Categorii: CiclocrossNoutati

TRed oferă CrossBeast CX Factory Team, cu cadru din titan sau oţel

TRed Bikes este un producător italian care produce nişte cursiere cu frâne pe disc şi cadre metalice şi din carbon de foarte bună calitate.

Dacă la şosea carbonul face legea în cursele internaţionale, la ciclocros, chiar dacă nu pe podiumul Cupei Mondiale ci mai jos în clasament sau la cursele mai mici, mulţi profesionişti aleg să folosească biciclete cu cadre moderne din titan, oţel sau aluminiu. Din această categorie este şi CrossBeast-ul acesta al lui Luboš Pelánek.

TRed CrossBeast Factory Racing este proiectat pentru a fi foarte agil, cu un cadru de top gata să concureze la cel mai înalt nivel. În acelaşi timp însă, cadrul din titan sau oţel oferă durabilitatea şi confortul necesar pentru a folosi bicicleta în fiecare zi.

Modelul Titanio are cadrul confecţionat din tuburi cu forme uşor modificate, proiectate special pentru ciclocros, cu toptube-ul aplatizat, downtube-ul înalt şi headtube-ul conic pentru a oferi un echilibru între rigiditatea în zona frontală, direcţie precisă şi confort la transportul pe umăr. Furca din carbon producţie proprie şi triunghiul spate acceptă anvelope de până la 38 mm iar ambele axe folosite sunt de tipul thru de 12 mm.

Chainstay-urile sunt înalte şi rigide pentru un transfer foarte bun al puterii, dar seatstay-urile sunt subţiri şi se unesc într-un singur monostay, lucru ce oferă o amortizare bună a vibraţiilor şi micilor şocuri întâlnite pe traseele denivelate sau îngheţate. Geometria standard oferă un monobloc înalt pentru a permite abordarea înclinată a virajelor şi unghiuri ascuţite pentru manevrabilitate rapidă, dar cadrul poate fi configurat şi cu o geometrie personalizată pentru fiecare client şi nevoile sale.

În mod normal cadrele folosesc monobloc clasic pe filet, dar există şi opţiunea pentru un sistem Press Fit. Un soft complex şi unic permite reglarea geometriei pentru fiecare persoană. Se crează o imagine 3D a ciclistului folosind mai multe imagini, aceasta fiind folosită pentru stabilirea geometriei ideale.

Cadrul din titan cu suduri TIG este manufacturat în Italia şi primeşte doar un logo vopsit, dar există posibilitatea vopsirii la cerere. Greutatea unui cadru de 51 cm este de doar 1490 g.

CrossBeast este disponibilă atât sub formă de set cadru+furcă, din titan sau oţel dar şi ca bicicletă completă, cu transmisie mecanică sau electronică. Toate modelele au frâne pe disc cu etrieri flat mount, putând fi pregătite pentru cabluri mecanice sau conducte hidraulice. Cadrul şi furca CrossBeast Titanio sunt oferite la preţul de 4800 Euro, versiunea din oţel CrossBeast Acciaio fiind mult mai ieftină, la doar 1840 Euro. Modelul de mai sus cu modele albe şi negre CrossBeast Acciaio este bicicleta de concurs a campionului regional din Lombardia, Mattia Finazzi, care se pregăteşte pentru Campionatele Naţionale ale Italiei.

Sunt disponibile şi modele cu geometrie gravel – CamoBeast – dar chiar şi versiuni single speed. Preţul pentru cadrul CamoBeast, care foloseşte tuburi mai subţiri, este mai mare, respectiv 4990 euro pentru modelul din titan şi 1990 Euro pentru cel din oţel, dar bicicleta primeşte dropout-uri reglabile, compatibilitate cu transmisia pe curea şi mai multe sisteme de prindere a accesoriilor.

Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.

Informaţii şi imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma