E momentul înnoirii pentru gama de vârf de cursiere a celor de la Specialized, Tarmac. Noul model de vârf, urmașul lui SL4, dar botezat „Rider First Engineered”, nu aduce îmbunătățiri revoluționare, dar își depășește predecesorul la mai multe capitole și dispune și de o versiune cu frâne pe disc.
Principala îmbunătățire bifată de noul Tarmac stă în uniformizarea performațelor cadrului indiferent de mărimea sa. Dacă până acum o mărime mică prezenta trăsături diferite față de una mare, în termeni de confort, manevrabilitate sau rigiditate, inginerii Specialized, împreună cu cei de la McLaren, au rezolvat această problemă prin dispunerea fibrelor de carbon. Așadar, fiecare mărime are o configurație proprie a acestora pentru a menține constante respectivele valori. Totuşi, ideea americanilor nu e complet nouă şi îşi are rădăcinile undeva prin anul 1993
Italienii de la Colnago lansau pe atunci, când carbonul era privit cu reticență în lumea ciclismului, modelul C40, socotit aproximativ prima cursieră de carbon emblematică a plutonului profesionist. În construcția acesteia, producătorul a folosit modul de prelucrare al oţelului, dimensionând ţevile în funcţie de mărimea cadrului, pentru a obţine aceleaşi calităţi indiferent de mărimea cadrului. Acum, la mai bine de două decenii distanţă, tehnologia avansată a permis o manipulare mai precisă a carbonului, ceea ce a făcut ca cei de la Specialized să nu fie nevoiți să umble la geometrie, ci să rezolve aceasta neconcordanță doar din dispunerea fibrelor.
Alte îmbunătățiri notabile privind linia Tarmac pentru 2015 sunt avansul modelelor Expert și Pro care vor avea același cadru ca S-Works, implict și cel mai performant carbon, pe când Comp și Elite vor utiliza cadrul actualului model SL4. Totodată, ceva mai mult confort este de așteptat din partea primelor 3 modele, prin noua clemă de șa, care permite ceva mai multă flexibilitate a tijei de șa.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii