Shimano lansează pe piață Metrea, un grup de componente cu totul inovatoare, care doresc să promoveze un nou stil de ciclism urban numit de ei Urban Sport.
Bicicletele urbane au fost preț de zeci de ani subiectul multor experimente de combinații îndrăznețe de componente făcute de pasionați. A apărut un nou tip de cicliști urbani, care pun mult preț pe partea estetică, dar și pe cea de performanță, fără să vrea să neglijeze totuși confortul. Pentru ei, Shimano a introdus noul concept Urban Sports și Metrea.
Metrea sunt componente pentru cei non-conformiști, pentru cei ce au dorit mereu bicicleta lor rapidă de oraș cu un aspect unic, dar pentru care componentele clasice nu au fost suficiente. Sunt proiectate pentru clienții care caută o simplitate în același timp sofisticată, pentru cei plini de pasiune, ce caută să îmbine pasiunea, frumosul și eficientul. Metrea se situează între componentele sportive de șosea și cele confortabile de oraș.
Numele provine de la combinația Metropolitan și Real, cuvinte care reprezintă cheia conceptului din spatele categoriei Urban Sport, echilibrul perfect între lux, funcționalitate și încântare a privirii.
Componentele sunt proiectate pentru un unghi de poziționare pe bicicletă de 60-45 grade, în același timp sportiv și confortabil. Acestea pot fi adaptate atât pentru ghidoane drepte cât și pentru cele tip H, o noutate venită din lumea tuningului urban. Astfel de ghidoane vor fi disponibile în vară de la Pro.
Pentru ghidoanele drepte, există manetele de schimbător Rapidfire Plus SL-U5000 care oferă schimbare precisă și rapidă a vitezelor, venind echipate cu cabluri tratate Optislick. Pentru ghidoanele tip H a fost proiectată superba și inovatoarea manetă Dual-control ST-U5060, inspirată din cele de contratimp, cu un sistem ingenios care pune la îndemână manetele de schimbător și de frână.
Manetele de frână hidraulice BL-U5000 și ST-U5060 oferă performanța necesară frânării rapide în oraș, în combinație cu etrierii de tip flat-mount BR-U5000 și cu discurile SM-RT500-SS cu tehnologie Ice Tech pentru o răcire eficientă.
Angrenajul are un aspect deosebit. El este disponibil în varianta FC-U5000-2 cu două foi 46-32 sau în varianta FC-U5000-1 cu o singură foaie de 42, pentru a satisface nevoile oricui. Angrenajul dublu oferă o gamă largă de rapoarte pentru urcări, cel simplu oferind un aspect mai curat și mai simplu bicicletei. Ambele dispun de protecție de lanț integrată pentru a proteja pantalonii mai largi care ar putea fi purtați prin oraș.
Deraiorul față FD-U5000-F este proiectat să funcționeze cu angrenajul 46-32. Deraiorul spate RD-U5000 folosește caseta de 11 pinioane CS-5800 din clasa 105, care este disponibilă inclusiv în variantă 11-32.
Nu în ultimul rând vor fi disponibile roțile WH-U5000, cu același aspect deosebit, compatibile cu frâne pe disc.
Toate componentele vor fi disponibile din aprilie. Mai multe informații despre componentele Shimano găsiți pe site-ul acestora.
Vezi comentarii
Zic si eu: dedicat orasului imi pare mai mult transmisia pe curea.
Ideea e că grupul acesta este dedicat cicliștilor de oraș sportivi, genul curieri, care iubesc mersul în viteză printre mașini în trafic. Lor nu li se prea potrivește o transmisie cu curea. Pentru butucii Alfine sau Nexus există pinioane speciale pentru folosirea cu curea, de exemplu de la Gates.