Categorii: CursiereNoutati

Specialized lansează o nouă versiune a cursierei de top Tarmac

E momentul înnoirii pentru gama de vârf de cursiere a celor de la Specialized, Tarmac. Noul model de vârf, urmașul lui SL4, dar botezat „Rider First Engineered”, nu aduce îmbunătățiri revoluționare, dar își depășește predecesorul la mai multe capitole și dispune și de o versiune cu frâne pe disc.

Principala îmbunătățire bifată de noul Tarmac stă în uniformizarea performațelor cadrului indiferent de mărimea sa. Dacă până acum o mărime mică prezenta trăsături diferite față de una mare, în termeni de confort, manevrabilitate sau rigiditate, inginerii Specialized, împreună cu cei de la McLaren, au rezolvat această problemă prin dispunerea fibrelor de carbon. Așadar, fiecare mărime are o configurație proprie a acestora pentru a menține constante respectivele valori. Totuşi, ideea americanilor nu e complet nouă şi îşi are rădăcinile undeva prin anul 1993

Italienii de la Colnago lansau pe atunci, când carbonul era privit cu reticență în lumea ciclismului, modelul C40, socotit aproximativ prima cursieră de carbon emblematică a plutonului profesionist. În construcția acesteia, producătorul a folosit modul de prelucrare al oţelului, dimensionând ţevile în funcţie de mărimea cadrului, pentru a obţine aceleaşi calităţi indiferent de mărimea cadrului. Acum, la mai bine de două decenii distanţă, tehnologia avansată a permis o manipulare mai precisă a carbonului, ceea ce a făcut ca cei de la Specialized să nu fie nevoiți să umble la geometrie, ci să rezolve aceasta neconcordanță doar din dispunerea fibrelor.

Alte îmbunătățiri notabile privind linia Tarmac pentru 2015 sunt avansul modelelor Expert și Pro care vor avea același cadru ca S-Works, implict și cel mai performant carbon, pe când Comp și Elite vor utiliza cadrul actualului model SL4. Totodată, ceva mai mult confort este de așteptat din partea primelor 3 modele, prin noua clemă de șa, care permite ceva mai multă flexibilitate a tijei de șa.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma