Cunoaștem deja motorașele electrice care se ascund în seat tube și pun în mișcare angrenajul. Am văzut-o chiar și la cursele de șosea. În ziua de astăzi nu mai este atât de greu să trișezi, căci ai la dispoziție mai multe varianta care-ți pot împinge bicicleta de la spate. Una dintre ele se numește add-e și nu este atât de bine ascuns, însă poate fi ușor trecut cu vederea, căci se montează sub Bottom Bracket.
Un motor de mic dimensiuni angrenează o rolă, care face contact direct cu roata de spate, dându-i impulsul de care are nevoie pentru a-ți simplifica efortul la pedalat. Acumulatorii se pot masca în bidonul de apă, iar asta mă duce cu gândul la o vorbă: cum că hoțul neprins ar fi negustor cinstit. Oare?
Evident, acest sistem nu este gândit pentru a trișa în concursuri ci pentru cei care să parcurgă distanțe mai mari pe bicicletă, cu mai puțin efort. Luând în calcul dimensiunile sistemului, datele tehnice sunt impresionante: sistemul mai mic, generează 250W și imprimă bicicletei o viteză de până la 25 km/h, pe când cel mai mare, generează 600W și te poate purta până la o viteză de 50 km/h. La deal! Greutatea (de 800 de grame) și dimensiunile sunt similare pentru cele două versiuni.
Proiectul se află pe indiegogo pentru finanțare, însă ideea a prins atât de bine, încât cei de la add-eau reușit să strângă deja 160.000 de euro, cu 60% mai mult decât și-au propus inițial, în doar 11 zile. Asta înseamnă că proiectul va deveni în scurt timp realitate și că va putea fi achiziționat de către oricine, cu toate că prețurile nu au fost momentan comunciate.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…