Aceasta este raspunzatoare printre altele pentru reglajul cursei manetei de frana. Indiferent daca utilizatorul prefera o cursa mai lunga sau una mai scurta, setarea acesteia nu va afecta in niciun fel promptitudinea franarii si nici diferenta de distanta intre placute si disc, care ramane constanta.
Sistemul este la fel de eficient si in cazul in care intervine uzura placutelor de frana. Va ajuta la mentinerea aceleiasi distante intre placuta si disc, astfel incat frana sa functioneze mereu la fel de eficient. Bineinteles, nici cursa manetei nu va fi afectata de tocirea placutelor de frana.
Pe maneta este montata reglajul pentru determinarea cursei dorite. Astfel, se poate ajusta cursa manetei fara a afecta avantajele mecanice, reusind sa mentina constanta puterea de franare, indiferent de pozitia manetei. Asadar, chiar si un utilizator cu mina mai mica va obtine aceeasi putere de franare ca un utilizator cu o mina mai mare si mai puternica. Pistonul aflat inauntrul franei este gol pe interior (hollow) astfel incat sa permita trecerea lichidului de frana prin el.
O alta solutie ingenioasa este utilizarea unui rezervor mai mare pentru lichidul de frana : in situatia in care volumul lichidului de frana se dilata datorita supraincalzirii sau placutele de frana se tocesc, acesta patreaza functionarea franei in limite normale.
Detalii complete cat si filme pentru a intelege pe deplin functionarea sistemului gasesti direct pe site-ul dedicat franelor Hayes Prime.
via | Hayes
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…