Ultimul test efectuat cu o anvelopa Kenda s-a realizat cu modelul K 932 si a fost un mic dezastru. Dar cum spuneam si atunci, Kenda produce atat anvelope low cost cat si anvelope high end. Iar de data aceasta a venit randul unei anvelope din clasa superioara pentru a fi testata si de a-si arata performantele pe traseu. Este vorba despre anvelopa Kenda Small Block Eight, un model derivat din Kenda Nevagal, dar cu dimensiuni ceva mai reduse.
Numele de Small Block Eight provine chiar de la constructia acesteia. Poate fi privita chiar ca o denumire definitorie pentru constructia carcasei acestei anvelope : crampoanele foarte dese sunt asezate in stilului unei table de sah, numarand 8 pe un rand. Producatorul a optat pentru aceasta constructie deoarece anvelopa trebuie sa ifere un grip de invidiat. Ceea ce si face, tinand cont ca a fost proiectata pentru cursele de Cross Country.
Aceasta structura contribuie in mod special si la rezistenta la rulare a acestor anvelope, care este foarte mare, mai ales pe suprafetele rigide, atat pe asfalt cat si pe pamant uscat. Kenda Small Block Eight s-au descurcat foarte bine si pe portiunile de macadam sau pietris, crampoanele actionand bine in aceste zone in care anvelopa se afunda. Insa aceasta constructie a carcasei anvelopei are si dezavantajele de rigoare : ruland pe teren umezit, indeosebi cu pamant, anvelopele s-au incarcat cu noroi, rezultand intr-un grip foarte slab. Anvelope precum Continental Vapor, ofera la acest capitol performante mai mari datorita faptului ca crampoanele sunt asezate distantat pe carcasa anvelopei. Asadar, sunt de evitat din punctul nostru de vedere pe traseele umede. Dar nu si pe asfalt umed, unde s-au comportat exemplar.
Nu trebuie insa sa uitam de specificatiile producatorului, care le recomanda pentru utilizarea in conditii de uscat. Anvelopele Kenda Small Block Eight sunt un model foldable, asadar beneficiaza de o greutate redusa. Modelul testat de noi, cu dimensiunea de 26 x 2.10, cantareste 519 grame. Insa producatorul iti ofera si posibilitatea de a alege intre un model mai ingust de 1.95 cu o greutate de 451 grame dar si un model mai lat de 2.35 cu o greutate de 705 grame. In oferta exista si un model Tubeless, cu o greutate de 888 de grame pentru dimensiunea 26 x 2.10.
Un minus vine din partea constructiei peretilor laterali care nu ofera o protectie prea buna impotriva snake byte-ului. Situatie cu care te vei confrunta pe traseele acoperite cu pietre ascutite si nu neaparat in oras, la trecerea peste borduri.
Pentru iubitorii de Cross Country, aceste anvelope sunt ideale, indeosebi pe traseele uscate. Gripul excelent, viteza mare de rulare si greutatea relativ redusa, ne face sa le recomandam chiar si celor care nu participa la competitii, dar isi doresc o anvelopa care sa inglobeze multe calitati. Mai ales daca ne gandim ca pretul este ridicol de mic raportat la performantele anvelopei. Il gasesti in general in magazinele online, la ChainReactionCycles aceasta anvelopa fiind oferita contra sumei de aproximativ 20 de euro.
Greutate : 519 grame (26 x 2.10 foldable)
Utilizare : Cross Country
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Detin aceste anvelope !, si din punct de vedere al protectiei impotriva penelor sunt un dezastru.
Initial am cerut celor de la care le-am achizitionat sa imi recomande niste anvelope care au o protectie mai ridicata impotriva penelor, am specificat ca merg mai mult prin oras si putin off-road in weekend. Dusmanul cel mai mare este "coltul babei" intr-o luna am facut cam 2 pene pe saptamana ( in oras) daca iesi cu ele off-road trebuie sa ai mare curaj :) , asa ca cine vrea sa le achizitioneze sa ia in considerare problema asta, in rest sunt ok.