In acest tutorial iti vom prezenta posibilitatea realizarii reviziei pentru furca Fox Float, ce functioneaza pe aer si arc. Modelul de fata este 2008 insa tehnic vorbind, sunt asemanari destul de mari intre aceasta si modelele 2009 respectiv 2010. Ar trebui sa-ti iei la dispozitie aproxmativ doua ore pentru realizarea acestei operatiuni. O sa ai nevoie de : o cheie de 10, o tubulara de 26, un imbus sau o surubelnita de dimensiuni foarte mici (pentru rebound), o seringa cu gramaj, ulei specific furcilor Fox si o pompa originala Fox.
Orice alta utilizare necorespunzatoare cu scule sau uleiuri care nu sunt de provenienta certificata poate duce la deteriorarea definitiva a furcii! Daca nu te simti sigur pe tine, iti recomandam sa apelezi la un service de specialitate. Tutorialul prezentat aici ofera indicii despre cum se poate realiza aceasta operatiune, iar Freerider.ro nu se face responsabil de eventualele daune produse in timpul efectuarii operatiunilor!
Revizia consta in curatarea bratelor inferioare si celor superioare, verificare garniturilor, schimbarea uleiului si curatarea cartusului. Privita din fata, pe bratul drept regasim arcul iar pe partea stanga rebound-ul si cartusul.
Pasul 1 : Desfa rotita rebound-ului. Daca nu gasesti un imbus atat de mic, utilizeaza o surubelnita de dimensiuni foarte mici. Invarte spre dreapta pentru a-l desface. Apoi, nu uita sa scoti siguranta.
Pasul 2 : Cu ajutorul unei pompe de provenienta FOX (nu utiliza altceva in schimb!) scoate aerul din furca. Valva se afla pe partea dreapta a furcii. Vei observa cum aceasta incepe sa se lase incetul cu incetul.
Pasul 3 : Dupa ce ai scos aerul din furca, va trebui sa demontezi bratele. Sub fiecare brat al furcii exista un surub ce poate fi desfacut facil cu o cheie de 10. Dupa desfacerea suruburilor (ai grija la piulite) bate cu un ciocan de cauciuc sub brat. Vei facilita astfel demontarea lor. Fox furnizeaza si o presa speciala pentru demontarea lor, insa solutia ciocanului de cauciuc nu dauneaza cu nimic furcii.
Pasul 4 : Acum indreapta furca cu picioarele in jos avand in vedere faptul ca o sa curga uleiul din aceasta. Procura-ti doua recipiente in care vei descarca uleiul (pentru fiecare brat cate unul). Ai sa observi ca uleiul din partea stanga este rosu iar cel din partea dreapta verde deschis si verde inchis. Iti vom explica ulterior unde intra fiecare.
Pasul 5 : Dupa ce ai scurs uleiul foarte bine, detaseaza bratele inferioare de cele superioare. In mod normal, se face prin tragere in sus, foarte facil.
Pasul 6 : A sosit momentul sa demontezi si bratele inferioare. Cu o tubulara de 26 desfa primul surub din partea dreapta. Apoi, scurge uleiul intr-un recipient.
Pasul 7 : Scoate bratul pe care se afla arcul.
Pasul 8 : La fel ca la Pasul 6, trebuie sa procedezi si cu surubul aflat pe bratul stang. Tot cu o tubulara de 26. Apoi scoate cartusul.
Pasul 9 : Cu un carlig de mici dimensiuni, scoate arcurile si garniturile de pe bratele superioare. Acestea sunt accesibile imediat in partea superioara a furcii.
Pasul 10 : Utilizeaza o carpa pentru a curata interiorul bratelor inferioare. De preferat ca aceasta carpa sa fie infasurata pe un suport metalic (o pila spre exemplu). Procedeaza la fel si cu bratele superioare. Ambele trebuiesc curatate foarte bine.
Pasul 11 : Fox Float necesita 3 tipuri distincte de ulei. Daca arunci un ochi in manualul de utilizare vei regasi urmatoarele : Damper (amortizor) – Fox 10 W – 160 ml, Spring-side (oil bath) baia de ulei – Fox 7 W – 30 ml, Air Chamber (camera de aer) – Fox Float Fluid – 5 ml. Pentru amortizor am utilizat un ulei de calitate de provenienta Motorex. Uleiul 7 W si Float Fluid sunt de provenienta Fox. Iar noi iti recomandam sa utilizezi fie un ulei recomandat, fie unul de provenienta Fox.
Pasul 12 : Inmoaie garniturile in uleiul 10 W. Apoi monteaza-le la loc pe bratele inferioare si nu uita sa adaugi arcurile (cele rotunde) pentru a le fixa pe interiorul bratelor.
Pasul 13 : A sosit momentul sa reintroduci arcul (foarte bine curatat) inapoi la locul sau, asadar pe bratul drept. Unge partea superioara cu vaselina pentru a fi bine lubrifiat (vezi poza).
Pasul 14 : Introdu 5 ml de ulei Float Fluid in partea superioara a bratului, imediat ce ai introdus arcul. De preferat sa nu gresesti gramajul!
Pasul 15 : Dupa ce introduci uleiul Float Fluid, introdu surubul cu valva si strange-l. Atentie! Nu trebuie strans cu putere! Daca filetul se strica, furca devine inutilizabila! Strange moderat.
Pasul 16 : Introdu in continuare cartusul pe bratul stang (dupa ce l-ai curatat foarte bine), strange surubul cu moderatie si introdu arcul ce fixeaza garniturile. Apoi monteaza furca la loc, prin introducerea de sus in jos a bratelor superioare in cele inferioare.
