Suntour XCR (2011)

Denumirea este asemănătoare cu cea a furcii Suntour XCR, iar specificațiile au un punct comun: greutatea mare. Angrenajul Suntour CW XCT V2 cântărește aproximativ 920 de grame fără a include și Bottom Bracket-ul. Mai pune și Bottom Bracket-ul de aproximativ 300 de grame în calcul și obții o valoare de peste 1.2 kg! Atârnă deci greu pe bicicletă și nu este de mirare, dat fiind faptul că două din trei foi oferite în configurația 44/32/22 sunt din oțel.

Foi care s-au adeverit în timp durabile, deoarece unii utilizatori ne-au spus că au pedalat cu ele aproximativ 2 ani până ce lanțul a început să „scape”. Un bonus pentru cei care utilizează acest angrenaj sunt foile ce pot fi demontate, deci înlocuite, doar cu ajutorul unei chei imbus. Dar sfatul meu este să treci la un alt angrenaj după ce XCR dă semne de îmbătrânire.

Un alt minus major al angrenajului este vopseaua lucioasă. Noi am reușit s-o zgâriem din prima tură pe care am efectuat-o cu bicicleta de test, ce-i drept în condiții de vreme mai vitrege. Chiar și în această situație, unele angrenaje reușesc să țină piciorul departe de braț deoarece acestea nu sunt atât de bombate precum cele ale XCR-ului. De aceea îți recomand versiunea cu alb și nu cea neagră, deoarece maschează mai bine aceste zgârieturi.

Comparat cu modelul mai jos plasat în gamă XCT V2, XCR-ul este sensibil mai ușor. Trecerea lanțului de pe o foaie pe cealaltă se face ușor, fără prea mult efort și fără multe zgomote (exceptându-le pe cele produse de schimbătorul de foi).

Producătorul ne sugerează că putem utiliza acest angrenaj pentru probe de Cross Country, Maraton și chiar Enduro. Dar această plajă vastă de utilizare mi se pare exagerată. Defapt, dacă mă gândesc mai bine, nu se potrivește niciuneia din cele mai sus menționate, deoarece pentru Cross Country este prea greu iar pentru Enduro prea puțin durabil. Prin urmare, se potrivește mai degrabă bicicletelor exploatate în plimbările recreaționale.

Pe scurt, angrenajul Suntour XCR nu este neapărat unul pe care să ți-l dorești dacă nu este deja instalat pe bicicleta ta. Asta pentru că noul angrenaj entry-level de la Shimano, modelul FC-M552 vine cu patru argumente solide: este mult mai avansat din punct de vedere tehnic, utilizează tehnologie Hollowtech cu ax gol, este mai ușor și costă doar cu 25 de euro mai mult decât XCR-ul.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am reusit sa stric unul din dinti foi mici (care aparent este din aluminiu) si astfel a devenit imposibil de folosit, aveti idee de unde as putea cumpara una sau daca exista vreo alta foaie sa se potriveasca pe brat? multumesc anticipat

  • @Lucian: aparent este neglijabila, dar daca aduni toate gramele pe care le poti salva, se poate ajunge la o "dieta" semnficiativa.

  • Are cu vreo 200 de grame mai mult decat Shimano Deore. de exemplu. O diferenta neglijabila, aflata in centrul de greutate al bicicletei, pe care ma indoiesc ca mai mult de 1% din ciclisti o pot sesiza.

  • Pretul acestui angrenaj este identic cu cel al altusului (aprox 90 roni) caruia ii este superior. Este mai ieftin cu 30 roni dect acera si aprox 50 roni decat alivio - produse pe care de fapt incerca sa le concureze. FC-M522 costa de 3-3.5 x mai mult.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma