Propain Tyee AL 2019: versiunea din aluminiu, actualizată

Propain a prezentat noul Tyee cu cadru din aluminiu, un full-suspension care a primit modificări la nivel de geometrie, cadru și alte detalii pe care le voi enumera în acest articol. Atât versiunea Tyee cât și Tyee AM au primit în egală măsură un tratament corespunzător pentru a performa cum se cuvine în sezonul 2019, iar în acest sens bascula și partea din față a cadrului au fost reproiectate pentru o mai mare rigiditate. Suspensia cadrului este acum mai progresivă și poate primi cu drag și un amortizor cu arc, ceea ce o transformă desigur într-o armă mai eficientă pe trasee dificile.

Versiunea cu suspensii de 160mm beneficiază de amortizor cu arc. Să înceapă apocalipsa!
Linii clare, dar nu foarte agresive.
Aici se poate observa cel mai bine cât de robust este construit noul Tyee.

Geometria are un reach mai mare și un headtube mai relaxat, pe când unghiul seat tube-ului este acum mai drept. Toate aceste modificări aduce bicicleta la standardele anului 2019. Pentru o mai mare durabilitate, cei de la Propain au optat pentru rulmenți mai mari și o protecție dublă pentru aceștia, ca să țină mizeria la distanță, iar astfel să crească ecartul între realizarea service-ului. Țeava inferioară a triunghiul anterior beneficiază acum de o nouă protecție, mai mare, iar aripioara împotriva noroiului este de asemenea mai mare din motive lesne de înțeles.

În ceea ce privește echiparea, există câteva sugestii din partea producătorului pentru versiunile Start, Performance și High-End, însă clientul poate interveni oricând în procesul de echipare și poate opta pentru componente diferite. Prețul de achiziție este cuprins între minim 2.265 și maxim 5.700 de euro, în funcție de componentele pentru care te vei decide.

Versiunea AM arată în viziunea mea infinit mai bine…
Amorizor montat invers, ce va avea cu siguranță nevoie de intervale mai scurte de service.

Modelul Tyee va avea suspensii de 160mm, pe când Tyee Am, va avea o furcă de 150mm și o cursă a cadrului de 145mm. Ambele vor lucra cu suspensia Pro10 și vor rula pe roți cu un diametru de 27.5 inch. Geometria lui Tyee plasează headtube-ul la 65 de grade, pe când cea a lui Tyee AM, la 65.5 cadre. Chainstay-ul are o lungime similară pentru ambele versiuni, de 445mm, pe când reach-ul este mai mare în cazul lui AM (447mm vs 440mm). Cadrele pot fi achiziționate în dimensiunile S, M, L și XL, pentru ambele modele.

Via Propain-Bikes.com

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma