Roţi noi de la Ritchey în 2016

Ritchey aduce în 2016 pe piaţă încă patru modele noi de roţi pentru cursiere, două special concepute pentru noile cursiere all-road cu frâne pe disc şi două pentru cursiere clasice.

Noile roţi de carbon WCS Apex 38 Disc folosesc butucii din două bucăţi Centerlock şi jante noi de 38 mm de carbon speciale pentru disc. Ele sunt late de 18.4 mm în interior şi sunt tubeless ready, fiind perfecte pentru a fi folosite împreună cu noile anvelope tubeless Shield WCS 700x35c.

Jantele sunt montate cu 24 de spiţe în sistem 2 cross la ambele roţi.

Anvelopa Shield WCS tubeless ready 700x35c are o greutate de 398 g, cu doar 24 g mai grea decât versiunea non-tubeless şi are o carcasă de 120 tpi şi cauciuc dual-compound pentru aderenţă în viraje şi viteză pe linie dreaptă.

Butucii folosesc sistemul de flanşe nesimetrice pentru a îmbunătăţi unghiul de prindere al spiţelor şi a evita frecarea acestora între ele. Butucul din spate are rulmenţi mai mari în partea cu transmisia pentru o fiabilitate mai bună. Setul are greutatea de 1,747g (827g F/920g R) şi este compatibil cu QR standard sau ax thru.

Este disponibilă şi o versiune pentru frâne pe jantă, cu o greutate de 1,560g (685g F/875g R), dar aceasta foloseşte butucii Phantom care sunt compatibili doar cu QR normal.

Pentru cei ce sunt iubitori de baieuri au fost lansate WCS Apex Carbon 36 Disc Tubular. Acestea au aceiaşi butuci cu modelul normal, dar janta are o înălţime de 36 mm şi o lăţime de 24 mm. Roţile sunt compatibile cu ax thru, pe faţă fiind compatibile cu ambele dimensiuni de 12 şi 15 mm, greutatea fiind de 1,571g (739g F/832g R).

Modelul SuperLogic Zeta II pare de carbon dar este vorba de aluminiu cu un tratament electro-ceramic de suprafaţă care protejează janta şi îmbunătăţeşte frânarea în condiţii umede.

Denumit LogiCote, stratul este foarte subţire dar ar trebui să reziste mult timp, mărind şi durata de viaţă a roţilor deoarece saboţii de frână nu vor uza jantele atât de repede.

Suprafaţa este texturată în forme concentrice pentru a nu produce zgomote mari la frânare ca şi modelele de la alţi producători.

Jantele au o lăţime interioară de 17 mm şi un profil asimetric pe spate.

Aceste roţi se pare că au cel mai bun raport greutate/rigiditate din gama Ritchey, la o greutate de 1,391g (593g F/798g R). Ele sunt construite cu spiţe DT Aero Comp în număr de 20/24 şi cu nipluri de aluminiu, fiind folosiţi butucii Phantom Flange. Butucii nu impresionează doar prin greutate, dar şi prin faptul că folosesc spiţe tip J, un sistem cu 6 clicheţi şi 12 puncte de angrenare şi o flanşă pe spate pe partea transmisiei care nu permite spiţelor să se atingă.

Pentru a păstra o imagine originală la bicicletele clasice fără a face rabat la performanţă, roţile de aluminiu Zeta cu butuci Phantom sunt disponibile acum şi argintii.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma