Shimano îmbunătățește kit-ul de e-bike STePS

Hotărâți să le dea de furcă celor de la Bosch, care au ajuns să dețină cea mai mare „felie” din segmentul bicicletelor electrice, Shimano și-a rafinat sistemul electronic care se instalează pe acest tip de biciclete. Astfel, nu doar că au introdus în ecuație sistemul de schimbare Di2, ci au dus conceptul la nivelul de sistem automat de schimbare atunci când este folosit cu butuc cu viteze interne.

Ideea unei transmisii automate sună cel puțin bine pentru cei care-și fac cu precădere veacul prin mediul urban, în scopuri practice. Butucul cu viteze integrate Alfine, având integrat sistemul electronic Di2 de schimbare detectează viteza și cadența, le compară și alege treapta de viteză corespunzătoare în funcție de acestea. În mare parte, sistemul e similar cu NuVinci și, de ce să nu o recunoaștem, pentru unii bicicliști de oraș, dacă nu cumva pentru majoritatea, o transmisie care trece singură în prima treapă atunci când stai pe loc și pe urmă se adaptează ritmului tău, e o idee mai mult decât acceptabilă.

Totuși, Shimano s-ar putea să țintească spre ceva mai sus de atât, dacă e să citim unele semne. În primul rând, partea mecanică a sistemului de transmisie se bazează pe un lanț, angrenaj și pinion similare trenurilor de rulare de 11 viteze, ceea ce ar părea inutil dat fiind că vorbim de un sistem cu schimbător în butuc. Nu de alta, dar chiar și reduse șansele, de ce să riști ruperea lanțului atât de firav la o plecare de pe loc? Explicația ar putea veni din direcția viitorului, mai mult sau mai puțin apropiat, în care Shimano ar urma să integreze sistemul STePS unui mountain bike veritabil (sau, de ce nu, unei cursiere). Momentan, progenitura electronică se împacă doar cu străzile de asfalt ale așezărilor urbane și cu trasee ușor accidentate, de tipul drumurilor de țară, aflându-se încă în categoria „not for actual mountain biking”.

Printre alte noutăți se numără un ciclocomputer cu afișaj mai mare, un acumulator care se încarcă mai repede decât cel din generația precedentă și opțiuni de frână torpedo și pe disc pentru butucul Nexus Di2 despre care am vorbit mai sus. Cât despre momentul lansării sau prețuri, mai avem de așteptat puțin.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma