Categorii: CursiereNoutati

Roți aero pe disc de la Enve cu jante late de 25 mm

Eu personal sunt foarte fascinat de tendința nouă la șosea de a se trece pe anvelope din ce în ce mai late, așa că de câte ori am ocazia scriu despre noutățile în domeniu. Mai ales dacă e vorba și de frâne pe disc!

Astfel, ENVE a dezvăluit un model nou de roți în această idee: Wide Aero. Acestea se numesc SES 4.5 AR Disc, AR fiind prescurtarea de la ”all road”, fiind optimizate pentru a folosi anvelope de 30 mm!

Diverse prototipuri de roți au fost testate în cursele de primăvară pe pavate și cicliștii au fost încântați, însă dacă montau anvelope mai late, cum ar fi prototipurile de 30 mm de la Schwalbe, pierdeau mult la aerodinamică, roțile lor fiind proiectate pentru anvelope de 23-25 mm. Astfel s-a născut ideea unor roți aero proiectate pentru anvelope mai late!

Astfel, după multe teste în tunelul aerodinamic, au reiesit aceste roți cu un profil de 49 mm în față și 55 mm în spate dar mai ales cu o lățime considerabilă. Pe exterior, aceasta este de 31.2 mm în față și de 30.5 mm în spate, fiind maximă în zona unde era înainte suprafața de frânare. Aceasta nu mai există, deoarece acum roțile sunt dedicate doar frânelor pe disc.

Senzațională este însă lățimea internă de 25 mm, identică celei de pe modelele de MTB, inclusiv a modelului M70 chiar de la ENVE. Janta însă este cu totul diferită de cea de MTB, de fapt fiind cu totul diferită de tot ce s-a mai construit până acum!

Versiunea pentru baieu e optimizată pentru 30 mm, cea clincher fiind optimizată pentru 28 mm, dar asta deoarece ei spun că majoritatea anvelopelor de 28 mm de pe piață au de obicei 30 sau chiar 31 mm în realitate odată montate pe jantă.

Modelul clincher este tubeless ready și folosește jante cu profil hookless, ca la MTB, acestea fiind mai performante și mai aerodinamice.

Deși foarte multă lume din ciclismul de șosea, un sport extrem de conservator, consideră că toate acestea sunt niște prostii de marketing, cei de la ENVE spun că doar testând aceste roți ne putem da seama cât sunt de rapide, ce bine rulează și ce confort oferă.

Roțile sunt destinate utilizării de performanță, pentru viteze mari pe drumuri proaste, cu gropi astupate defectuos, cu pavaj sau chiar neasfaltate dacă sunt bine nivelate. Înălțimea jantelor și anvelopele de 30 mm nu sunt ideale pentru trasee mai agresive sau pentru ciclocros. Sunt însă ideale pentru traseele din clasicele de primăvară, unde asfaltul de calitate este combinat cu secțiuni de pavate destul de dure. Limita maximă de presiune este de 80 psi, suficient de mare pentru anvelopele tubeless.

Prețul este la același nivel cu celealalte roți din gama SES, respectiv 2900 USD pentru un set cu butuci DT Swiss 240. Modelul va fi disponibil de la finalul acestei luni.

Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Informații preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma