cauciuc cu aderenta mare sa se toceasca la fel de repede, asa ca daca te antrenezi in fiecare zi sau iti place sa-l chinuiesti cu frane pe asfalt vei avea nevoie cam de 2 perechi pe an. In schimb daca apreciezi si tu ce minuni fac aceste cauciucuri pentru tine si le menajezi ai putea sa pastrezi o pereche mai bine de un an de zile. Noi am cumparat prerechea cu 270 ron si ne bucuram de aderenta lor de acum 17 luni. Aproape nu mai au crampoane deloc, dar peretii laterali au rezistat cu stoicism : nici o perforare!
In concluzie, daca nu esti obsedat de greutatea bicicletei tale de trial, cauciucurile francezilor de la Tryall sunt cea mai buna alegere.
Greutate : 1,1 kg
Utilizare : Trial
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…