Categorii: EvenimenteNoutati

Primele stații de bike-sharing din Cluj sunt gata

Cluj-Napoca a mai făcut un pas spre Vest după ce ieri a anuțat deschiderea primelor 5 stații de bike-sharing din oraș și zonele limitrofe. Această primă fază face parte dintr-un proiect amplu denumit ClujBike la a cărui finalizare. Programată pentru august 2013, vor exista 540 de biciclete, 43 de stații în Cluj-Napoca, 4 în Florești și 3 în Apahida și un total de 59 de kilometri de piste.

Într-un comunicat de presă al Primăriei Cluj-Napoca, Emil Boc, edilul-șef, declară că: Îmi doresc ca acest proiect să fie un început care să permită Clujului să se apropie de modelul Utrecht-ului, oraș universitar olandez similar orașului nostru, să putem vedea și la noi parking-uri supraterane de biciclete și sute de bicicliști circulând în siguranță alături de mașini.

Dintre detaliile tehnice al ClujBike amintim că din cei 59 de kilometri de piste pentru biciclete, 19 kilometri vor fi dedicați pistelor separate fizic de carosabil și pietonal. Restul vor fi  trasee adecvate circulației bicicliștilor, marcate prin semne de circulație, dar la comun cu traficul auto sau pietonal, precizează Primăria.

Obiectivul propus de autoritățile locale îl reprezintă un număr de persoane mai mare care renunță la deplasări cu automobilul în favoarea deplasării cu bicicleta, care, speră edilii, va ajunge la 1.000 în decurs de doi ani. De asemenea, aceștia se așteaptă ca numărul călătoriilor zilnice cu bicicletele programului ClujBike să atingă 5.000. Un studiu de mobilitate a relevat faptul că pentru transportul local bicicleta este folosită frecvent de doar 1,6% dintre clujeni, însă 29,2% dintre cei chestionați au exprimat o probabilitate cel puțin moderată în ceea ce privește închirierea de biciclete din centrele specializate.

Bicicletele care vor fi date spre folosință vor fi produse de o companie bulgară, Cross, şi fiecare va costa circa 150 de euro. Specificațiile tehnice nu sunt foarte clare, reieșind că vor avea trei viteze, frâne pe ambele roţi şi o apărătoare a roţii din spate, pentru reclame.

Cu toate că proiectul a debutat bine, lucrurile nu sunt chiar atât de roz. Suma necesară materializării se ridică la 17 milioane de lei, Uniunea Europeană asigurând 13,5 milioane de lei. Una din problemele apărute este lipsa de transparență a autorităților locale, ezitare taxată de către Clubul de Cicloturism Napoca cu o chemare în judecată și soldată cu un proces câștigat de acest ONG.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • DA TOTUSI DACA TOT LE PLATESTE PRIMARIA BIBIGLETELE PUTEAU FI PRODUSE DE O FIRMA ROMANEASCA

  • o informatie importanta, dar care nu este precizata, este daca inchirierea va fi gratuita, si daca nu care va fi costul ...

  • dar pe unde să umbli cu bicicletele în cluj? sunt câțiva km de piste, în rest trebuie să te chinui prin ”junglă”. nu-i de mirare că doar 1,6% se plimbă cu bicicleta.

    taximetriștii se fac tot mai agresivi, traficul seamănă tot mai mult cu cel din București. probabil la Capitală șoferii încep să se educe. sper să se-ntâmple și aici :)

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma