Tijele reglabile șa sunt pe val, iar majoritatea sunt utilizate pentru bicicletele de All-Mountain și Enduro, mai puțin pe cele de Cross Country, deși ar fi extrem de utile și în această arie. De ce? Din simplul motiv că momentan sunt destul de grele, iar valorile care se învârt în jurul a 500 de grame îi descurajează pe mulți pretendenți.
Cei de la Specialized sunt în faza de teste cu o astfel de tijă de șa, devoltată pentru bicicletele de Cross Country. Tija de șa din imaginea de mai sus a fost surprinsă pe Epic-ul lui Kulhavy, la cursa de XC de la Albstadt, însă oficialii Specialized nu au dorit să ofere informații despre aceasta. Cursa ar trebui să fie de 4cm, nu mare, în schimb capabilă de a face diferențe notabile pe porțiunile de coborâre sau la drop-urile de pe traseu, care pot fi abordate cu mai mare viteză.
Prinderile pentru șinele șeii sunt construite din carbon, reușind astfel să mai economiească câteva zeci de grame. Pe de altă parte, aceasta este livrată cu o manetă de foarte mici dimensiuni, montată în partea stângă a ghidonului, conducta hidraulică trecând prin cadru.
Ne așteptăm de asemenea la această mișcare din partea mai multor producători, căci surprizele rezervate pentru 2015 sunt încă deschise. Detalii despre denumriea, greutatea sau prețul acestei tije nu au fost făcute publice.
via MTB News
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…