Zipp ridică ștacheta ghidoanelor aero prin Vuka Stealth

Fideli sloganului lor, cei de la Zipp au lansat încă o armă de viteză care promite multe la prima vedere. Ghidonul aerodinamic Vuka Stealth, special conceput pentru triatlon și contratimp, este unul care se integrează în zona de față a cadrului, însă permite un interval larg de reglaj, speculând punctele slabe ale componentelor concurente.

Producătorul a proiectat Vuka Stealth astfel încât să cuprindă tija de ghidon, ghidonul propriu-zis și restul de piese necesare montajului într-un ansamblu compact ce reduce frecarea cu aerul considerabil. Carbonul este materialul din care noutatea celor de la Zipp a fost produsă, greutatea atingând 820 de grame pentru un ghidon cu tijă de lungime medie. Dar hai să vedem de ce este mai special Vuka Stealth.

Zipp a detectat un punct slab în cazul bicicletelor de contratimp și de triatlon, anume că trebuie croite exact pe măsura ciclistului care o folosește pentru a atinge o aerodinamică superioară. Dacă în cazul unor atleți profesioniști, problema este mult redusă prin implicarea sponsorilor, nu la fel putem spune și despre practicanții amatori ai acestor discipline. Așadar, prin acest ghidon, compania producătoare a reușit să ofere o paletă mai largă de reglaje a ghidonului, dar într-o manieră în care trăsăturile aerodinamice nu se diminuează. Momentan, Vuka Stealth este singurul ghidon de acest fel care permite 5 înălțimi diferite ale tijei, prin cele 5 distanțiere a câte 10mm fiecare, cu mențiunea că nici rise-ul pipei nu este influențat. Există 3 lungimi ale pipei, mică, medie și mare, dar Zipp nu menționează valoarea în centimetri. Pe deasupra, cele două coarne din centrul ghidonului pot varia în distanță una față de cealaltă sau pot fi ridicate mulțumită altor distanțiere și să nu uităm de ruta internă a cablurilor, una cu implicații funcționale și aerodinamice, dar și vizuale. Despre toate lucrurile pe care le știe Vuka Stealth, poți citi în manualul tehnic.

Cât despre preț, dacă dorești să ai Vuka Stealth pe bicicleta ta, va trebui să scoți din buzunar 958 de euro.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma