În urmă cu 16 ani, cei de la Avid lansau prima lor frână mecanică pe disc și încă de la început s-au instalat în topul preferințelor utilizatorilor folosind o rețetă simplă: greutate redusă, putere mare de frânare și întreținere simplă. Toate aceste trei caracteristici s-au păstrat până în prezent, când iată, Avid lansează noua frână BB7 MTN S. Codul MTN ne oferă un indiciu asupra faptului că aceste frâne sunt construite pentru bicicletele de munte, pe când litera S se referă la faptul că avem de-a face cu noul etrier lansat de Sram sub sigla Avid.
Față de versiunea anterioară, frâna arată mult mai bine și este mai ușoară, cântărind acum sub 200 de grame, numărându-se astfel printre cele mai ușoare de pe piață. Se pot ajusta foarte simplu, deoarece beneficiază de două rotițe și nu de una singură așa cum vedem în cazul celorlalți producători. Cu ajutorul celor două rotițe, poți apropia sau îndepărta plăcuța de disc, atât cât dorești. De menționat că pe una dintre ele am pierdut-o, așa cum reiese și din fotografii, fără a-mi da seama dacă am lovit frâna sau dacă s-a desprins atât de ușor din orificiu.
Puterea de frânare este consistentă și nu am sesizat diferențe majore față de versiunea precedentă a BB7. Modulația este acceptabilă pentru o frână mecanică pe disc, însă le-am utilizat cu un set de manete mai ieftine din gama Avid, care s-au acționat ceva mai greoi. Aici ai diverse variante, de manetemai ușoare și care se pot acționa și mai ușor de atât. Cu cămășile lubrifiate corespunzător, această frână va funcționa ca într-un vis.
Plăcuțele se pot înlocui foarte ușor și la fel de ușor se face și prinderea etrierului de cadru/furcă. De menționat că acest set l-am utilizat împreună cu noile discuri Centerline, de 160mm, iar raportând puterea de frânare la diametrul discului, pot spune că este impresionantă.
Avid BB7 MTN S poate ține locul unui set de frâne hidraulic fără ca tu să simți un dezavantaj major. Este mult mai ușor de întreținut și de reglat, dar prețul nu este foarte mic. Trebuie să te aștepți să plătești aproximativ 800 de lei pe un set, fără a pune manetele, cablurile, discurile și cămășile în calcul.
Perfecte pentru bicicletele de munte sau cele de ciclocros.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salutare.
Am si eu o recenzie a unei frane mecanice (TRP SPYKE - prezentata chiar aici pe Freerider, insa nu cu foarte multe detalii), care este mult peste Avid BB7: http://www.freerider.ro/forum-biciclete/frane/frana-mecanica-trp-spyke
Am avut si eu BB7 si am scris pe Freerider despre neajunsurile ei, de-alungul timpului, ca si comentarii despre comparatii despre frane mecanice si hidraulice:
- posibilitatea ca placutele de frana sa cada din cauza ca nu exista surubul de retentie.
- tocirea inegala a placutelor din cauza actionarii nesincrone a acestora.
- puterea de franare scazuta tot din cauza actionarii nesincrone a placutelor.
- posibiliatea de incarcare a spatiului dintre placute si disc cu mizerie in timpul deplasarii in teren accidentat din cauza lipsei unei protectii reale a interiorului etrierului.
- avantajul unei mecanice in ceea ce priveste lipsa grijii procedurii de aerisire, lipsa grijii defectarii garniturilor din etrier si maneta, lipsa grijii blocarii pistoanelor in etrier, lipsa grijii agatarii conductei cu lichid, lipsa grijii ca intr-un service ti se poate inlocui la aerisire lichidul mineral cu DOT 5.1 sau 4.0 si ca acesta iti va putea strica garniturile.
Toate cele bune si alegeti intelept.
Acest BB7 cam ce echivalent ar avea in zona hidraulicelor?De la Avid sau Shimano.
Am menționat acest lucru în articol.
Dar de ce aveati o frana fara reglajul de la placuta exterioara? Se vede in poze ca e cazuta rotita de plastic.