Biciclete pentru copii: Woom 4 și 5, la… test

Revenim cu bicicletele Woom în atenția voastră, din simplul motiv că de la primul model testat, am înțeles că există un producător dedicat care se gândește la confortul copiiilor. Toate bicicletele Woom sunt ușoare, fiind astfel adaptate nevoilor celor mici. Un simplu exercițiu de imaginație ne arată că o bicicletă ce cântărește 14 kg, construită pentru un copil care cântărește 18 kg, este o adevărată povară. Cei de la Woom spre exemplu, oferă modelul 4, prezentat în acest articol, cu o echipare și cu un cadru ușor, astfel încât produsul final nu pune mai mult de 7.3 kg pe cântar. Adică jumătate din greutatea unei biciclete Made in China.

Ambele Woom-uri: modelul 5 în primplan și 4, în plan secund.

Cu modelele 4 și 5, trimise pentru test, am putut merge mai departe de curte sau drumurile de asfalt. În ciuda faptului că aceste biciclete nu au suspensii și nici anevlope foarte late care să mai atenueze din șocuri, i-am scos pe copii cu ele pe munte. Evident, nu am urcat până în vrâf cu bicicletele, însă ne-am deplasat până acolo cu mașinile apoi i-am scos pe forestierele aflate la peste 1.200 de metri. Pentru ei a fost un deliciu absolut, putând să vadă pentru prima dată superbele peisaje de pe bicicletă. Noi ne-am distrat privindu-i, dar am și analizat comportamentul lor pe bicicletă: când pantele au fost ceva mai dificile, au schimbat corect vitezele, iar rapoartele s-au dovedit a fi suficiente pentru urcări line. La vale, au acționat frâna mai des și au găsit linii care ocoleau pietrele sau obstacolele mari. Evident, la vârsta aceasta fac totul instinctiv, dar nici bicicletele nu le-ar fi permis să zboare peste diversele obstacole de pe traseu. Altfel spus, atâta timp cât adaptezi viteza și alegi liniile corecte, este posibil să ieși cu cei mici și cu Woom-urile pe munte, fără să ai un stres prea mare legat de confortul lor.

Pe munte distracția a fost mare.
Iar din pump track s-au auzit doar urlete de fericire. Copiii învață pump track-ul uimitor de repede, spre deosebire de adulți.

Transmisia cu 8 pinioane și schimbător Sram X4 este standard pe ambele biciclete, schimbarea lanțului pe pinioane făcându-se cu ajutorul unei manete Sram GripShift. Aceasta este comod amplasată pe ghidon însă are dezavantajul că poate fi acționată accidental, iar astfel cei mici să schimbe fără voia lor vitezele. După ce se obișnuiesc cu amplasarea manetei acolo, nu vor mai da rateuri. În orice caz, fiecare copil se adaptează mai repede sau mai ușor, așadar răbdarea este necesară. Frânele V-brake din dotarea bicicletelor sunt solide, iar în cazul acestor modele, manetele de frână nu mai sunt colorate diferit astfel încât cel mic să știe care-i maneta de față și care-i de spate, în funcție de culoare. Se presupune că acum sunt la un nivel mai avansat, prin urmare se vor descurca mai bine cu comenzile.

Woom 4. Roți de 20 dar echipare cumva similară cu cea a modelului 5.

Anvelopele provin de la Schwalbe, însă sunt ediție Woom. Viteza lor de rulare este foarte bună și oferă și ceva aderență, însă destul de puțin confort pe off-road. Pe asfalt însă își fac treaba minunat, iar cei de la Woom cu siguranță au gândit aceste biciclete pentru un sol dur și lin. Altfel, chiar și pentru pump-track, așa cum poți vedea în filmul de prezentare de mai jos, aceste biciclete sunt excelente, reprezentând un foarte bun punct de plecare pentru învățarea tehnicii. Din nou, greutatea mică și posibilitatea reglării ghidonului pentru o poziție perfectă, joacă un rol foarte important.

Schimbător de tip Grip Shift, pe care-l acționezi prin rotire, diferit de cel clasic cu padele.
Șa comodă din ceea ce spun copiii.
Înalțimea ghidonului poate fi ușor ajustată prin deșurubarea a două șuruburi. Și strângerea lor la loc. 🙂
O siglă ieșită în relief, protejată de țiplă. Țipla se poate înlătura, dar onoarea aceasta îi revine doar proprietarului. La fel ca la telefoane…
Frâne V-Brake din aluminiu, foarte ușor de acționat și performante pentru acest nivel.
Schimbătorul Sram X4 cu patină scurtă și cele 8 pinioane pe casetă – nu pe filet!
Angrenaj din aluminiu cu brațe scurte și protecție pentru foaie. Smart!

Woom 4 cu roți de 20 de inch, cântărește 7.3 kg, pe când modelul 5, cu roți de 24 de inch, 8.2 kg. De reținut că modelul 4 este dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani sau care măsoară între 115 și 130 de cm. Woom 5 este construit pentru copii cu vârste între 7 și 11 ani, cu o înălțime cuprinsă între 125 și 145 de cm. Încearcă din răsputeri să nu te zgârcești când vine vorba de achiziția unei biciclete pentru copii. O bicicletă prea mare sau prea mică îi va răpi plăcerea de a pedala celui mic. Dacă bicicleta i-a rămas mică, cumpăr-o pe următoarea, cu roți mai mari. Și bineînețeles, nu cumpăra una mare din start ca s-o folosească pentru următorii 10 ani.

Prețul acestor bicicleta nu este tocmai mic, dar Woom vine cu un avantaj pe care orice alt producător de biciclete de copii îl va atinge cu greu: greutatea. Greutatea scăzută a bicicletei înseamnă un preț mare și este la fel de valabil și pentru bicicletele pentru adulți. Astfel, un hardtail din carbon, cu roți de 29 de inch și o greutate de 9 kg, poate să sară ușor de 14.000 de lei. Ia toți acești factori în considerare înainte de achiziție și nu în ultimul rând, nu uita să ceri un drive test pentru cel mic, ca să vezi cum se descurcă pe viitoarea lui bicicletă.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma