Chiar dacă la un moment dat ajunsesem să avem pe ghidon o sumedenie de cabluri, de la conductele de frână, la cămășile cablurilor pentru schimbătoare și de la cablul de dropper până la cel pentru lock-out (nemaivorbind de cele adiționale existente pe bicicletele electrice), se pare că inginerii germani care stau confortabil și relaxați în birourile lor au venit cu o soluție care să pună capăt acestei nenorociri care ne-a lovit pe toți, mai mult sau mai puțin.
Au denumit-o Magura Cockpit Integration și alături de sistemele wireless, ar trebui să elimine practic orice cablu de pe ghidon. Schimbătoare wireless avem deja de la Sram, deci putem răsufla liniștiți, apoi avem tija de șa wireless de la Magura, avem Lock-out care se activează automat de la Fox și acum avem conducte de frână trase prin ghidon. Doar nu v-ați așteptat ca frânele să fie și ele wireless nu? Și chiar dacă nu sunt, sistemul este mai mult decât binevenit.
Desigur, soluția tehnică nu este neapărat simplă căci după cum observi din fotografii maneta este foarte subțire și nu mai conține niciun rezervor. Păi bine, atunci ce-au făcut cu rezervorul? L-au ascuns chiar în ghidon, iar data viitoare când vei aerisi frânele va părea că vei aerisi… ghidonul.
EasyLink permite conectarea rapidă a conductelor, iar atunci când va fi necesar să demontezi întreg sistemul, o vei putea face fără să pierzi din prețiosul ulei mineral Magura Royal Blood. Conductele pornesc deci prin ghidon, trec prin pipă, apoi intră în headtube, iar de acolo mai departe – prin cadru. Cum trec acestea de steerer-ul furcii sau dacă sunt trase pe lângă acesta nu este momentan foarte clar și nici nu reiese prea bine din fotografii, însă dacă ideea funcționează înseamnă că au reușit să găsească o soluție inteligentă.
Mai multe detalii poți vedea în filmul de mai jos:
via Magura
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…