Cluj-Napoca a mai făcut un pas spre Vest după ce ieri a anuțat deschiderea primelor 5 stații de bike-sharing din oraș și zonele limitrofe. Această primă fază face parte dintr-un proiect amplu denumit ClujBike la a cărui finalizare. Programată pentru august 2013, vor exista 540 de biciclete, 43 de stații în Cluj-Napoca, 4 în Florești și 3 în Apahida și un total de 59 de kilometri de piste.
Într-un comunicat de presă al Primăriei Cluj-Napoca, Emil Boc, edilul-șef, declară că: Îmi doresc ca acest proiect să fie un început care să permită Clujului să se apropie de modelul Utrecht-ului, oraș universitar olandez similar orașului nostru, să putem vedea și la noi parking-uri supraterane de biciclete și sute de bicicliști circulând în siguranță alături de mașini.
Dintre detaliile tehnice al ClujBike amintim că din cei 59 de kilometri de piste pentru biciclete, 19 kilometri vor fi dedicați pistelor separate fizic de carosabil și pietonal. Restul vor fi trasee adecvate circulației bicicliștilor, marcate prin semne de circulație, dar la comun cu traficul auto sau pietonal, precizează Primăria.
Obiectivul propus de autoritățile locale îl reprezintă un număr de persoane mai mare care renunță la deplasări cu automobilul în favoarea deplasării cu bicicleta, care, speră edilii, va ajunge la 1.000 în decurs de doi ani. De asemenea, aceștia se așteaptă ca numărul călătoriilor zilnice cu bicicletele programului ClujBike să atingă 5.000. Un studiu de mobilitate a relevat faptul că pentru transportul local bicicleta este folosită frecvent de doar 1,6% dintre clujeni, însă 29,2% dintre cei chestionați au exprimat o probabilitate cel puțin moderată în ceea ce privește închirierea de biciclete din centrele specializate.
Bicicletele care vor fi date spre folosință vor fi produse de o companie bulgară, Cross, şi fiecare va costa circa 150 de euro. Specificațiile tehnice nu sunt foarte clare, reieșind că vor avea trei viteze, frâne pe ambele roţi şi o apărătoare a roţii din spate, pentru reclame.
Cu toate că proiectul a debutat bine, lucrurile nu sunt chiar atât de roz. Suma necesară materializării se ridică la 17 milioane de lei, Uniunea Europeană asigurând 13,5 milioane de lei. Una din problemele apărute este lipsa de transparență a autorităților locale, ezitare taxată de către Clubul de Cicloturism Napoca cu o chemare în judecată și soldată cu un proces câștigat de acest ONG.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
DA TOTUSI DACA TOT LE PLATESTE PRIMARIA BIBIGLETELE PUTEAU FI PRODUSE DE O FIRMA ROMANEASCA
o informatie importanta, dar care nu este precizata, este daca inchirierea va fi gratuita, si daca nu care va fi costul ...
dar pe unde să umbli cu bicicletele în cluj? sunt câțiva km de piste, în rest trebuie să te chinui prin ”junglă”. nu-i de mirare că doar 1,6% se plimbă cu bicicleta.
taximetriștii se fac tot mai agresivi, traficul seamănă tot mai mult cu cel din București. probabil la Capitală șoferii încep să se educe. sper să se-ntâmple și aici :)