Transition Scout Carbon 2020 primește geometrie nouă și cursă ajustabilă pe spate

Chiar dacă cei de la Transition se laudă cu cadre mai lungi, mai joase și cu unghiuri mai mici, geometria nouă a modelului Transition Scout 2020 nu e foarte departe de standardele din domeniu. Chiar dacă devine plictisitoare această trecere la noile standarde a tuturor bicicletelor, comportamentul acestora pe trail nu e deloc plictisitor. Scout păstrează roțile de 27.5 dar în afară de acestea, totul este mai mare în 2020 iar detaliile complete au fost făcute publice.

Scout se întoarce în 2020, dar de data asta din carbon. Cadrul este complet din carbon, incluzând aici triunghiul față, triunghiul spate și bascula. Toate sunt fabricate din fibre premium japoneze Toray cu un amestec de material 24T și 30T, echilibrat pentru a obține valorile dorite de rigiditate, rezistență și protecție la impact. Metoda de producție cu matrițe EPS învelite cu latex permite Transition să obțină linii foarte clare și unghiuri strânse ale cadrului. Rezultatul e un echilibru perfect între rezistență și greutate și mai puțin material pierdut la fabricație.

Construit pentru furci cu cursa de 150 mm, cadrul are cursa pe spate mărită cu 10 mm față de modelul anterior, la 140 mm. Această valoare e obținută folosind un amortizor cu cursa de 57.5 mm. Mai mult, Transition a proiectat cadrul pentru a putea fi folosit și cu amortizor mai lung, de 62.5 mm, ceea ce mărește cursa pe spate la 150 mm.

Platforma suspensiei de pe Transitiona Scout oferă o rată de progresie de 25%, aproape liniară, pe toată cursa. Transition spune că asta are ca rezultat o funcționare fină și consistentă, cu mult suport. Amortizorul pe aer are doar un distanțier de volum, ceea ce permite utilizatorilor să modifice rampa. Cadrul funcționează bine și dacă se montează un amortizor cu arc.

Modelul 2020 este mai lung decât cel din 2019, fiind oferit în aceleași mărimi între XS și XL, reach-ul fiind mai mare cu 10 mm pentru fiecare, de la 410 mm la XS până la 510 mm la XL. Unghiul furcii scade la 64 de grade și chainstay-ul crește la 430 mm, rezultatul fiind o creștere serioasă a wheelbase-ului de la 1189 la 1217 mm în mărimea M. Offset-ul furcii rămâne mic, la 37 mm, pentru un trail lung.

Seat tube-ul însă nu respectă regula, fiind chiar invers. Acesta a ajuns la 77.2 grade în mărimea M, variind între 78.2 grade la XS și 76.4 grade la XL. Seat tube-ul este complet drept, bine proiectat pentru a accepta tije dropper cu cursa foarte lungă. Acestea vin standard cu cursa de 120 mm la XS, 150 mm la S, 180 mm la M și 210 mm la L și XL. Monoblocul e practic cu 2 mm mai sus decât la modelul 2019, la o înălțime de 18 mm.

Cadrul Transition Scout are o greutate de 3.2 kg cu amortizor. În spate folosește butuc Boost și are chainstay-uri de 430 mm, valoare egală la toate mărimile, cu spațiu pentru anvelope de 2.6. Cadrul folosește în pivoți rulmenți Enduro Max de mărime standard, cu protecție suplimentară pentru a evita intrarea apei iarna sau la spălare. Cuvetele sunt de 44/56 mm, permițând micșorarea unghiului furcii de 64 de grade dacă se dorește.

Rutarea cablurilor este un amestec între intern și extern. Cablul schimbătorului ese rutat intern prin ghidaje în timp ce frâna spate e rutată extern. Triunghiul față are prinderi pentru un bidon pe downtube, sub toptube existând puncte de prindere pentru accesorii.

Chainstay-urile au protecții de cauciuc pe partea dreaptă, pentru a evita lovirea cadrului și a păstra zgomotul la minim. Pivotul chainstay-ului a fost lățit special pentru a permite montarea unei protecții mai late. Protecțiile de chainstay, downtube și seat stay sunt montate la nivel cu cadrul, pentru linii continue și pentru a evita lovirea călcâiului la pedalat.

Sunt disponibile trei versiuni de Transition Scout Carbon pentru 2020, echipate cu componente superioare SRAM, toate disponibile în culorile Midnight Blue și Olive Green. În varianta inferioară e modelul Scout NX, cu transmisie SRAM 1×11 și furcă RockShox Lyrik. Modelul intermediar Scout GX folosește transmisia SRAM 1×12 GX, amortizor RockShox SuperDeluxe Ultimate și furcă Lyrik Ultimate. Modelul de top folosește transmisia SRAM 1×12 X01, roți DT Swiss M1700, amortizor Fox Float X2 și furcă Fox 36 Performance Elite. Detalii complete despre echipări și prețuri se găsesc pe pagina producătorului.

Toate bicicletele Transition din 2020 au garanție pe viață pentru cadru pentru defecte de material sau de fabricație.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma