Avid BB7 MTN S (2015)

În urmă cu 16 ani, cei de la Avid lansau prima lor frână mecanică pe disc și încă de la început s-au instalat în topul preferințelor utilizatorilor folosind o rețetă simplă: greutate redusă, putere mare de frânare și întreținere simplă. Toate aceste trei caracteristici s-au păstrat până în prezent, când iată, Avid lansează noua frână BB7 MTN S. Codul MTN ne oferă un indiciu asupra faptului că aceste frâne sunt construite pentru bicicletele de munte, pe când litera S se referă la faptul că avem de-a face cu noul etrier lansat de Sram sub sigla Avid.

Față de versiunea anterioară, frâna arată mult mai bine și este mai ușoară, cântărind acum sub 200 de grame, numărându-se astfel printre cele mai ușoare de pe piață. Se pot ajusta foarte simplu, deoarece beneficiază de două rotițe și nu de una singură așa cum vedem în cazul celorlalți producători. Cu ajutorul celor două rotițe, poți apropia sau îndepărta plăcuța de disc, atât cât dorești. De menționat că pe una dintre ele am pierdut-o, așa cum reiese și din fotografii, fără a-mi da seama dacă am lovit frâna sau dacă s-a desprins atât de ușor din orificiu.

Puterea de frânare este consistentă și nu am sesizat diferențe majore față de versiunea precedentă a BB7. Modulația este acceptabilă pentru o frână mecanică pe disc, însă le-am utilizat cu un set de manete mai ieftine din gama Avid, care s-au acționat ceva mai greoi. Aici ai diverse variante, de manetemai ușoare și care se pot acționa și mai ușor de atât. Cu cămășile lubrifiate corespunzător, această frână va funcționa ca într-un vis.

Plăcuțele se pot înlocui foarte ușor și la fel de ușor se face și prinderea etrierului de cadru/furcă. De menționat că acest set l-am utilizat împreună cu noile discuri Centerline, de 160mm, iar raportând puterea de frânare la diametrul discului, pot spune că este impresionantă.

Avid BB7 MTN S poate ține locul unui set de frâne hidraulic fără ca tu să simți un dezavantaj major. Este mult mai ușor de întreținut și de reglat, dar prețul nu este foarte mic. Trebuie să te aștepți să plătești aproximativ 800 de lei pe un set, fără a pune manetele, cablurile, discurile și cămășile în calcul.

Perfecte pentru bicicletele de munte sau cele de ciclocros.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salutare.
    Am si eu o recenzie a unei frane mecanice (TRP SPYKE - prezentata chiar aici pe Freerider, insa nu cu foarte multe detalii), care este mult peste Avid BB7: http://www.freerider.ro/forum-biciclete/frane/frana-mecanica-trp-spyke
    Am avut si eu BB7 si am scris pe Freerider despre neajunsurile ei, de-alungul timpului, ca si comentarii despre comparatii despre frane mecanice si hidraulice:
    - posibilitatea ca placutele de frana sa cada din cauza ca nu exista surubul de retentie.
    - tocirea inegala a placutelor din cauza actionarii nesincrone a acestora.
    - puterea de franare scazuta tot din cauza actionarii nesincrone a placutelor.
    - posibiliatea de incarcare a spatiului dintre placute si disc cu mizerie in timpul deplasarii in teren accidentat din cauza lipsei unei protectii reale a interiorului etrierului.
    - avantajul unei mecanice in ceea ce priveste lipsa grijii procedurii de aerisire, lipsa grijii defectarii garniturilor din etrier si maneta, lipsa grijii blocarii pistoanelor in etrier, lipsa grijii agatarii conductei cu lichid, lipsa grijii ca intr-un service ti se poate inlocui la aerisire lichidul mineral cu DOT 5.1 sau 4.0 si ca acesta iti va putea strica garniturile.
    Toate cele bune si alegeti intelept.

  • Dar de ce aveati o frana fara reglajul de la placuta exterioara? Se vede in poze ca e cazuta rotita de plastic.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma