Al doilea set de anvelope Arisun pe care l-am testat zilele acestea, Mt. Baldy, este un set de anvelope destul de cramponate, în dimensiunea aceasta fiind perfecte pentru XC foarte tehnic sau pentru trail ușor. La fel cu modelul testat anterior, Mt. Graham, vorbim de un set de anvelope foldable, de data aceasta marcate ca fiind Tubeless Ready, realizate în fabrica din China a producătorului care, după cum mai spuneam, produce anvelope pentru multe alte mărci premium.
Calitatea generală a anvelopei este impresionantă, la prima vedere fiind asemănătoare cu cea a modelelor concurente premium mult mai scumpe. Montajul tubeless s-a făcut extrem de ușor, doar cu pompa manuală de podea, fără să apară pierderi vizibile de aer prin carcasă după aceea. De fapt imediat după montaj am urcat bicicleta pe mașină și am plecat direct cu ea pe traseu fără să fie nevoie să reajustez presiunea.
Mt. Baldy este, după cum spuneam, o anvelopă cramponată, pentru teren tehnic și dacă e cazul chiar și ud sau noroios. Eu am folosit-o pe traseul Cozia MTB tura lungă, imediat după multe ploi torențiale în zonă, pe teren extrem de ud și pe alocuri cu noroi destul de serios, cu pante abrupte atât la urcare cât și la coborâre. Chiar și pe noroi extrem am avut parte de control decent a situației, până în momentul blocării roților!
Profilul căii de rulare aduce aminte de modelul clasic și extrem de longeviv Maxxis High Roller, dar diferă totuși destul de mult de acesta. Pe mijloc avem un rând de crampoane mari duble, cu rampă pronunțată spre direcția de mers, care oferă tracțiune bună dar mai ales aderență excelentă pe frânare și coborâri. Spre lateral mai apare un rând de crampoane mai mici, pentru ca ultimul rând să fie din crampoane mari pentru aderență laterală. Spațiul dintre crampoane este destul de mare și se degajează foarte ușor de noroiul care nu e extrem de lipicios.
Am folosit un set complet de anvelope, pe ambele roți, dar părerea mea e că profilul le recomandă ca anvelope perfecte pentru roata din față, deși s-au descurcat perfect și în spate. Le-am folosit la 1.8 atm și după cum era de așteptat, aderența a fost la nivel înalt în toate condițiile, atacând fără emoții pante ude abrupte, cu înclinații laterale destul de pronunțate. Întâmplarea a făcut să dau și peste zone stâncoase cu fețe lucioase de piatră și, în ciuda emoțiilor, chiar dacă era destul de ud, au avut o aderență bună chiar și acolo, deci compusul de cauciuc folosit este destul de performant.
Oricum, după o simplă privire la aceste anvelope nu cred că cineva s-ar speria că nu ar avea aderență. Teama mare ar fi zic eu rezistența la înaintare, fiind vorba de dimensiuni pentru XC. Confirm că asta a fost și emoția mea principală. Nu a fost confirmată pe teren, deoarece deși am avut pe traseu și un pic de asfalt (unde totuși fac un pic de zgomot, e normal) dar și destul de mult forestier, nu pot să zic că am simțit o rezistență la înaintare remarcabil de mare, aș zice că se încadrează perfect cu limitele normale pentru acest gen de anvelopă, ba mai mult, parcă se mișcă chiar mai bine decât alte modele care nu au rampe atât de mari ale crampoanelor. O carcasă de 120 tpi ar fi ajutat mult aici, dar din păcate momentan avem la test doar versiunea de 60 tpi.
Concluzia mea e că Arisun Mt. Baldy e un model excelent de anvelopă pentru față și nu numai, oferind ceea ce Arisun promit, o alternativă ieftină și de calitate foarte bună la modelele premium consacrate de pe piață. Deși la prima vedere mi s-au părut concurența directă pentru Maxxis High Roller, alte modele concurente ar fi Schwalbe Nobby Nic sau Continental Mountain King II. Prețul însă de doar 104 lei le face să fie un ”best buy” clar, o investiție bună având în vedere că genul acesta de anvelope se uzează destul de greu. Folosită pe față probabil va vedea 2 sau și mai multe sezoane dacă utilizatorul va fi mulțumit de prestație. Nu în ultimul rând trebuie să spun că personal mi se pare că arată senzațional de bine pe bicicletă!