Biomega Amsterdam (2011)

Biomega Amsterdam este o bicicletă de oraș, care împrumută denumirea unei capitale pentru a sublinia mai degrabă spiritul practic al acesteia. Dar după ce m-am instalat comod la ghidonul acesteia, am început să percep și latura sa psihedelică. Iar cei care au fost în Amsterdam înțeleg foarte bine la ce mă refer.

O mică introducere pentru a înțelege cu cine stăm la masă: Biomega este un producător premium, care își bate capul în general cu bicicletele de oraș. Important este că oamenii de acolo își fac treaba bine, iar rezultatele eforturilor depuse pentru crearea unor produse exclusiviste se vede cu ochiul liber: cadre excelent finisate, dotări tehnice cum rar întâlnești sau imagine diferită de tot ceea ce există pe piață.

Îți spun imediat de ce dotările tehnice ale lui Biomega Amsterdam sunt diferite de restul bicicletelor de pe piață. Iar aici vei avea ocazia de a face rapid legătura cu ceea ce spuneam mai devreme, despre latura psihedelică a acestui model. Biomega Amsterdam utilizează un sistem de transmisie pe cardan și nu pe lanț. Pe scurt, se numără printre puținii producători de biciclete care preferă să instaleze pe modelele lor o transmisie diferită față de clasicul lanț. Sau față de cureaua de transmisie, care este un clasic în devenire. Despre avantajele transmisiei pe cardan poți citi aici. Acum, trebuie să-mi continui articolul și să-ți povestesc pentru ce anume vei plăti cei 4.999 Lei, sumă care reprezintă prețul acestei biciclete de oraș.

Cadru/Aspect

Poate că la o primă privire, Biomega Amsterdam nu-ți transmite niciun mesaj special. Odată ce te apropii vei constata cu stupoare că ceva lipsește. Da, exact! Este vorba de lanț, care este de negăsit. Designul este foarte curat din această cauză, transmisia prin cardan fiind realizată prin interiorul țevii inferioare a triunghiului spate al cadrului.

Sudurile sunt de asemenea realizate în stil premium. Finisate pentru partea de sus a cadrului și cu solzi poziționați coerent pentru partea de jos. Logo-ul este marcat pe o placă din aluminiu anexată cadrului și nu este un sticker oarecare lipit în grabă înainte ca bicicleta să fie expediată către magazine.

Aspectul, dat de culoarea argintie, este discutabil. Pentru că n-aș vrea să mă pronunț prea mult în această priviință nu pot spune decât că există persoane atrase de această notă coloristică. Unii o văd ca fiind foarte high-tech, alții ca fiind prea plictisitoare. Dar cel mai probabil, dacă ai ajuns să citești până în acest punct articolul, ceva ți-a atras atenția.

Pentru zilele ploaioase, de care culoarea lui Biomega Amsterdam ne amintește, ai la dispoziție un set de aripi. Îți garantez că vei rămâne curat!

Cel mai probabil, această bicicletă va viza segmentul feminin, deoarece cadrul jos permite accesul foarte facil pe bicicletă, nu există lanț de care să te murdărești iar poziția pe bicicletă este una cât se poate de comodă. Chiar și cablurile de frână sau pentru schimbarea vitezelor integrate în butucul din spate, sunt trase prin interior. Dacă ți se pare anormal să pedalezi pe un cadru jos, ai la dispoziție și versiunea pentru bărbați, cu cadru înalt.

Echipare

Când reușești să simplifici aspectul unei biciclete la maxim, este greu să faci ca unele componente să dispară. Spun asta, pentru că în ciuda aspectului purist al Biomega Amsterdam, aceasta este dotată mai mult decât suficient pentru oraș. Poate că frâna pe disc mecanică montată pe față nu prestează așa cum o face o frână pentru bicicletele de munte, însă pentru oraș este mai mult decât suficientă. Iar dacă ai dubii în priviința performanțelor, află că mai există o frână pe roata din spate a bicicletei.

Foarte generoși au fost producătorii și la capitolul transmisie. Un butuc Shimano Nexus îți oferă 8 viteze integrate. Asta înseamnă că nu ai 8 pinioane și nici schimbător de pinioane. Totul se petrece intern, departe de ochii curioșilor. Rapoartele sunt suficiente încât să-ți găsești ușor cadența în oraș, iar vitezele se schimbă aproape instantaneu.

Dimensiunea de 26 de inci a roților s-ar putea să ți se pară ușor bizară pentru mediul urban. Mai ales că la auzitele termenului de City Bike te-ai putea gândi la bicicletele mari, cu roți de 28 de inci. Poate că nu este la fel de rapidă, însă Biomega este mai accesibilă. Dimensiunile sunt mai compacte iar accesul pe bicicletă mult mai facil.

Poziția pe bicicletă este foarte comodă. Ghidonul relativ îngust este îndreptat către tine, controlul și stabilitatea fiind în limite normale. De aceea, nu vei avea nevoie de extra energie pentru a controla bicicleta (așa cum este în cazul lui Gazelle Taxi spre exemplu).

Concluzie

Dacă te decizi pentru o Biomega Amsterdam, înseamnă că o faci pentru liniștea și pentru confortul pe care aceasta ți-o oferă. Crede-mă, transmisia pe cardan lucrează în liniște deplină. Fără sunete produse de lanț sau de clicheți. Poate că și imaginea joacă un rol important. Nu este vorba de bling-bling, dar este vorba despre cum te face să te simți atunci când pedalezi.

Sunt de acord: nu este bicicletă ușoară, nici foarte rapidă, frâna de față provine de la un producător de care nu am auzit niciodată iar prețul nu este tocmai mic. Dar după prima tură cu această bicicletă, acestea vor deveni detalii de care vei uita cât se poate de repede. Și cel mai probabil, te vei bucura de fiecare clipă alături de Biomega Amsterdam. O bicicletă atât pentru cei leneși cât și pentru cei neinteresați de uns lanțul, schimbat plăcuțe de frână sau curățarea periodică a anrenajului.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma