Categorii: EvenimenteNoutati

Un metru distanță la depășirea unui biciclist, în Statele Unite ale Americii

Mai mult de 20 de state americane au votat o lege care prevede reglementări noi în ceea ce privește prezența bicicliștilor pe șosea. Nu este o lege nouă, dar este de bun simț. Șoferii sunt astfel obligați să mențină o distanță de cel puțin un metru, atunci când depășesc un biciclist. Legea a venit ca o necesitate, în urma numeroaselor accidente petrecute în ultimii ani, multe dintre ele având aceeași cauză: bicicliști acroșați în momentul depășirii.

Această lege vorbește despre dreptul la spațiu pe șosea al biciclistului, o măsură care este promovată în Statele Unite ale Americii și în media. Deși pare destul de greu de stabilit vinovatul în cazul unui accident, susținătorii legii sunt de părere că aceasta are rol educațional și că se va imprima în reflexul șoferilor la un moment dat. Șoferii care ar uma să depășească la mai puțin de 1 metru un biciclist, vor fi nevoiți să plătească o amendă, în cazul în care sunt surprinși de poliție.

Alte state americane au votat o lege care îi obligă pe șoferi să depășească un biciclist la o distanță de 1.2 sau chiar 1.5 metri. La nivel mondial, țări care au votat această lege sunt Olanda, Franța și Canada (1 metru), Spania (1.5 metri), iar în Anglia a început demersurile în acest sens.

Ești de părere că o asemenea lege ar trebui adoptată și de către România?

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Germania: 1,5 metri. Nu prea se amendează, dar dacă faci un accident în timp ce ai încălcat această lege eşti automat vinovat.

    O cunoştină a fost atinsă pe bicicletă de un camion ce a depăşit-o. Avea vreo 20 de ani atunci. A fost accidentată atât de grav, acum vreo 25 de ani, încât până azi aproape că nu poate vorbi. Doar cu exerciţiu o poţi înţelege.

  • Regulamentul francez prevede depășirea bicicliștilor la minimum un metru în condiții de aglomerație, și 2 metri atunci când celelalte benzi nu sunt ocupate de nimeni.

  • Diferența majoră între Europa și sualezia este în termeni mari următoarea: în sualezia atât timp cât un lucru nu este reglementat din punct de vedere legal poate fi contestat.
    În Europa, statele care deja au adoptat legea au făcut-o pentru a "trece pe dajbog" un lucru care deja se întâmplă.
    Cât despre Anglia - acolo am văzut cum s-a format o coloană de aproape 5km în spatele unei bătrâne care pedala... comentați voi mai departe.
    Iar dlui. Silviu îi recomand din suflet să încerce să meargă cu mașina așa cum spune legea (actuală, proastă și cum o mai fi ea) din România și să încerce să conducă așa cum ar merge cu bicicleta.

  • In Austria anului 1992 aveam 20 de ani cand am testat rabdarea unui sofer de Toyota Celica pe soseaua cea mai circulata din Tirol. Am vrut sa-l fac sa ma claxoneze cel putin si am pedalat la viteza mea maxima dar pe axul soselei. Soferul a rulat rabdator in spatele meu cativa km si m-a depasit fara sa aud vreun comentariu, claxon sau altceva doar cand a fost sigur ca trece de mine in siguranta maxima. M-a impresionat atunci pana la lacrimi acest sofer care cred ca este si un sofer statistic pentru Austria deoarece in doua saptamani de stat acolo nu am auzit un claxon. Nu stiu ce lege aveau pentru asta dar stiu ca la noi, dupa mai mult de 20 de ani ca biciclist pe sosea sunt inca claxonat si sepasit la 20 centimetri in cel mai bun caz. In Olanda, "simpla" claxonare a unui biciclist te costa 300 EURO amenda. Cred ca se foloseste mult prea des argumentul ca la noi strazile nu sunt ca la ei etc. Da, la noi OAMENII sunt nepasatori si needucati. Oamenii aflati la volan se transforma in tirani si chiar in monstrii dupa cum am trait in multe cazuri ca biciclist. Prea multi soferi si politisti au uitat ca si biciclistul e un perticipant legal in trafic si ca au obligatii legale fata de el. Eu pedalez atat de aproape de extrema dreapta a solelei cat imi permite rulatul in siguranta fara sa trec prin toate gropile si rupturile din asfalt si sunt claxonat si "vorbit de rau" in gura mare de catre foarte multi soferi.
    Totusi odata cu cresterea numarului de biciclisti din romania observ ca agresiunile sunt in scadere, iar unii soferi chiar ma saluta veseli, fapt care imi da sperante ca si noi am putea fi civilizati candva (aproape in totalitate) sau civilizabili cu forta (nu stiu de catre cine).
    Legea si legiuitorii din romania, politia, soferii si primarii au alte scopuri.
    Pana acum Dumnezeu este singurul care m-a ferit de mai rau pe soselele noastre.

  • Cred ca problema soferilor din Romania este indisciplina, iar masura asta ar mai face ceva ordine. Nu tre sa fii si sofer si biciclist pt a respecta cealalta parte. Educatia rutiera se face si prin amenzi.

  • Si eu sunt biciclist, dar in acelasi timp sunt si sofer. Tot in acelasi timp daca am un biciclist in fata astept pana am posibilitatea sa il depasesc in conditii de siguranta pentru ambele parti.

    Daca biciclistu' circula pe mijlocul drumului il depasesc in aceleasi conditii de maxima siguranta, ii aplic doua vorbe de duh, dar are aceleasi drepturi de a circula pe sosea ca orice alt participant la trafic.

    Tu (Silviu) ca biciclist, nu preferi trasee offroad pentru ca nu vrei sa incurci circulatia, ci pentru ca circulatia te incurca pe tine tocmai pentru ca nu sunt piste de biciclisti si pentru ca nu exista o astfel de lege.

    SUNT cele mai bune conditii in tara noastra pentru o lege ca la americani, francezi, olandezi si canadieni.

    Nu ai nevoie de autostrazi si drumuri nationale "late" ca sa ai bun simt!

    Eu de ce pot si voi nu?

  • Atunci interzicem bicicletele in Romania si ridicam in slavi masina, ca si asa romanii sunt cei mai mari snobi la capitolul masini, telefoane, pitipoance si case.

  • Sunt biciclist dar in acelasi timp sunt si sofer.
    In Romania avem prea putine autostrazi, iar strazile nationale sunt prea inguste, ca sa ne permitem sa mergem la viteza unui biciclist pana avem posibilitatea sa-l depasim la o distanta de 1m.
    Si ce facem daca biciclistul circula pe mijlocul drumului?
    Cand il depasim?
    Eu, ca biciclist, pentru a nu incurca circulatia, prefer sa caut trasee de offroad. Nu este cazul bicicletelor de sosea. Ele nu au aceasta posibilitate.
    Deci totusi, mi se pare cam mult, cel putin deocamdata sa trebuiasca sa astept sa depasesc pana am posibilitatea sa o fac la o distanta de 1m.
    Ce facem daca trebuie sa traversam tara si din km in km prindem cate un biciclist?
    O traversam la viteza unei biciclete?
    DECI DEOCAMDATA EU ZIC CA NU SUNT CONDITII PENTRU ASA O LEGE LA NOI IN TARA.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma