În acest tutorial, îți vom arată pașii pentru montarea unui suport de biciclete pe automobil. Nu este atât de dificil pe cât ar părea, iar dacă din pliantul cu care este livrat suportul nu înțelegi mare lucru (sau dacă ai cumpărat unul second hand fără pliant de prezentare) te invit să urmărești pașii de mai jos.
În principiu, va trebui să montezi mai întâi barele transversale, ca apoi să prinzi suportul de biciclete pe acestea. Există două moduri principale de a instala barele transversale pe mașină: în puncte fixe (piese filetate sau locașe fixate pe plafonul mașinii) sau pe tocul ușii. Produsul prezentat mai jos, provine de la Thule, lider mondial în domeniul sistemelor de transport bagaje și echipament sportiv.
1.Curăță suprafața de contact cu piesele sistemului de prindere al barelor, apoi montează bara din față. Nu-ți face probleme în priviința zgârieturilor, deoarece suportul barelor este realizat dintr-un material special gândit, care nu afectează vopseaua mașinii tale. Bara se prinde pe tocul ușii cu ajutorul unor cleme de metal vopsite (cu un material cauciucat) și al unor „papuci” de cauciuc, ce se mulează pe secțiunea și nervurile tocului ușii.
2.Înainte de a fixa barele, măsoară distanța dintre parbriz și prima bară. Aceasta trebuie să fie de 12-28 cm, în funcție de modelul automobilului (distanța este specificată în instrucțiunile de montaj).
3.Strânge clema pe mașină, folosing cheia specială cu indicator de torsiune (în cazul sistemului prezentat). Este recomandat să realizezi strângerea alternativ, la cele două capete sau să faci asta simultan, cu un prieten.
4.Verifică stabilitatea mișcând brusc în față și în spate. Aceeași mișcare trebuie realizată pentru ambele capete ale barei montate.
5.Măsoară distanța dintre cele două bare. Aceasta este de 63 până la 78 de cm, conform specificațiilor din instrucțiuni. Pentru că această distanță nu este aceeași de la o mașină la alta, sistemele de transport (suporți de bicicletă sau cutii portbagaj) au sisteme de prindere pe bare ce se reglează.
6.Repetă aceleași operațiuni precum cele descrise mai sus pentru montarea barei spate. Nu uita să verifici dacă prinderea s-a realizat corect.
7.Odată montate bările va trebui să montezi suportul pentru bicicletă. Stabilește-i poziția pe cele două bare.
8.Clema din imagine trebuie strânsă. Aceasta asigură prinderea suportului de bare.
9.Strânge clema cu ajutorul unei pârghii ce are la interior o piesă filetată, cu ajutorul acesteia realizându-se dealtfel reglajul. Trebuie să procedezi la fel și în față și în spate. În cazul de față, suportul Thule ProRide are două cleme pe față și trebuie strânse primele, astfel încât coada suportului să se alinieze perpendicular pe bare, în funcție de față.
10.Slăbește falca de prindere a cârjei suportului, ca să poți monta corect bicicleta. De asemenea, prinderile pentru roți trebuie să fie dezlegate.
11.Urcă bicicleta pe suport, după ce în prealabil aduci cârja în poziție oblică, la un unghi de 45 de grade. Avantajul suportului Thule ProRide este că bicicleta se montează foarte rapid, iar cârja te ajută să nu scapi bicicleta pe partea cealaltă a suportului, lucru util când faci încărcarea bicicletei pe ploaie, cu mâinile murdare sau obosite. Apoi bicicleta trebui prinsă cu ajutorul fălcii din cârjă (asemenea unei chei franceze, spre exemplu).
Aceasta este acționată foarte ușor, prin rotirea unei pârghii cu o singură mână, în timp ce mâna cealaltă va sprijini bicicleta în poziție verticală. Cârja trebuie să se fixează la unghi drept față de cadru iar țeava inferioară a cadrului (downtube), trebuie să ajungă în mijlocul fălcii, pentru a nu permite joc și implicit slăbirea prinderilor.
12.La final, trebuie să prinzi și roțile, astfel încât în punctul de pridere roțile să fie tangente cu suportul. Apoi ești gata de drum!
Alte informații despre portbagaje și sisteme de transport găsești pe aventuria.ro.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
In articol este intr-adevar ProRide 591. Montarea incepe cu instalarea barelor transversale, fara de care nu poti sa pui mai nimic pe plafon, in conditii de siguranta (excludem aici caratul unei cutii de mobila pe-o patura sau pe barele longitudinale). Se mentioneaza asta si in articol: "În principiu, va trebui să montezi mai întâi barele transversale, ca apoi să prinzi suportul de biciclete pe acestea."
Barele transversale nu sunt incluse in "suportul de bicicleta", ambele fiind echipamente care se comercializeaza si instaleaza independent, in diferite configuratii.
Salut, ma tot uit pe net dar nu gasesc suportul pe care l-ai descris tu si apare in poze. Imi poti spune ce model este? Ideea e ca vad ca l-ai prins direct pe plafon si nu pe bare transversale. Eu de exemplu m-am uitat la Thule ProRide 591 si din cate am inteles se prinde pe barele transversale pe care ti le-ai montat deja tu pe masina.
merci frumos
LA ACET TIP DE SUPORT MA REFEREAM, CARE ARE SUPORT PT ROTI http://www.portbagajeauto.ro/suporturi-biciclete-cu-prindere-pe-carligul-de-remorcare/peruzzo-siena-otel-3-biciclete-suport-biciclete-carlig.html
INTRE PERUZZO SI THULE CE RECOMANDATI, DIFERENTA AR FI CAM DE 400 LEI
Corect, eu vorbeam de cel mai ieftin model de suport prins pe carlig. :)
Daca iei un suport de carlig din gama medie sau premium (1000-3000 RON) bicicletele nu se vor atinge intre ele si poti rabata generos astfel incat sa umbli la portbagaj si la o masina SUV si la un hatch mic. O folie alimentara infasurata in jurul bicicletelor rezolva si problema de murdarire :)
Carlig Pro: instalarea se face foarte simplu (odata montat carligul), bicicletele se pun pe suport fara a fi ridicate sus si se prind cu cihngile de prindere, ieftin.
Carlig Contra: trebuie sa cumperi carlig, nu poti umbla la portbagaj - chiar daca se rabateaza suportul este greu, se murdaresc extrem bicicletele, se pot lovi intre ele (la noi s-a intamplat sa se frece intre ele).
Suport acoperis pro: bicicletele stau bine ancorate, nu se ating, prindere solida, nu se murdaresc asa usor.
Suport acopersi contra: scump, automobilului ii creste centrul de greutate si pe viraje chiar o simti - trebuie sa mergi relativ domol
INTRE ACEST TIP DE SUPORT SI SUPORTUL PE CARLIGUL DE REMORCARE CARE AR FI MAI BUN? PRO/CONTRA