Santa Cruz V10.8 este acum disponibil în magazine

Testată intesiv în ultimul an în cadrul Cupelor Mondiale și admirată de către noi, publicul, bicicleta de downhill Santa Cruz V10.8 va fi disponibilă în magazine. Racheta pe care s-au dat Jackson Goldstone și Nina Hoffmann în acest sezon are cursa suspensiei VPP de 208 mm și un cadru care dispune de multe adjustări la nivelul geometriei. Cadrul este construit din carbon, varianta CC și acomodează doar formatul mullet al roților exceptând mărimea XL care primește roți de 29 inch.

Via MTB News

Santa Cruz V10.8 – Informații

Brand-ul californian nu a ținut în secret testarea celei de-a opta versiune a modelului V10. Anunțul a fost făcut la începutul anului 2023, mai exact ianuarie, dar ei deja lucrau intensiv din 2022. Prin urmare, am putut să admirăm un sezon întreg de curse. A bifat podiumuri dar și victorii, victorii absolut spectaculoase. Publicul care are în vedere achiziționarea noului V10 va trebui să aștepte până în luna decembrie, moment în care noua versiune va fi disponibilă pentru vânzare.

Jackson Goldston și Nina Hoffmann au adus împreună 3 victorii cu noul model – Via MTB News

Ca de obicei, cadrul este contruit din cel mai ușor și durabil carbon „CC”, cel pe care îl regăsim pe varinatele de top din gama lor largă de biciclete. Mărimile S, M și L vin cu roțile în format mullet (27,5 inch / spate – 29 inch / față), pe când cadrul în mărimea XL este echipat cu roți de 29 inch. În termeni de echipare, vor exista două variante ale căror prețuri vor fi de 7.699 euro și 9.996 euro.

  • Materialul Cadrului –  Carbon
  • Cursa suapensiei 203 mm (față) / 208 mm (spate)
  • Sistemul suspensiei de spate – VPP
  • Dimensiunea roților – Mullet (29 inch / 27,5 inch), 29 inch (XL)
  • Caracteristici – Geometrie adjustabilă / reach – chainstay – unghiul furcii
  • Culori – Roșu
  • Mărimile cadrului S / M / L / XL
  • Disponibilitate Din decembrie 2023
  • www.santacruzbicycles.com
  • PrețuriV10 CC S (7.699 euro) / V10 CC X01 (9.699) / Cadru (4.299 euro)

Pe parcusul dezvoltării noului V10 accentul s-a pus pe evoluția sportului. Pentru acest lucru există și o serie de filme cu inginerii care lucrează împreună cu riderii echipei de downhill la îmbunătățirea performaței pe care o livrează bicicleta. Echipa a venit cu numeroase opțiuni și idei, spre exemplu, o versiune cu pivot înalt a fost concepută și pusă la punct unde Greg Minnaar a fost cel care a testat-o, dar în final au renunțat la implementarea unui pivot înalt și au ramas la îmbunătățirea VPP-ului.

VPP-ul aka „Virtual Pivot Point” este sistemul folosit de ani de zile de către Santa Cruz. În comparație cu modelul anterior V10, V10.8 nu doar că generează mai multă aderență și confort, ci și oferă suport suplimentar. Potrivit echipei, triunghiul din spate este proiectat să fie mai liniar pentru a sta mai sus în cursa suspensiei. În completare roate de spate va fi mult mai receptivă și reactivă pe denivelări și „pedal setback”-ul a fost redus.

VPP-ul în toată splendoarea – Via MTB News

În legatură cu modificările aduse cadrului, putem observa cu ochiul liber că design-ul nu s-a schimbat radical. Formele cadrului au fost păstrate doar că țevile sunt mai subțiri și în ton cu vremurile. Potrivit brand-ului, rigiditatea cadrului a fost optimizată și este adaptată de la o mărime la alta, lucru care îmbunătățește aderența.

Adjstarea pentru reach – Via MTB News

Cum modificările la nivelul geometriei sunt foarte populare în zilele noastre, cadrul noului V10 este desigur foarte adjustabil din acest punct de vedere. Reach-ul poate fi modificat +/- 8 mm prin intermediul head-set-ului și chainstay-ul cu +/- 5 mm. Pe lângă cele două mai există un flip-chip în zona prinderii amortizorului.

Adjustarea pentru chainstay –Via MTB News
Adjustarea unghiului furcii –Via MTB News

Dar în ciuda adjustării chainstay-ului are nevoie doar de un adaptor pentru frână, care este împins în poziția corectă. Toate cablurile sunt rutate prin cadru pentru un aspect curat, iar piesa de rezistență este protejată foarte atent împotriva bolovanilor care ar putea sări pe traseu sau în care ai putea să cazi.

