Noul motor pentru bicicletele electrice SRAM Eagle Powertrain vine cu funcții revoluționare, unde transmisia wireless SRAM T-Type AXS face parte din acest joc minunat de tehnologie.
Cât timp această lansare a fost cumva așteptată, modurile Auto-Shift, Coast-Shift și conexiunea wireless pot fi văzute ca niște pietre prețioase care chiar au o întrebuințare.
Existența senzorilor de cadență și viteză ajută funcția Auto-Shift să aleagă cel mai bun pinion pentru ritmul tău de pedalat la momentul respectiv, chiar și când motorul oferă cuplu maxim.
Funcția Coast-Shift, cu ajutorul senzorilor menționați, se folosește de motor pentru a pune în mișcare foaia angrenajului atunci când nu pedalezi. Prin urmare, vei avea pinionul potrivit fără a da o singură pedală. De foarte mare ajutor când ai ruperi de ritm pe trasee.
Unitatea de comandă a motorului provine de la Brose dar toată tehnologia este implementată SRAM. Motorul livrează un cuplu de 90 Nm, cu 5 Nm mai mult de cât Shimano EP801, astfel fiind cel mai puternic motor de categorie medie. Pe lângă cuplul monstruos are o putere de 680W și este compatibil cu bateriile a căror capacitate este de 630 Wh și 720 Wh, iar pe lângă acestea poti fi adăugat și un range-extender de 250 Wh.
Cum SRAM de ceva timp a eliminat cablurile schimbatoarelor și tijelor de șa, odată cu apariția acestui Powertrain mănuchiul de cabluri a dispărut. Ne putem bucura în sfârșit de un cockpit curat cu ajutorul manetelor SRAM Pod prin care motorul primește comenzile date de rider.
Motorul se poate conecta la, tija de șa hidraulică RockShox Reverb AXS, furcile și amortizoarele RockShox care dispun de componentele Flight Attendant și transmisia SRAM AXS.
Din păcate sistemul nu poate fi achiziționat separat pentru a putea face o actualizare bicicletei electrice, însă îl vom vedea pe patru biciclete în viitorul apropiat , Nukeproof, Propain, Transition și GasGas.
Lansarea acestui motor pe piață este o veste mare și importantă, iar funcțiile Auto-Shift și Coast-Shift sunt cele mai suculente caracteristici ale acestuia. Când sunt activate, ele preiau controlul asupra acțiunii de schimbat viteze.
Funcțiile gândesc pentru tine, selectând cel mai bun pinion pentru situația în care te aflii sau ritmul pe care îl ai pe traseu. Funcția Auto-Shift ajută la menținerea cadenței, pedalezi mai repede, iar funcția va coborî un pinion, pedalezi mai încet, va urca un pinion. Simplu, dar complex!
Auto-Shift poate fi adjustată dupa bunul plac cu ajutorul a șapte setări diferite. Dacă preferi să pedalezi cu forță intr-un pinion mai mic va trebui să optezi pentru valorile -1 și -3, astfel funcția va ține pinionul mai mic în acțiune mai mult timp. În caz contrar, valorile specifice pedalatului cu o cadență mare sunt +1 și +3. Cea de a șaptea setare are valoarea 0 și este modul implicit.
Coast-Shift schimbă vitezele când nu pedalezi selectând pinionul potrivit vitezei cu care mergi. Accelerezi la vale, funcția primește informațiile de la senzorii de viteza, iar la rândul ei trimite comandă schimbătorului pentru a coborî lanțul pe un pinion mai mic. În cazul în care viteza se micșorează, se aplică același procedeu, numai ca lanțul se va posta pe pinioanele mai mari. Cum se pot schimba vitezele fără ajutorul pedalatului? De asta se ocupă motorul. El rotește foaia angrenajului pentru a pune în miscare transmisia, iar astfel lanțul se va muta pe pinionul potrivit vitezei cu care mergi. Rotirea foii se face cu o viteză mică pentru a nu pune în miscare caseta, căci s-ar creea o încurcătură mare.
Magneții care informează aceste moduri cu privință la viteza cu care rulezi se numesc SRAM Speed Ring. Nu este doar un magnet cum vedem la majoritatea bicicletelor electrice, ci o multitudine de magneți. Folosind mai mulți magneți informațiile trimise către motor sunt mult mai precise. Acest lucru este cheia funcționării celor două moduri, Auto-Shift și Coast-Shift.
În aceeași oală intră și transmisia SRAM T-Type. Fără ea, SRAM declară că cele două moduri Auto-Shift și Coast-Shift nu ar fi funcționale. Schimbătorul este conectat la bateria bicicletei printr-un cablu, iar în același timp este alimentat și cu electricitate. Dacă bicicleta rămâne fără baterie, SRAM ne asigură că schimbătorul va funcționa încă două ore.
Doar transmisia T-Type pote pune în funcțiune cele două moduri, cum am menționat mai sus, dar asta nu înseamnă ca transmisia Eagle AXS nu este compatibilă. Este, doar ca cele două moduri nu vor putea funcționa.
Noul Powertrain este compatibil doar cu manetele SRAM Pod. Generația anterioară de manete AXS nu vor funcționa.
Manetele SRAM Pod sunt dotate cu patru butoane pentru a putea, schimba vitezele, ridica/coborî tija de șa sau pentru a accesa alte funcții în aplicația de pe telefon.
Function | Button | Press type |
---|---|---|
Auto Shift on/off | Right 1 | Press and hold |
Auto Shift adjustment | Right 2 | Press and hold |
Shift to higher gear | Right 1 | Press |
Shift to lower gear | Right 2 | Press |
Push mode | Left 1 | Press and hold |
Reverb AXS dropper | Left 2 | Press and hold |
Mode selection Range/Rally | Left 1 | Press |
Aici nu există un ecran montat pe ghidon, prin urmare, este integrat frumos în tot-tube-ul bicicletei. Pe acesta se pot observa trei tipuri de informații, modul de asistență, modul Auto-Shift și nivelul bateriei.
La rândul lui, are două butoane care se află deasupra și sub ecran. Unul este folosit pentru a porni sau opri motorul, iar celălalt pentru a selecta modurile de asistență sau pentru a împerechea componentele AXS.
Aplicația lasă loc pentru mai multe caracteristici în a-ți creea un set-up perfect.
Cum totul se dezvoltă, aplicația, de asemenea ține pasul. Cu ajutorul ei poți adjusta cele două moduri de asistență (Range și Rally),cât și cadența pentru funcția Auto-Shift, poți verifica viața și sănătatea bateriei și de a rezolva diferite probleme.
Construit de Brose, motorul SRAM Eagle Powertrain are un cuplu de 90Nm și o putere de 680W, iar greutatea la care se situează este de 2,9kg.
Brand-ul Brose nu este nou în această industrie, regăsim numele acestuia și la bicicletele electrice Specialized Turbo Levo și Turbo Kenevo. Pe aceste biciclete livrează același cuplu de 90Nm dar cu putere mai mică, anume, 565W.
SRAM a modificat motorul după bunul plac, dar design-ul motorului rămâne același modelelor Specialized. Modurile de asistență sunt decât două, Range și Rally, le-au simplificat destul de mult. Range este destinat mersului econom, iar Rally livrează puterea maximă a motorului, dar bateria se va consuma mult mai repede.
Ambele moduri pot fi adjustate via aplicației SRAM AXS după bunul plac.
Două baterii sunt compatibile cu acest sistem, una mai mică cu capacitatea de 630Wh a cărei greutate este de 3Kg. Se montează exclusiv pe exteriorul cadrului. Cea de-a doua are o capacitate de 720Wh și o greutate de 4Kg, iar locul ei este în cadrul, anume, în down-tube. Pe lângă acestea, mai este disponibil și un range-extender cu o capacitate de 250Wh.
Acest sistem va fi disponibil doar pe bicicletele partenerilor brand-ului SRAM.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…