După ce Cannondale au lansat Slate, prima cursieră gravel cu roți de 27.5 și anvelope balonate, ideea se pare că a început să prindă și apar din ce în ce mai mulți producători care introduc o astfel de bicicletă extrem de polivalentă în colecția lor. Kona nu au rămas nici ei indiferenți, așa că pe lângă ciclocrosul Jake avem în 2018 Rove! Practic nu mai putem vorbi de o cursieră ci de o bicicletă offroad cu dropbar!
Vopsită îna aceiași culoare Gloss Aqua care se regăsește pe multe modele Kona de top în 2018, Rove LTD este modelul de top al gamei. Aceasta nu doar că are cea mai bună echipare ci e și singurul model ce folosește pentru triunghiul față al cadrului tuburi din oțel Reynolds 853. Bicicleta e construită în jurul cadrului din oțel la care se adaugă furca Kona Full Carbon pe cu prindere de etrier flat mount și ax 100×12 mm pe care o regăsim pe multe modele de cursieră Kona anul acesta.
Chiar dacă cadrul este din oțel, dropout-urile sunt similare celor ale modelelor din aluminiu de mai jos ceea ce simplifică montajul aripilor și portbagajului. Pe spate este folosit ax thru de 142×12 mm și ureche de schimbător înlocuibilă, precum și prindere flat mount de etrier. Datorită ușurinței modelării oțelului s-a putut păstra spațiul pentru anvelope împreună cu monoblocul filetat. Headtube-ul este tapered. Bicicleta este tehnic compatibilă cu schimbătorul față cu ajutorul unei prinderi ce trebuie montată, dar în echiparea originală vine doar cu transmisie 1x SRAM Force 1 40×10-42.
LTD este unul dintre cele trei modele Rove ce folosesc roti de 27.5. Jantele sunt WTB KOM i25, butucii SRAM S900 iar anvelopele WTB Horizon 47 TCS. Alte detalii includ o pipă ridicată 12 grade, ghidonul Kona Road flared, șaua WTB Volt Comp și alte piese Kona pentru prețul final de 3599 USD. Cadrul cu furca și axurile sunt disponibile separat la prețul de 1499 USD. Geometria Rove LTD e identică cu cea a modelelor Rove NRB și NRB DL cu excepția monoblocului situat mai sus cu 10 mm.
Modelele Rove NRB și NRB DL au cadru din aluminiu și îndeplinesc aceleași funcții cu Rove LTD, dar au adăugat un amestec de adaptabilitate, spațiu pentru anvelope și geometrie modernă.
Kona spun că lucrurile s-au complicat în zona monoblocului, unde trebuia să se obțină spațiu suficient pentru anvelope dar să se păstreze monoblocul filetat, chainstay-urile și spațiul pentru angrenaj dublu. Ca răspuns ei au creat o legătură specială între monobloc și chainstay ce permite atât transmisii 1x cât și 2x (52/36 sau 48 t maxim). Kona spun că atât modelul din oțel cât și ce din aluminiu au spațiu identic pentru anvelope, respectiv 650bx47 mm sau 700cx40 mm, dar cel puțin vizual impresia e că modelele de aluminiu au spațiu mai mare.
Dropout-urile folosesc ax thru de 142×12 mm și ureche de schimbător interschimbabilă, același model folosit de Kona la toate bicicletele cu dropbar și ax thru în 2018.
Și aici etrierii au prindere flat mount atât pe cadru cât și pe furca din carbon Race cu ax 100×12 mm. Spre deosebire de cadrul din oțel, aici cablurile pentru schimbătoare sunt rutate intern iar pentru frână intern (la LTD toate sunt interne). Spre deosebire de LTD care e 1x, NRB DL folosește o transmisie Shimano 105/Ultegra 50/34×11-32t. Roțile sunt cu anvelope WTB Horizon Road Plus TCS 650bx47 mm montate pe jante WTB Asym i23 TCS și butuci Formula Centerlock.
Modelul NRB DL de 52 cm are o greutate de 10.12 kg fără pedale și cu camere în anvelope. Cum Kona obișnuiește, s-a mizat mai mult pe rezistență și durabilitate decât pe greutate. Prețul pentru NRB DL este de doar 2099 USD.
Modelul mai ieftin NRB folosește același cadru și furcă cu NRB DL dar cu piese ceva mai economice.
Transmisiea e Shimano Tiagra/FSA Omega Adventure 48/32×11-34t, cu frâne mecanice pe disc TRP Spyre C și aceleași roți WTB Asym i23/Formula dar cu prindere de disc IS, anvelopele fiind WTB Horizon 650bx47mm. Prețul este de 1699 USD.
Pentru cei ce preferă totuși oțelul și roțile 700c clasice există Rove ST. Spațiul pentru anvelope e destul de mare fiind suficient pentru 700cx40mm.
Furca e modelul Kona Project Two din oțel cu ax thru și prindere de etrier flat mount, dar nu este tapered. Axul pe spate e thru 142×12 mm. Transmisiea e SRAM Rival 1×11, frânele mecanice TRP Spyre iar anvelopele sunt Clement XțPlor MSO 700c x 36 mm, totul la prețul de 1499 USD.
Modelele Rove DL și Rove înlocuiesc modelul simplu Jake. Ambele folosesc anvelope 700×35, dar Rove DL are transmisie Shimano Sora 2×9 și vine cu aripi montate la prețul de 1099 USD în timp ce Rove nu are aripi, are transmisie Shimano Claris 2×8 iar prețul e de doar 849 USD.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
informații și imagini de pe bikerumor.com