Înlocuirea cablului de LockOut


Se poate întâmpla ca după o utilizare intensă cablul de Lock-Out al furcii tale să nu mai fie la fel de tensionat. Ca urmare a unei exploatări intense acesta poate ceda la un moment dat. De aceea în cadrul service-ului furcii este bine să-l verifici o dată pe an și să iei în considerare înlocuirea acestuia o dată la doi ani.


Procesul se desfășoară foarte simplu și nu ar trebui să-ți răpească mai mult de 15 minute.


Să trecem la treabă! Cablul pentru Lock-Out este regăsit între maneta care-l acționeză, montată pe ghdion și în general pe brațul din dreapta al furcii (din poziția în care pedalezi).



Vei avea nevoie de un cablu nou, o cămașă (dacă nu este deteriorată o poți utiliza pe cea inițial montată pe bicicletă), o șurubelniță și un patent cu care urmează să tai excesul de cablu.



Primul pas: după ce ai demontat vechiul cablu, introdu-l pe cel nou prin maneta de acționare al Lock-Out-ului. Dacă te uiți cu atenție la demontare, acesta are un orificiu prin care trece. Capul cablului îl ajută să se oprească în respectiva manetă de acționare.



Pasul 2: Lubrifiază cablul cu vaselină, dar nu în cantități mari. După care poți introduce cablul prin respectiva cămașă. Lubrifierea va contribui la o funcționare mai lină în momentul în care acționezi Lock-Out-ul.



Pasul 3: Trece cablul prin canalul special al prinderii. Atenție, acesta are un orificiu în care cămașa ar trebui să intre perfect.




Pasul 4: Trage de cablu până ce acesta ajunge în dreptul șurubului de mici dimensiuni, asemenea fotografiei.



Pasul 5: Cu ajutorul șurubelniței strânge acel lurub. Asigură-te că acesta prinde corespunzător cablul în orificiu. Altfel, există riscul ca aceasta să scape chiar pe traseu.



Pasul 6: Taie excesul de cablu și aplică la final capacul din aluminiu (cunoscut și sub denumirea de cap de sertizare). Strânge-l cu patentul. Acesta are rolul de a menține cablul integru.



Gata! Acum ești dinnou pregătit de drum. Lock it out!


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am o intrebare la care nu am gasit un raspuns foarte clar pana acum...
    La o furca reba, deasupra fuliei albastre in care se prinde cablu de la Lock-Out, exista o rozeta aurie. Va rog sa-mi spuneti ce regleaza acea rozeta?
    Multumesc!

  • Poppy, mulțumim pentru cuvintele frumoase. Știrile, evenimentele sunt actualizate zilnic, iar rubrica de teste de 3-4 ori pe saptamina. Restul de rubrici de 2 sau 3 ori săptămânal iar cea de service într-adevăr mai rar. Este cam dificil să încărcăm foarte multă informație deoarece suntem plecați și la teste iar acestea ne ocupă destul de mult timp.

  • @Poppy: ei updateaza site-ul zilnic. Este adevarat ca rubrica de service nu este chiar zilnic actualizata :)

  • Felicitări pentru cum vă gândiți voi la toate, ca sa nu mai aduc în discuție ținuta grafică inclusiv foto ! Este o plăcere să deschid site-ul vostru, o fac zilnic, din păcate nici voi nu puteți upgrada la fiecare 24 de ore.
    Succes pe mai departe, suntem cu ochii pe voi !
    Ș)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma