Lanț cu Powerlink – demontare și argumente pentru achiziționare

Vremurile când utilizai presa de lanț vor apune încetul cu încetul. Producătorii mari de biciclete încep să echipeze chiar și modelele entry-level cu lanț PowerLink. Ce prespune PowerLink-ul? Este un sistem care-ți facilitează demontarea lanțului fără a utiliza scule, ci doar propriile mâini.

Avantajele sunt cât se poate de clare: montare și demontarea imediată și reducerea riscului pentru ca lanțul să se dezmembreze în dreptul nitului pe care l-ai introdus recent.

KMC și SRAM oferă lanțuri cu PowerLink instalat. Pe un lanț Shimano, un astfel de PowerLink poate fi instalat ulterior, trebuie doar să verifici dacă PowerLink-ul pe care-l achiziționezi este compatibil cu lanțul tău (cost, aproximativ 5-10 euro). Operațiunea este totuși destul de costisitoare, iar Shimano propune pe moment, un nit de conectare mai lung. Shimano nu recomandă ca nitul utilizat inițial pentru demontarea lanțului să fie refolosit, ci înlocuit cu pinul conector ce poate fi achiziționat pentru aproximativ 2-3 euro.

Revenind la procesul de demontare al lanțului cu PowerLink, acesta decurge în câțiva pași foarte simpli:

Pasul 1: Apasă pe zale cu ambele degete, din laterale. Apoi, împinge lanțul din față și din spate pentru a-l aduce în poziția ce facilitează demontarea acestuia.Pentru ajutor suplimentar, mută lanțul pe foaia mică și prinde patina schimbătorului de cadru, pentru ca lanțul să nu stea întins.

Pasul 2: Lanțul este acum demontat.

Pasul 3: Atenție, după demontare, lateralele zalei PowerLink-ului pot ieși ușor de pe pin. Ai grijă să nu le pierzi.

Pasul 4: Pentru a monta lanțul, trebuie doar să împreunezi cele două segmente, apoi să tragi ușor în laterale, astfel încât pinii să pătrundă pe zale.

Alte metode:

Cei de la KMC oferă o metodă mai curată de a demonta lanțul. Este vorba de o sculă în formă de clește, care prinde lanțul din două părți. Pentru a-l demonta însă, tot va trebui să apeși pe zale.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • SALUT. daca nu ai presa de lant ( cum scurtezi lantul ) ? power linkul te ajuta cind vrei sa demontezi lantul sa il speli ( daca se rupe lantul pe sosea nu te ajuta power linkul . ( lantul nu se rupe de la power link . ) . iti trebuie un cleste sa desfaci power link - eu nu folosesc power link ( presa de lant e sfanta ) .

  • Apropo, eu am un lant Shimano UG51 care a venit cu o zala Quick-Link. Aceasta se poate desface si reutiliza in siguranta?

  • Din cate mai stiu eu, o alta varianta de a verifica daca lungimea lantului este corecta, (asta daca lantul este deja montat), este sa punem pe foaia mare si pinionul cel mai mic, moment in care cusca schimbatorului din spate sa formeze un unghi de aproximativ 90 de grade cu pamantul sau portiunea orizontala a basculei. Asta tin minte ca am citit-o intr-un manual de la un lant :P

  • De unde atata bataie de cap, bla, bla, la determinarea lungimii unui lant dupa metoda foaie mica- pinion mic cu trecere prin deraiorul de pinioane ?!
    Cat de complicata sa fie varianta asta pe care o folosesc de ani de zile si personal o consider floare la ureche?! http://www.youtube.com/watch?v=NMYGTc5bzNY

  • multumesc, acum sunt lamurit. ieri am vazut un filmulet asemanator cu foaia mare si pinionul mare dar nu intelesesem foarte bine unde trebuie scurtat. am masurat si eu lantul meu cu aceiasi metoda si pentru o montare asa cum e in video mai sus cred ca trebuie sa scot 2 zale. la urmatoarea curatare o sa le scot.

  • nu iti bate capu cu unghiuri,,curse....pui antul pe foaia cea mai mare si pe pinionul cel mai mare (mega range) fara sa treci prin schimbator! , adaugi 2 zale (2 linkuri, 3 nituri), si bagi quicklinkul..simplu. nu gandi prea mult la problema...treaba de 5 minute (metoda subliniata de shimano pe guide manualul care vine cu lantul). ai si video http://www.youtube.com/watch?v=sSl8F6ZLLFg&feature=related

  • acum cateva zile am pus la bicicleta prietenei mele un astfel de lant si azi am pus si la bicicleta mea, un lant shimano cu power link si pinioane noi shimano cu pinion mega range. am bicicleta de oras cu 6 viteze. chestia e ca pe pinionul mare 1 si pinionul 2, deraiorul vine spre foaie in loc sa stea vertical sau putin oblic asa cum am inteles eu ca este normal. trebuie sa mai lungesc lantul ??
    dupa logica mea deraiorul ar trebui sa faca acea cursa cand intinde lantul in spate nu cum e la mine acuma catre foaie. poate se face un tutorial si pe aceasta problema.

  • bobby, lantul fiind mai lung, se scurteaza desigur: se pune pe foaia mica si pinionul mic si se elimina zale pana cand cusca deraiorului de pinioane este putin oblica fata de lant (in partea de jos) in asa fel incat sa-l tina intins, tinand cont in acelasi timp si de power link.
    Mentionez ca niciodata nu va trebui sa folosesti acest raport de transmisie ci numai pt. determinarea exacta a lungimii lantului, indiferent ce caseta de pinioane folosesti.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma