Va prezentam in urmatorul articol un test de 1.500 de km cu anvelopele Racing Ralph de la producatorul german Schwalbe. Primul motiv pentru care am achizitionat aceste anvelope este greutatea. Cu aproximativ 470 de grame sunt printre cele mai usoare cauciucuri de Cross Country de pe piata.
Ca si dimensiuni, acestea difera si se incadreaza intre 2.10 si 2.40. Timp de jumatate de an, am supus aceste anvelope la foarte multe chinuri pe trasee si probe cat se poate de diferite. Am optat pentru modelul 2.4, avand un profil mai lat acestea se potriveau mai mult necesitatilor noastre.
Primul aspect pe care am dori sa-l mentionam este ca dimensiunea de 2.4 este un 2.3, o problema cunoscuta a producatorilor de anvelope din ziua de astazi. Bineinteles, depinde si de latimea jantei pe care este montat, dar pentru o janta cu dimensiuni normale, acesta avea o latime mai mica decat cea declarata de producator. Greutatea scazuta este data de faptul ca aceasta anvelopa este folding, deci lipsesc sarmele de pe pereti care aduc greutate in plus. Avantajele sunt clare : pe langa greutatea scazuta, aceasta anvelopa poate fi impachetata si bagata intr-un ghiozdan, o alternativa excelenta pentru cei care vor sa-si ia o anvelopa de rezerva intr-un tur.
Crampoanele anvelopei Schwalbe Racing Ralph sunt suficient de mari cat sa ofere un grip excelent atat pe asfalt cat si pe pamant. Pe portiunile de pietris si macadam, intr-adevar nu au fost foarte stabile, dar cu putin control din partea riderului s-au descurcat. Dezamagirea cea mai mare a venit de pe portiunile umede : indiferent de asfalt sau de pietris, acestea pur si simplu nu se descurca. Deloc. Am suferit doua caderi pe asfalt umed, la curbe cat de cat decente. Aderenta pe umed este dezavantajata de rigiditatea anvelopei. Aderenta pe pamant umed in schimb este mai mult decat multumitoare, anvelopele reusind sa mai adune ceva puncte din acest punct de vedere. O alta bila neagra, vine din partea calitatii de fabricare : nu este foarte grav, dar cu timpul apar striatii pe anvelopa. Cum spuneam, nu este deloc o problema majora, tinand cont si de conditiile diverse de traseu in care au rulat, dar este deranjant din punct de vedere estetic. Producatorul declara ca aceste cauciucuri nu sunt foarte durabile. Intr-adevar, asta depinde foarte mult de maniera in care sunt exploatate. In cazul nostru, acestea au pierdut foarte putin din profil, in conditiile in care au rulat de cel putin 3 ori pe saptamina, atat in oras cat si la munte.
Daca doresti sa achizitionezi aceste anvelope pentru Cross Country sau chiar pentru o coborare mai lejera, poti s-o faci cu incredere, sunt solutia ideala – un compromis reusit intre greutate si calitate (pe teren uscat). Sunt chiar mai usoare decat concurentul lor direct Continental Mountain King. Atentie, pentru cei care vor sa le foloseasca la activitati extreme : nu beneficiaza e niciun fel de protectie pe peretii laterali (anti snake bite), deci sunt foarte vulnerabile la lovituri. Eventual, le poti folosi cu presiune mare in ele, astfel incat camera sa nu fie prinsa intre janta si bordura (sau piatra).
In concluzie, Schwalbe Racing Ralph este o anvelopa buna, ce intruneste foarte multe calitati, capabile sa-i satisfaca si pe cei mai pretentiosi dintre voi. Daca nu te uiti la pret (aproximativ 130 lei / bucata), atunci acestea sunt alegerea perfecta.
Greutate : de la 470 de grame (modelul foldable)
Utilizare : Cross Country
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Un review la o versiune 2017 nu mai faceti la acest cauciuc?
Salut, am făcut deja la versiunea 2017, poate fi citit aici: https://www.freerider.ro/teste/schwalbe-racing-ralph-29x2-35-2017-117923.html
Maxxis Crossmark nu am testat. Dar daca vine vorba de pietre Maxxisul se descurca ceva mai bine iar rezistenta la uzura este mai mare. Toate acestea cu dezavantajul ca este cu 100 de grame mai greu decat Racing Ralph.
pe care mi le recomandati dintre ralph racing si maxxis crossmark? chiar daca nu le-ati testat, o parere despre rezistenta uzura si pt pamant cu bolvani.
acum iarna prind f bine chiar m-au uimit, la tractiune prind f bine pe zapada mare cam de 15 cm azi proaspata, la viteze mari nu ai problem doar la curbe cam fuge restu e ok is f bune iarna le recomand cu placere