Roţi noi de la Ritchey în 2016

Ritchey aduce în 2016 pe piaţă încă patru modele noi de roţi pentru cursiere, două special concepute pentru noile cursiere all-road cu frâne pe disc şi două pentru cursiere clasice.

Noile roţi de carbon WCS Apex 38 Disc folosesc butucii din două bucăţi Centerlock şi jante noi de 38 mm de carbon speciale pentru disc. Ele sunt late de 18.4 mm în interior şi sunt tubeless ready, fiind perfecte pentru a fi folosite împreună cu noile anvelope tubeless Shield WCS 700x35c.

Jantele sunt montate cu 24 de spiţe în sistem 2 cross la ambele roţi.

Anvelopa Shield WCS tubeless ready 700x35c are o greutate de 398 g, cu doar 24 g mai grea decât versiunea non-tubeless şi are o carcasă de 120 tpi şi cauciuc dual-compound pentru aderenţă în viraje şi viteză pe linie dreaptă.

Butucii folosesc sistemul de flanşe nesimetrice pentru a îmbunătăţi unghiul de prindere al spiţelor şi a evita frecarea acestora între ele. Butucul din spate are rulmenţi mai mari în partea cu transmisia pentru o fiabilitate mai bună. Setul are greutatea de 1,747g (827g F/920g R) şi este compatibil cu QR standard sau ax thru.

Este disponibilă şi o versiune pentru frâne pe jantă, cu o greutate de 1,560g (685g F/875g R), dar aceasta foloseşte butucii Phantom care sunt compatibili doar cu QR normal.

Pentru cei ce sunt iubitori de baieuri au fost lansate WCS Apex Carbon 36 Disc Tubular. Acestea au aceiaşi butuci cu modelul normal, dar janta are o înălţime de 36 mm şi o lăţime de 24 mm. Roţile sunt compatibile cu ax thru, pe faţă fiind compatibile cu ambele dimensiuni de 12 şi 15 mm, greutatea fiind de 1,571g (739g F/832g R).

Modelul SuperLogic Zeta II pare de carbon dar este vorba de aluminiu cu un tratament electro-ceramic de suprafaţă care protejează janta şi îmbunătăţeşte frânarea în condiţii umede.

Denumit LogiCote, stratul este foarte subţire dar ar trebui să reziste mult timp, mărind şi durata de viaţă a roţilor deoarece saboţii de frână nu vor uza jantele atât de repede.

Suprafaţa este texturată în forme concentrice pentru a nu produce zgomote mari la frânare ca şi modelele de la alţi producători.

Jantele au o lăţime interioară de 17 mm şi un profil asimetric pe spate.

Aceste roţi se pare că au cel mai bun raport greutate/rigiditate din gama Ritchey, la o greutate de 1,391g (593g F/798g R). Ele sunt construite cu spiţe DT Aero Comp în număr de 20/24 şi cu nipluri de aluminiu, fiind folosiţi butucii Phantom Flange. Butucii nu impresionează doar prin greutate, dar şi prin faptul că folosesc spiţe tip J, un sistem cu 6 clicheţi şi 12 puncte de angrenare şi o flanşă pe spate pe partea transmisiei care nu permite spiţelor să se atingă.

Pentru a păstra o imagine originală la bicicletele clasice fără a face rabat la performanţă, roţile de aluminiu Zeta cu butuci Phantom sunt disponibile acum şi argintii.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma