Categorii: Gravel bikeNoutati

Vielo au lansat gravel-ul mai accesibil V+1 Rival și pregătesc o cursieră

Marca britanică Vielo s-a lansat doar în 2018, fiind focalizată pe versatilitate și pe nevoile clienților din UK. Asta înseamnă spațiu suficient pentru anvelope late pe drumurile proaste, prinderi ascunse pentru aripi, chiar și rutarea cablurilor specifică pentru frânele montate în stil moto (cu frâna față pe dreapta și cea spate pe stânga) după cum se practică în Marea Britanie. Noul model V+1 Rival aduce bicicleta într-o nouă gamă de preț, cu echipare ceva mai puțin performantă și un cadru din carbon ceva mai ieftin. Acum se poate chiar alege între roți 650b și 700c fără diferență de preț.

Partea de bază a modelului V+1 nu s-a schimbat de la lansarea din 2018, fiind în continuare destinat categoriilor endurance, drumuri proaste, gravel și road plus. Spațiul pentru anvelope s-a păstrat la 700×42 mm sau 650bx2.1. Au rămas prezente prinderile ascunse de aripi și rutarea internă pentru tijă dropper. Cuvetele și monoblocul folosesc rulmenți cu etanșare dublă pentru protecția suplimentară necesară pe vreme proastă.

Singura diferență la cadru e că modelul V+1 UDG Rival e cu 140 g mai greu în comparație cu modelul V+1 UD Force datorită folosirii unor straturi de carbon ceva mai grele. În afară de transmisia Rival 1×11 și roțile diferite, iată ce modificări au mai fost adăugate de Vielo:

Noul V+1 UDG Rival Edition este un pic mai greu (140 g) și mai economic decât modelul anterior V+1. V+1 UDG Rival este construit cu transmisia SRAM Rival 1×11 (în loc de Force) și cu roți DT Swiss C1800 care pot fi înlocuite cu TOker G23AB 650B fără costuri suplimentare. Greutatea bicicletei complet echipată e de 8.5 kg în comparație cu 7.92 kg la modelul anterior echipat cu Force. V+1 UDG Rival Edition este disponibilă doar într-o nouă culoare albastră, cu sigla Vielo imprimată în interiorul furcii, seat stay-urilor și pe top tube.

Prețul anunțat pentru Rival Edition este de 3499 Lire în comparație cu 5299 Lire cât costă modelul Force 1. Cadrul este disponibil și separat la prețul de 2349 Lire. Geometria este prezentată în tabelul de mai jos.

Se pare că Vielo lucrează și la un nou proiect de cursieră all-road, R+1, dar detaliile sunt foarte puține. Se pare că acesta va avea pipă integrată, seat tube aero curbat și nișt seatstay-uri curbate interesante.

Nu ar fi exclus ca R+1 să fie un fel de V+1 ”lite” cu spațiu mai mic pentru anvelope, geometrie mai sportivă, greutate mai mică dar cu aceiași rutare pentru frâne în stil moto și cu rulmenți cu etanșare dublă. Acestea sunt însă doar speculații iar singurele informații disponibile sunt momentan despre modelul V+1, pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Calendar MTB Skills and Boot Camp 2025: cum arată sezonul XII de tabere MTB dedicate adulților

Proiectul MTB Skills and Boot Camp a fost lansat în 2014, cu scopul de a-i ajuta pe adulții care participă…

2 zile in urma

Test de lungă durată – Bryton Rider S510

Bryton este un producător taiwanez de ciclocomputere cu GPS, cunoscut pentru dispozitivele sale accesibile și performante, folosite atât de cicliști…

2 săptămâni in urma

Test de lungă durată: ghidolină Prologo Onetouch 3D

La finalul lui 2024 am primit la test această ghidolină, proaspăt lansată de Prologo. Este vorba de Onetouch 3D, un…

2 săptămâni in urma