Via MTB News

Geometria

Bicicleta Santa Cruz este disponibilă în patru mărimi: S, M, L și XL, toate fiind adjustabile via flip-chip-urilor. Valoarea rech-ului pleacă de la 420 mm și ajunge la 500 mm, unghiul furcii este amplasat la 62,9 grade care la fel poate fi modificat. Poate ajunge la 62,7 grade sau 63 grade cu ajutorul flip-chip-ului aflat la prinderea amortizorului. Chainstay-ul variază de la o mărime la alta, astfel lungimea sa este de 445-461 mm. De asemena poate fi adjustat +/- 5 mm.

Frame sizeSM
Hi
MD
Hi
LG
Hi
XL
Hi
Wheel sizeMullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.529′′
Reach420 mm455 mm475 mm500 mm
Stack624 mm633 mm637 mm642 mm
STR1,491,391,341,28
Steering angle63°63°63°63°
Seat angle, effective77,9°77,4°77,3°77°
head tube100 mm110 mm115 mm120 mm
Seat tube435 mm445 mm455 mm465 mm
Overhead height729 mm730 mm731 mm731 mm
Chainstays445 mm450 mm455 mm460 mm
Wheelbase1,230 mm1,275 mm1,302 mm1,334 mm
Bottom bracket lowering17 mm17 mm17 mm17 mm
Bottom bracket height356 mm356 mm356 mm356 mm
Travel (rear)208 mm208 mm208 mm208 mm
Suspension travel (front)200 mm200 mm200 mm200 mm
Frame sizeSM
Lo
MD
Lo
LG
Lo
XL
Lo
Wheel sizeMullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.529′′
Reach417 mm452 mm472 mm499 mm
Stack626 mm625 mm639 mm644 mm
STR1,501,381,351,29
Steering angle62.7°62.7°62.7°62.7°
Seat angle, effective77,6°77,1°77°76.7°
head tube100 mm110 mm115 mm120 mm
Seat tube435 mm445 mm455 mm465 mm
Overhead height724 mm726 mm726 mm726 mm
Chainstays445 mm450 mm456 mm461 mm
Wheelbase1,231 mm1,276 mm1.303 mm1,335 mm
Bottom bracket lowering21 mm21 mm21 mm21 mm
Bottom bracket height351 mm351 mm351 mm351 mm
Travel (rear)208 mm208 mm208 mm208 mm
Suspension travel (front)200 mm200 mm200 mm200 mm
Frame sizeSM
Mid
MD
Mid
LG
Mid
XL
Mid
Wheel sizeMullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.529′′
Reach419 mm454 mm474 mm499 mm
Stack625 mm634 mm638 mm643 mm
STR1,491,401,351,29
Steering angle62,9°62,9°62,9°62,9°
Seat angle, effective77,8°77,3°77,2°76,9°
head tube100 mm110 mm115 mm120 mm
Seat tube435 mm445 mm455 mm465 mm
Overhead height726 mm728 mm729 mm729 mm
Chainstays445 mm450 mm456 mm461 mm
Wheelbase1,231 mm1,275 mm1.303 mm1,335 mm
Bottom bracket lowering19 mm19 mm19 mm19 mm
Bottom bracket height353 mm353 mm353 mm353 mm
Travel (rear)208 mm208 mm208 mm208 mm
Suspension travel (front)200 mm200 mm200 mm200 mm

Echipări

Din luna decembrie noul Santa Cruz V10 va fi diponibil la vânzare în două variante de echipare diferite. Prețurile vor fi de 7.699 euro și 9.996 euro. Dacă preferi să iți construiești bicicleta după bunul plac poti opta pentru achizițonarea cadrului la prețul de 4.299 euro. Cadrul va veni împreună cu amortizorul Fox DHX2 Factory. Toate modelele vor beneficia de cadrul construit din cel mai calitativ carbon „CC”.

Santa Cruz V10 CC Cadru – 4.299 euro

Varianta V10 CC S este echipată cu suspensii Fox Performance și transmisie SRAM GX DH, pe când varianta de top V10 CC X01 primește suspensii Fox Factory, transmisie SRAM X01 DH și frânele SRAM Code Silver.

Santa Cruz V10 CC S – 7.699 euro
Santa Cruz V10 CC X01 – 9.699 euro
Jackson Goldstone

Via Santa Cruz

Andrei Diaconu

Share
Published by
Andrei Diaconu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma