Rose prezintă noutățile pentru 2016

Deși am fost prezenți la prezentarea Rose din Austria, unde am luat contact cu noile biciclete de șosea, nu am avut ocazia de a admira și noile biciclete de munte pregătite de germani pentru următorul sezon. Ocazia s-a ivit însă la Eurobike unde am putut vedea în detaliu câteva dintre noile modele gata să lupte pe piața hardtail-urilor și a full-suspension-urilor.

Noul Pikes Peak a fost prezentat la Eurobike doar sub formă de prototip, cu un cadru nevopsit pentru a face lucrurile mai interesante. Acesta ar urma să ruleze pe roți de 27.5 inch, să fie disponibil cu suspensii de 150mm pentru All-Mountain și 160mm pentru enduro și să permită modificarea poziției amortizorului spate, grație tehnologiei botezată Progeo. Această modificare atrage cu sine și schimbarea unghiurilor cadrului. Până ce vom vedea varianta finală însă, se pare că mai avem un pic de așteptat.

Până ce acest model va fi gata, Soul Fire va reprezenta varianta de enduro a celor de la Rose, o bicicletă care pentru 2016 a primit culori noi, o echipare nouă însă același cadru din anii anterior. Bicicleta rulează pe roți de 26 de inch și este disponibilă în trei versiuni de echipare.

Și ca să rămânem la full-suspension-uri, pentru segmentul All-Mountain cei de la Rose vor mai menține pe piață și modelul Root Miller, cu suspensii de 130mm. Diferența față de Soul Fire sunt roțile, de 29 de inch în cazul celui de față. Este disponibil în continuare în 3 versiuni de echipare, cu prețuri ce pornesc de la 1.800 de euro.

Mr. Big va rămâne varianta pentru iubitorii de concursuri de Cross Country. Cu un cadru din carbon, prețul de pornire al acestuia va fi de 1.799 euro, însă în imaginile de mai jos, poți admira versiunea de top, echipată cu un sistem de transmisie Shimano XTR DI2 electronic și furcă Rock Shox RS-1. Greutatea acesteia este de doar 8.9 kg, fără pedale, în dimensiunea M.

Rose a anunțat de asemenea faptul că lucrează la un nou hardtail cu roți 27.5, Count Solo, compatibil cu noul standard de schimbătoare Side-Swing, cu ax X12 pentru prinderea roții de spate și cu o geometrie mai sportivă. Până la lansarea acestuia însă, cei de la Rose au pregătit o bicicletă cu roți 27plus, care va fi electrică, echipată cu un motor de la Continental și cu o linie de piese din gama Shimano XT.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma