Shimano a facut publice fotografii cu toate produsele din gamele XT, respectiv SLX. De asemenea au fost oferite informatii suplimentare si despre noul concept DynaSys. Acesta din urma soseste ca inlocuitor al conceptului Mega9 introdus deja din 1999.
Cei de la Shimano declara ca noua tehnologie ofera o stabilitate optimizata si un transfer dinamic al puterii. Scopul utilizarii celor 10 pinioane este in primul rand usurarea efortului depus de biciclist, avand oportunitatea de a alege intre mai multe viteze cu mai putin efort. O alta caracterisitica a sistemului DynaSys este aceea ca mountainbike-urile si cursierele folosesc acum componente dedicata. Daca inainte era posibila interschimbarea unor componente, acum acest lucru nu mai este posibil. Mai ales ca mountainbike-urile beneficiaza acum de un lant diferit decat cel utilizat de cursiere.
Atat foile cat si pinioanele pot fi utilizate doar cu un lant specific, denumit HG-X. Acesta are un spatiu mai mare intre lateralele zalelor fata de lantul pentru cursiere. Configuratia de foi-pinioane a fost modificata astfel : vechiul sistem presupunea un angrenaj cu 3 foi in formatul 44-32-22 de dinti si 11-34 de dinti pentru pinioane. Noul sistem utilizeaza un angrenaj cu 3 foi in formatul 42-32-24 de dinti si pinioane in formatul 11-36 de dinti.
Pentru gama Shimano XT franele si butucii raman neschimbati. In rest, toate componentele au fost modificate, in special cele care tin de transmisie fiind adaptate noului sistem DynaSys. Angrenajul foloseste tehnologia Hollowtech II (asadar cu brate goale pe interior pentru greutate mica) iar foaia mica si cea mare sunt realizate din aluminiu pe cand cea din mijloc este fabricata din otel pentru o rezistenta indelungata.
Schimbatorul de pinioane RD-M773 foloseste in continuare tehnologia Shadow. Noutatea este ca rotita superioara a schimbatorului a fost actualizata cu rulmenti, tot pentru rezistenta indelungata.
Schimbatorul de foi este oferit in doua variante, Top Swing si Bottom Swing, diferenta intre cele doua modele fiind facuta de prinderea acestora de cadru (sus sau jos).
Lantul este si el nou si permite schimbari ale pinioanelor si ale foilor mult mai usoare. Din pacate montarea acestuia se face cu ajutorul presei de lant, cei de la Shimano neavand momentan in plan introducerea unui sistem quick lock pentru montarea fara presa.
Noua gama Shimano SLX isi mentine aspectul. De asemenea, butucii si franele raman neschimbate. Noul SLX este dedicat probelor de All Mountain insa nu ofera posibilitatea optarii pentru un angrenaj cu doua foi. Pinioanele numara acum 10 bucati, insa doritorii pot achizitiona in continuare si versiunea cu 9 pinioane.
Informatii pe larg poti citi pe dynasystech.com. Preturile pentru sistemele cu 10 pinioane vor fi cu pina la 25% mai scumpe decat versiunile pentru 9 pinioane.
via | Shimano DynaSys
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Nu pot sa cred ca angrenajul XT are foaia din mijloc din otel!...daca XTR o are din titan!!. Chiar nu se putea folosi una din duraluminiu careia sa i se faca anodizare dura cu Ti si Cr ?!
Intr-adevar, in toate pozele oficiale este prezentat doar angrenajul cu 3 foi. Cel mai probabil vor aparea in curand si pozele cu angrenajul cu 2 foi.
Nu vad nici un pedalier cu 2 foi, asa cum s-a anuntat.
Dupa parerea mea, un lant montat cu un quick-link (SRAM, Wipermann, etc.), care se poate demonta cu mana libera, este o prada usoara si chiar o sansa in plus pt. un hot care te poate lasa fara el in doar cateva secunde!!...
Pentru un ochi neavizat, intr-adevar poate fi derutant. Nu stiu inca cat de multi dau atentie acestor detalii. Incepatorii in niciun caz. :)
Salut! Daca pe rotita scrie ''ceramic sealed bearing''...automat se intelege prin traducere:'' rulment din ceramica etansat'' iar in situatia mea de ex. trebuia sa scrie: '' ceramic bushing sealed'', adica ''bucsi din ceramica etansate''. In cazul acesta este vorba de frecare de alunecare si nu de frecare de rostogolire care este prezenta la rulmenti si care este cea mai buna. Deci vreau sa spun ca marcajul de pe rotite, deruteaza!
Salut! In comunicatul de presa sunt trecute urmatoarele : "Rear derailleur RD-M773. Shadow technology. The upper guide pulley updated with sealed ball bearings."
Updated (actualizat) inseamna ca doar noul model beneficiaza de aceasta optiune. Tu folosesti cel mai probabil modelul RD-M772, deoarece RD-M773 va fi lansat pe piata de abia la inceputul verii.
Din pacate rotita superioara a lui RD-M773 nu are rulment, are bucsi...cel mai probabil din ceramica. Eu din cate stiu un rulment trebuie sa contina bile,role sau ace... altfel nu mai este rulment!. Din curiozitate l-am demontat pe al meu sa vad cum arata un rulment ceramic, pt. ca asa scria pe rotita....dar n-am gasit niciun rulment, ci doar doua bucsi din ceramica ( una in interiorul celeilalte ), atata tot. Deci, iata, ca nu li se spune totdeauna lucrurilor pe nume!!. Sunt convins ca sunt extrem de putini cei care verifica asemenea situatii, atunci cand cumpara un produs nou-nout !...