Căutare unei pipe, a unui ghidon sau a unei tije de șa cât mai potrivite cursierei tale poate fi o sarcină dificilă, sau cel puțin care necesită timp mult, așadar noile componente Ritchey pentru cockpit pot fi răspunsul pe care unii îl caută. Producătorul a ieșit la rampă cu 4 piese, o tijă de ghidon, una de șa și două ghidoane, toate incluse în linia SuperLogic.
Prima pe listă este tija SuperLogic, care reprezintă prima pipă Ritchey fabricată integral din carbon. Piesa a fost trecută prin foc și sabie de către rutierii profesioniști vreme de cel puțin un sezon, sportivii confirmându-i fiabilitatea, iar acum aceasta este disponibilă și în magazine. Pentru fabricarea pipei a fost folosit carbon UHM și, pe lângă acesta, o serie de trăsături îi îmbunătățesc performanțele. Cele mai importante două aspecte se referă la zona mai mare de cuprindere a ghidonului de către corpul central al tijei, lucru care reduce tensiunea exercitată asupra șuruburilor de prindere și la cele 3 șuruburi cu care pipa se prinde de gâtul furcii, presiunea fiind echivalent distribuită. Lungimea tijei variază între 90 și 130mm, greutatea atinge 125 de grame, în timp ce prețul se situează la 299 de euro.
Pe urmă avem ghidonul SuperLogic Evo-Curve, un ghidon cu backsweep de 4 grade și zonă superioară ovalizată. Acesta permite montarea unui ghidon de contratimp compus din două coarne și prezintă o zonă aderentă în punctul de prindere de pipă. Ghidonul este fabricat dintr-o singură bucată cu construcția de tip monococă, fiind folosit carbonul HM, greutatea fiindu-i de 195 de grame, cu un preț pe măsură, de 345 de euro.
Cu 5 grame mai ușor, dar identic ca preț este ghidonul SuperLogic Logic II, care este mai fidel croit din punct de vedere anatomic. În funcție de lățimea (mărimea) sa, scobitura este mai mult sau mai puțin pronunțată și aflată mai aproape sau mai departe de zona superioară a ghidonului. Pentru o lămurire completă asupra designului celor două ghidoane, Ritchey ne-a trimis și niște schițe cu geometria lor.
Linia SuperLogic este completată de tija de șa One-Bolt, despre care producătorul susține că are cel mai rezistent design disponibil pe piață. Dacă este adevărat sau nu, rămâne de văzut, însă cu adevărat inovator este sistemul de prindere al șeii, cu un singur șurub, plasat paralel cu solul. Tot producătorul susține că mecanismul reduce presiunea aplicată asupra șinelor șeii, iar dacă ne luăm după prețul de 280 de euro, tija de 148 de grame poate că chiar este ultimul răcnet.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii