Dacă ești un fan al bicicletelor cu suspensii mari, atunci sigur ai pus ochii la un moment dat pe modelul Trek Slash. Dar daca ești fan al bicicletelor high-pivot, lasarea celui de-al șaselea model Trek Slash este o veste bună.
Pentru 2024, Trek a mărit cursa suspensiei de spate la 170 mm, iar altă schimbare vizibilă este dimensiunea roților care este de 29 inch (F) și 27,5 (S), adică mullet. Toate variantele vin din fabrică în format mullet, o excepție fiind varianta cu mărimea S a cadrului. Primește roti de 27,5 atât în față cât și în spate. Cadrele în mărime M sau mai mari sunt compatibile cu roată de 29 inch spate, dar va trebui cumpărată separat.
Noul Slash oferă 170 mm cursa a suspensiei de spate, adică au mai fost adăugați 10 mm față de modelul anterior. Furca a ramas tot la 170 mm, dar Trek spune ca poți monta o furcă și de 190 mm. Totuși încă nu este nimic concret și testat ca la carte, așa că nu încerca până nu ai undă verde.
Compania a decis să scoată noul Slash în format mullet (MX) căci roata mare din față trece ușor peste denivelări, iar cea din spate contribuie la agilitate. Cât timp toate variantele vin stock în format MX, cadrul în mărimea M, L și XL este compatibil și cu roată de 29 inch în spate, asta dacă schimbi prinderea amortizorului din partea de jos pentru a corecta geometria. Această prindere se cumpără separat.
Trek a abordat destul de interesant dimensiunile chaistay-ului pentru fiecare mărime în parte. Chiar daca lungimea chianstay-ului este acceași la toate marimile, aici, BB-ul iși schimbă poziția în funcție de marimea cadrului. De asemenea, seat-tube-ul este foarte scurt și permite instalarea unor tije de șa mai lungi. Spre exemplu, marimea M primește o tijă de șa hidraulică cu o cursă de 200 mm, iar marimea S una de 170 mm.
În completare, cadrul suportă maxim o foaie de 34 dinți sau 32 dinți (oval și roți cu lățimea mai mică de 2,5 inch. Vine cu adaptor pentru disc de 200 mm, dar poate suporta și de 220 mm, iar cel mai important, dispune de urechea UDH de la SRAM.
Noul Slash încă folosește link-ul ABP dar a fost modificat cu design-ul high-pivot. Link-ul de la Trek ABP ține suspensia activă pe durata frânării și îi permite sa regleze independent anti-squat-ul și anti-rise-ul.
Rotița atașată cadrului pe care merge lanțul, a fost construită pentru a optimiza eficient pedalatul de la deal și să atingă valoarea anti-squat, mult dorită de Trek.
Geometria bicicletei Trek Slash este la zi, dacă nu, chiar împinge puțin limitele în unele părți. Unghiul head-tube-ului este amplasat la doar 63,5 grade și poate fi modificat +1/-1 grade cu ajutorul unui headset care trebuie achiziționat separat. Cu acest headset și variantele de dimensiuni ale roților, există șase configurații de geometrie diferite.
Noul Slash este disponibil în șapte echipări diferite. Sunt multe opțiuni pentru culoare și componente, prin urmare vă recomand să intrați pe site-ul lor.
De menționat, modelele Slash 8 și 9 vin cu cadru construit din aluminiu, restul cu cadru din carbon. O chestie interesantă este, libera alegere de către cumpărător între echipare SRAM sau Shimano.
Dacă intenționezi să cumperi varianta de top Slash 9.9 XX AXS T-Type, o să primești o mare actualizare pentru banii pe care îi dai. SRAM Flight Attendant își face apariția pe furca RockShox ZEB Ultimate, de asemenea, toate modelele 9.9 vin cu un multi-tool introdus în pipă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…