Propain prezintă bicicleta electrică Ekano 2 CF echipată cu sistemul de motorizare Powertrain de la SRAM. Vine cu suspensii a căror cursă este de 170mm/180mm, iar roțile surprinzător nu sunt în format mullet, ci ambele au diametrul de 29 inch.
În comparație cu modelul din aluminiu Ekano AL, care este destinat categoriei de freeride, geometria modelului Ekano CF are valori diferite. Prin urmare, modelul construit din carbon se împacă și cu traseele din bike-park dar și cu potecile enduriste.
Ekano 2 CF livrează 170 mm cursă a amortizorului prin intermediul link-ului PRO10. Un link cu dublă legătură unde punctele de pivot se contrarotesc pe masură ce roata de spate se deplasează. Cu amortizorul montat în aceste puncte de legătură, el este comprimat din ambele părți simultan. Propain afirmă că acest sistem oferă un centru de greutate scăzut.
În timpul urcărilor amortizorul se decomprimă, ceea ce nu este un lucru rău neapărat. Cât despre coborâri, suspensia este foarte sensibilă la inceputul cursei, astfel, cadrul fiind foarte progresiv.
Este compatibil cu amortizoare cu volum mare de aer sau cu cele pe arc. Drept dovadă, cele trei varinate de echipare, vin cu Fox DHX2 și RockShox Vivid.
Precum Ekano 2 AL, noile modele construite din carbon se clasifică sub categoria a 5-a ASTM. Mai în amănunt, acest lucru clasifică ambele modele că sunt capabile să ducă viteze mai mari de 40 km/h pe trasee cu sărituri sau pe cele cu elemente tehnice. Pe scurt, poți lua bicicleta și să dai tot bike-park-ul flat-out.
Cum am spus, există diferențe între Ekano 2 AL și Ekano 2 CF la nivel de geometrie, dar în nici un caz nu este ceva extrem. O diferență care poate fi observată vizual ușor este formatul roților. Ekano 2 AL vine în format mullet, 29 inch (față) și 27,5 inch (spate), pe când modelul prezentat vine cu ambele roți în dimensiunea de 29 inch. Dar, există un flip chip care face posibilă trecerea la formatul mullet.
În cazul valorilor reach-ului, seat-tube-ului și a unghiului furcii nu există diferențe între cele două. Specific, reach-ul este de 475 mm, seat-tube-ul de 455 mm și unghiul furcii este amplasat la 64 grade (mărimea L). În completare, o mică îmbunătațire a fost adusă stabilității. Chainstay-ul acum masoară 453 mm.
Modelul construit din aluminiu lansat anul trecut este echipat cu motorul Shimano EP801. Modelul proaspăt prezentat, Ekano 2 CF, beneficiează de sistemul de motorizare Powertrain de la SRAM asistat de motorul Brose. Are un cuplu maxim de 90 Nm și o putere de maxim 680 W. Există două moduri de asistență, Range și Rally, plus modul de asistență când împingi bicicleta Push. Iar cireașa de pe tort, fiind echipat cu transmisia wireless T-Type de la SRAM, în combinație cu sistemul Powertrain, livrează încă două caracteristici: coast-shift și auto-shift. Mai multe detalii aici – https://freerider.ro/noutati/sram-lanseaza-propiul-motor-si-revolutioneaza-schimbatul-vitezelor-181054
Bateria are o capacitate de 639 Wh și poate fi accesată prin intermediul unei uși sub down-tube, iar în completare, este spațiu pentru adăugarea unui range-extender cu o capacitate de maxim 250 Wh. Spațiul necasar pentru introducerea acestuia este disponibil doar de la mărimea M în sus. Per total, acest set-up are o capacitate totală de 880 Wh și Ekano 2 CF este singurul model lansat compatibil cu range-extender.
Ca la toate bicicletele vândute de Propain, Ekano 2 CF este livrat cu cinci ani garanție pentru cadru. Pentru vânzare există trei variante de echipare din care poți alege.
Via Propain
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…