Pasul 17 : Intoarce dinnou furca cu picioarele in sus, iar pe cele doua gauri de sub brate introdu lichidul verde pe partea cu rebound-ul (baia de ulei) – 30 ml – si pe cel rosu (160 de ml) pe partea cu valva de aer.
Pasul 18 : Este momentul sa prinzi suruburile si sa strangi furca. Nu uita sa introduci mai intai cele doua saibe ca apoi sa strangi dinnou cu o cheie de 10. Atentie! Unele modele mai vechi, nu permit o reintroducere si o strangere facila a suruburilor in procesul de montaj. Curata bine filetele si nu forta!
Pasul 19 : Introdu dinnou siguranta pe partea cu rebound-ul si strange rotita de reglaj al rebound-ului.
Pasul 20 : Umfla dinnou furca. Iti recomandam sa optezi te opresti la 100 psi sau 6 bar, insa depinde foarte mult si de greutatea ta. Cu cat greutatea ta este mai mare cu atat trebuie sa fie mai umflata.
Ai adaugiri sau ai trait altfel de experiente cu furcile Fox? Te asteptam mai jos cu comentarii.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
salut!
am o bicicleta KTM ULTRA RACE, cu furca Fox Premium Float 32, prevazta cu LockOut - maneta pe ghidon cu reglare in 2 trepte/pozitii . Nu am o pozitie in care sa pot bloca in totalitate amortizarea; o fi normal ?....
In mod normal trebuie sa blocheze. Unele furci de la Fox sau Rock Shox mai permit o cursa foarte mica, de aproximativ 1 cm, dupa blocare.
Salut,
Am o intrebare, se poate servisa o furca de genul celei de mai sus fara sa scoatem aerul din ea?
Va intreb in conditiile in care am dus furca la un service si mi-au spus ca au schimbat toate semeringurile dar nu au scos aerul din bratul stang... :D
Salut, dacă vei încerca să demontezi furca fără să scoți aerul din ea, cartușul va sări brutal prin braț. Dacă ochiul tău se va afla în dreptul cartușului, acesta va trece direct prin el și se va opri în cap. Fără glumă, s-au întâmplat accidente extrem de grave. Este prima chestie pe care trebuie să o faci înainte de a desface o furcă.
In primul rand ca nu se folosesc chei fixe, doar inelare sau tubulare, suruburile si piulitele la furcile bune sunt de aluminiu. Ulei se pune in general doar ce specifica ei. Pe furca ta poti pune ce vrei, daca ai atelier si faci altora ,pui doar original
Salut...detin si eu o furca F100 RL Factory 32.cred ca este anul 2009...am citit si as dori sa fac o revizie la furca asta...din ce am vazut in articol este nevoie de 3 uleiuri:10Wt;7Wt;si Fox Float Fluid...am o nelamurire...inainte sa gasesc acest articol am gasit un tabel cu toate furciile Fox si tipurile de ulei necesare.In acel tabel arata ca atat la damper side cat si la spring side ei recomanda acelasi ulei,verde Fox Green 10 Wt...desigur cu cantitati diferite:la damper 155 mm iar la spring 25 mm
Nelamurirea mea este ca nu mai inteleg de ce in acest articol sunt folosite 2 uleiuri de 7 si 10 Wt. Iar in tabelul gasit in engleza este doar un singur ulei cel de 10 Wt...Intrebarea mea Este este o diferenta in a folosi 2 uleiuri sau doar unul singur?astept un raspuns...multumesc
Sebastianv06 Salut. Am si eu exact aceeasi furca, si aceleasi nelamuriri ca si tine. Ai rezolvat ceva?
Salut. Am si eu o furca exact ca a ta, si aceeasi nelamurire, cu tipurile de ulei si cantitatea necesara. Ai reusit sa rezolvi ceva? Am intrat pe site-ul fox si pare destul de neclar in unele parti am gasit ca trebuie 7.5w si 10w in altele uleiul asta nou 20wt, la fel si la cantitati, 30 cu 30ml sau 100 si ceva cu 25...
Salut, la momentul respectiv revizia a fost făcută după manualul furcii, unde erau trecute cele 3 tipuri de ulei.
Buna seara! Stiti cumva unde pot gasi suruburile ce tin furca (acelea de jos care se desfac cu o cheie de 10 ) ? Va multumesc!
Salut. Detin si eu o furca Recon SilverTK SoloAir 2011. Am facut sercice-ul de doua ori de cand o am. Astazi am facut un schimb complet de ulei si garnituri-oringuri la ProBike. Dar problema zgomoului la capat de cursa generat de bratul cu cartus-aer nu a disparut. Cand ridic roata de pe sol se aude un zgomot metalic. V-ati mai confruntat cu astfel de problema? Cum pot rezolva? Afecteaza functionalitatea furcii? Multumesc
Service-ul de biciclete de pe Dorobanti are un nume sau un numar de telefon?
Buna ziua. Am un Fox 32 series 831. Difera mult modul de demontare al furcii mele cu cel prezentat in tutorialul dumneavoastra? Vreau sa ii fac un service dar nu stiu daca sa ma incumet eu sau risc sa stric furca. De asemenea as dori sa imi spuneti unde pot gasi un kit de service si uleiul necesar pt service. Multumesc foarte mult.
am si eu o intrebare legat de semeringuri,am un suntour xcm v20,la mijlocul semeringurilor este unpic de spatiu,posibil sa lipseasca inelul ala portocaliu care il prezentati voi in imagine?este posibil dincauza lui sa aiba unpic de joc furca?multumesc
faceti si la talas,ca sunt destui care isi bat capul cu asta,as putea si eu sa fac,dar mie lene,am desfacut si curatat,schimbat garnituri si semeringuri la vreo 4 pina acum.Asteptam sa faceti voi,asa frumos cu poze.