Ieri a fost decisă varianta definitivă de desfășurare a Turului României 2013, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație al Federației Române de Ciclism. Câteva coordonate ale Micii Bucle din acest an s-au modificat, cele mai importante aspecte fiind amânarea datei de desfășurare și finalul ce va avea loc în Capitală, în zona Palatului Parlamentului.
Foto: Marius Rusanovschi
Bogdan Floareș, membru în CA al FRC și director de organizare al Turului României, ne-a pus în temă cu modul în care va arăta ce de-a 50-a ediție a turului nostru național. Întrecerea va cuprinde 6 etape și un prolog, după cum urmează:
– Prolog (30.06) – Contratimp echipe Municipiul Marghita, 16 kilometri
– Etapa I (1.07) – Marghita – Zalău – Cluj-Napoca, 156 kilometri
– Etapa II (2.07) – Dej – Bistrița – Vatra Dornei, 143 kilometri
– Etapa III (3.07) – Vatra Dornei – Suceava – Botoșani, 152 kilometri
– Etapa IV (4.07) – Botoșani – Roman – Bacău, 156 kilometri
– Etapa V (5.07) – Bacău – Tecuci –Galați, 185 kilometri
– Etapa VI (6.07) – Buzău – Urziceni – București, 152 kilometri
Inițial fuseseră avansate mai multe variante, dar până la urmă Turul României 2013 va avea 6 etape și un prolog și va însuma 960 de kilometri. Pentru prima dată după mult timp, prologul va consta într-un contratimp pe echipe, orașul Cluj-Napoca revine pe traseu după 11 ani de absență, dar poate cea mai importantă este sosirea în București. Și în 2011 s-a petrecut acest lucru, atunci finalul fiind plasat la Arcul de Triumf, iar succesul înregistrat a fost destul de mulțumitor pentru a-i determina pe organizatori să aducă din nou Turul în Capitală. De această dată, linia de finish se dorește a fi în zona Palatului Parlamentului, Primăria Municipiului București dându-și deja acordul pentru acest lucru.
Acesta va fi traseul în proporție de 99% și acum mai așteptăm doar avizul din partea Poliției Rutiere. Ei vor avea o sarcină mai dificilă acum pentru că plutonul Turului va străbate cam jumătate din oraș pentru a ajunge la capătul etapei. Momentan avem 26 de solicitări de participare, atât din partea echipelor care iau parte în mod constant la Turul României, cât și de la câteva mai exotice, provenind din țări precum Algeria, Paraguay, Japonia sau Ecuador. Finalmente, va trebui să alegem 18 dintre acestea, echipele fiind compuse fiecare din câte 6 rutieri, dar deocamdată am trimis niște cereri de reconfirmare pentru că unele s-ar putea să renunțe de bunăvoie din pricina modificării datei de desfășurare, adaugă Bogdan Floareș.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Ar fi fost interesant sa stim pe unde anume trec in orase. Eu sunt din Galati si evident am auzit de acest tur si ca trece si prin urbea mea dintr-o pura intamplare, ceea ce e f pacat...
Sper sa se implice mai mult televiziunile in acest an! Poate reusim si noi sa vedem mai mult in direct.
Buna ideea cu finalul in Bucuresti dar cum au spus si Alin si Bogdanmancuso nu prea avem munte... Transfagarasan sau Transalpina meritau!
Pentru anul viitor ar fi interesant sa includa si zona Brasovului si Transfagarasanul ca tot il repara anul asta...
Pacat ca nu au putut prinde un munte mai serios, sa fie un pic mai greu. Asa, mie imi pare un tur de fuga.
Tur ciclist pentru sprinteri si ruleori! Interesant, pacat totusi, ca nu vom vedea marile batalii din muntzi ....