Zipp ridică ștacheta ghidoanelor aero prin Vuka Stealth

Fideli sloganului lor, cei de la Zipp au lansat încă o armă de viteză care promite multe la prima vedere. Ghidonul aerodinamic Vuka Stealth, special conceput pentru triatlon și contratimp, este unul care se integrează în zona de față a cadrului, însă permite un interval larg de reglaj, speculând punctele slabe ale componentelor concurente.

Producătorul a proiectat Vuka Stealth astfel încât să cuprindă tija de ghidon, ghidonul propriu-zis și restul de piese necesare montajului într-un ansamblu compact ce reduce frecarea cu aerul considerabil. Carbonul este materialul din care noutatea celor de la Zipp a fost produsă, greutatea atingând 820 de grame pentru un ghidon cu tijă de lungime medie. Dar hai să vedem de ce este mai special Vuka Stealth.

Zipp a detectat un punct slab în cazul bicicletelor de contratimp și de triatlon, anume că trebuie croite exact pe măsura ciclistului care o folosește pentru a atinge o aerodinamică superioară. Dacă în cazul unor atleți profesioniști, problema este mult redusă prin implicarea sponsorilor, nu la fel putem spune și despre practicanții amatori ai acestor discipline. Așadar, prin acest ghidon, compania producătoare a reușit să ofere o paletă mai largă de reglaje a ghidonului, dar într-o manieră în care trăsăturile aerodinamice nu se diminuează. Momentan, Vuka Stealth este singurul ghidon de acest fel care permite 5 înălțimi diferite ale tijei, prin cele 5 distanțiere a câte 10mm fiecare, cu mențiunea că nici rise-ul pipei nu este influențat. Există 3 lungimi ale pipei, mică, medie și mare, dar Zipp nu menționează valoarea în centimetri. Pe deasupra, cele două coarne din centrul ghidonului pot varia în distanță una față de cealaltă sau pot fi ridicate mulțumită altor distanțiere și să nu uităm de ruta internă a cablurilor, una cu implicații funcționale și aerodinamice, dar și vizuale. Despre toate lucrurile pe care le știe Vuka Stealth, poți citi în manualul tehnic.

Cât despre preț, dacă dorești să ai Vuka Stealth pe bicicleta ta, va trebui să scoți din buzunar 958 de euro.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma