Trek Farley EX, fatbike-uri 27.5 full-suspension

Fatbike-urile ocupă un loc din ce în ce mai important în gama Trek, astfel că ei au pregătit și un nou model full-suspension, Trek Farley EX! Aceasta este cu adevărat o bicicletă pentru toate anotimpurile, foarte versatilă, folosind aceleași tehnologii ca modelele de trail. Astfel, bicicleta merge perfect atât pe munți cât și prin deșert sau prin zăpadă…

Alegerea anvelopelor de tip fatbike în locul deja clasicelor plus oferă tracțiune superioară pe orice teren iar suspensia de 120 mm oferă amortizarea necesară. Practic anvelopele oferă un grad de suspensie necontrolabilă, iar suspensia reglabilă îmbunătățește și mai mult amortizarea și tracțiunea. În plus, bicicleta e construită cu anvelope fat de 27.5 nu de 26, ceea ce mărește și mai mult aderența.

Pentru cei ce nu sunt adepții suspensiei pe fatbike există și un model rigid, Farley 9.9, cu cadru și roți HED din carbon și cu o greutate de bicicletă de competiție.

Farley EX primește o suspensie Full Floater cu amortizor Re:Aktiv Fox în spate și furcă RockShox Bluto.

De asemenea primește axul ABP pe spate și Evo Link. Mai mult, cadrul reușește să păstreze factorul Q de la modelele hardtail folosind foi cu montaj direct RaceFace. Monoblocul este de tipul PFBB de 121 mm care permite doar angrenaje 1x.

Farley EX 9.8 primește triunghiul principal al cadrului din carbon, în timp ce modelul EX 8 îl are fabricat din aluminiu Alpha Platinum. Ambele au seatstay-urile și chainstay-urile din aluminiu.

Modelul 9.8 are toate cablurile rutate intern în timp ce 8 are conductele de frână și cablul pentru tija de șa reglabilă în afară pe downtube. Cablul pentru tija de șa este apoi rutat intern prin seat-tube.

Cadrul folosește ax de 197×12 în spate iar furca are ax de 150×15 mm. Dimensiunea maximă acceptată a anvelopelor este 27.5×4.0 dar echiparea este cu 3.8.

Modelul 9.8 este echipat cu roți Bontrager Wampa Carbon SL tubeless ready de 2500 g și anvelope Hodag, transmisie SRAM X01/X1, frâne Guide, angrenaj Race Face Next SL și tijă reglabilă Bontrager Drop Line. Modelul 8 are roți cu butuci Bontrager și jante Sun Ringle Mulefut de 80 mm, transmisie SRAM GX 1×11 și frâne Level, angrenaj Race Face Afferct și tijă reglabilă KS eThirty Integra. Ambele au furcă RockShox Bluto RL cu cursă de 120 mm. Brețul este de 5499 Euro, respectiv 3499 Euro, modelele fiind disponibile deja pentru comandă, cu livrarea în august. Cadrul nu este disponibil separat.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma