Categorii: EvenimenteNoutati

Prima Evadare 2.0: noroi, la pachet

„O să fie noroi, săracii de ei!”. Asta îmi spune cel care asigura paza, undeva în preajma startului, chiar când mă pregăteam să încep filmarea. Și avea dreptate, mai puțin partea cu compătimitul, căci nu este cazul. Prima Evadare din 2016 a fost livrată în versiunea 2.0, aceea cu noroi la pachet, unul care te face să arăți ca un războinic, însă care nu are proprietăți curative. De altfel, există doar două versiuni ale acestui concurs, primul fiind în varianta simplă, cu mult teren uscat și câteva bălți.

Unul dintre evadați, în ton cu competiția. Foto: Dragoș Mitroi.

După ce organizatorii au schimbat traseul de mai multe ori înainte de ziua concursului, iată că azi-noapte s-a optat pentru varianta standard a acestuia, inițial fiind vorba de o reducere a numărului de kilometri. Și a fost o decizie bună și inspirată aș putea spune, căci altfel poate că s-ar fi pierdut din spiritul acestei competiții. Desigur, presiunile celor care în 2011 au trăit aici clipe de neuitat au fost probabil destul de mari, însă majoritatea celor prezenți cu care am discutat astăzi, mi-au spus că nu a fost chiar atât de rău, pe alocuri chiar incomparabil cu situația de acum 5 ani.

Încălzite înainte de start.
Recunoașteți modelul?
O poză… exotică, aș spune. 🙂
Concentrare, tot înainte de start.
Probabil singurul Morewood din concurs. Mă face să devin nostalgic.
Miile de participanți în așteptarea startului.
Fără descriere. O fotografia pe care am vrut neapărat însă s-o introduc aici.
Chiar trebuie să fii bun ca să ai parte de acest tratament.
Cocoș experimentează. Single Speed pentru Prima Evadare? Parcă nu sună atât de rău. Din păcate, n-am apucat să-l mai întreb cum a fost.

Așadar, cum a fost Prima Evadare de anul acesta? Aș spune, într-un cuvânt, una motivantă. Cel mai bun timp de pe traseu a fost de 2 ore și 17 minute, ceea ce nu este deloc rău pentru 55 de km în condițiile date. Nici nu s-a mai întâmplat ca cineva să termine în cursa în 12 ore, căci deja de la Palatul Ghica, trebuia să te încadrezi într-un timp limită, altfel erai tras pe dreapta. Cu toate acestea, ultimul concurent din cei 1632 care au luat startul, a ajuns după mai bine de 7 ore. Calculați voi media. Am aflat totodată că după primul checkpoint, erau deja cu 200 de concurenți în minus. Desigur, în condițiile date, participanții au fost rezervați și cel mai probabil, și-au făcut calculele realizând că această cursă s-ar putea să-i coste mult mai mult decât taxa de înscriere. Într-un final, 668 din cei care au pornit pe traseu au reușit să treacă linia de finish.

Start pentru elite. În prim-plan, Tudor Oprea, cu numărul 1 de concurs.
Un șant, deci acțiune.
Concurenții încă arată bine.
Al doilea grup care ajunge la Palatul Ghica.
Copii, luați aminte, așa se abordează corect un viraj.

Spre final, cei care ajungeau nu mai erau atât de relaxați precum la edițiile anterioare, cel puțin nu pe ultimele porțiuni din pădure. Majoritatea erau foarte concentrați, cu privirea fixă, cu dinții foarte albi vizibili prin masca de noroi, cumva strângând din maxilar și din ghidon pe ultima sută. Surpriza competiției, cel puțin pentru mine care pariasem pe altcineva, a fost Ede Molnar, de la Dinamo-BikeXpert Racing, care a reușit să câștige cu ajutorul strategiei de echipă, așa cum am aflat de la Alexandru Stancu, care mi-a povestit pe larg cum s-au desfășurat ostilitățile. Cum rezumatul pe larg ar dura prea mult, voi fi succint: într-un anumit punct al cursei, după Palatul Ghica, în fruntea cursei se formase deja triada BikeXpert, din Molnar, Stancu și Madaras, însă aceasta a fost străpunsă de bulgarul Aleksandar Aleksiev, care nu doar că a fost mai puternic decât s-ar fi gândit cei trei, dar a alterat până la final și pozițiile pe podium, sportivul de la KK Nessebar-Shockblaze reușind să vină pe locul 3. Poate că nu a fost cea mai palpitantă ediție în bătălia pentru primul loc, dar a fost una în care și echiparea bicicletei cu anvelopele corespunzătoare, adică de noroi, căci despre el vorbim, a făcut diferența. Trebuie să transmit felicitări și fetelor de la Elite și de la Open, care s-au descurcat admirabil astăzi, Adrian Ceaușescu de la SportGuru-BCR Racing Team fiind cea mai bine plasată româncă în cadrul competiției.

De undeva mai din spate, Lucian Mîndruță relatează:

În ceea ce-l privește pe colegul nostru de redacție, Horațiu Campian, acesta a participat la categoria ciclocros și a reușit să ajungă pe poziția a 4a. La final a zis: a fost simplu! Mult mai simplu ca în 2011. Și tind să-l cred, căci nu părea obosit.

Cu 2 km înainte de final, Stancu se află în fruntea grupului.
Deși puteau fi ocolite, bălțile au creat fotografii spectaculoase.
Precum aceasta în care (încă) îl putem zări pe Elisei.
Hey! Dar unde-i lanțul?
Pentru că merit! 🙂
See ya at the showers!
Pagube de mii de euro. Nu în cazul de față. Per total. Astăzi.
Alexandru Stancu, omul zilei din punctul meu de vedere, cât se poate de senin după reușita de astăzi.

O idee foarte bună mi s-a părut că organizatorii au decis să pună punctul final al cursei pentru copii chiar la Palatul Ghica, distanța fiind mai ușor de parcurs. Altfel, am văzut ceea ce vedem în fiecare an: agitație, oameni care vin să-și susțină favoriții, participanți care râd sau care înjură de mama focului, elicoptere, motociclete, ATV-uri, lume fericită, lume tristă și lume care… face duș. Era de așteptat ca numărul celor prezenți să fie mai mic, însă cei care au participat cu siguranță au rămas cu o amintire care se va sedimenta bine de tot în sertarele memoriei și vor avea întotdeauna un argument în plus când va veni vorba despre cursele pe noroi. Și nu orice noroi, căci unul mai lipicios ca cel din pădurile de lângă București, mai rar să întâlnești.

Dragoș Mitroi
redactor FreeRider.ro
Snagov, Jud. Ilfov

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Din regulament PE: "Distanța totală trebuie parcursă în maxim 5 ore atunci când traseul este uscat. În cazuri excepționale cum au fost în 2011 limita de timp se extinde sau se așteaptă până la ultimul sosit."
    Poate nu stiu unde sa ma uit, dar nu gasesc nicaieri care a fost timpul limita pentru aceasta editie. Intreb pt ca inainte cu 2km de finish am fost redirectionat pe sosea ( si evident nu am fost inregistrat cu timp oficial), timpul meu era undeva pe la 6h si un pic dar in clasament vad foarte multi intre 6:30 si 7 ore, cat estimez si eu ca as fi facut ( conform datelor inregistrate cu Strava )

  • Da, traseul era practicabil pe bicicleta pentru primii 20-30-50 de participanti care aveau balti "curate" la dispozitie
    Pentru ceilalti insa era imposibil sa mai mearga pe bicla, cu orice cauciuc de noroi ai avea ! Apa din balti nu mai era doar apa, era deja namol iar apa aruncata de cei din fata in laturi creea si mai mult noroi lipicios
    A fost o mizerie sa anunte schimbare de traseu iar la 2 noaptea in ziua concursului sa anunte ca ramane acelasi traseu .... CE OM cu mintea la el poate crede asa ceva ?
    Eu am terminat in primii 500, cauciucuri de noroi, 2-3 antrenamente pe saptamana, din pctul meu de vedere subscriu ca acest concurs se organizeaza pe spinarea marii mase de catre niste organizatori care lasa MUUULT de dorit
    Nu m-ar mira ca la anul sa apara un boicot Prima Evadare ..
    Si da, noroiul are clar farmecul lui, dar i-as ruga pe organizatori sa mearga ei prin acele paduri care incarcam rotile la fiecare 10 m .... cu super cauciucuri de noroi

    • Eu am pleact de pe 500+ si am am ajus pe 305. Nu am avut cauciucuri de noroi (cred ca o sa-mi cumpar pt la anu). Dupa cum am zis mai sus, cu exceptia a doua sectiuni prin paduri, restul traseului mi s-a parut ciclabil.

  • Eu stiam in ce ma bag, pt ca am fost si in 2011. Dar cu siguranta a fost mai rau decat in 2011. Problema mea este cu faptul ca au fost persoane care au luat-o pe sosea, sau pe scurtaturi si au ajuns in top 500.
    Cei care carcotesc despre starea traseului, trebuiau sa se gandeasca ca a plouat o saptamana, era logic ca traseul este sub orice critica.

  • Eu m-am inscris in ultima saptamana deci stiam ce o sa fie. A fost foarte greu dar mi-a placut foarte mult. Au fost doua sectiuni in padure in care era aproape imposibil sa stai pe bicicleta: prima cu multe balti si a doua cu un noroi foarte lipicios de bloca rotile. In rest mi s-a parut ciclabil.
    Nu regret deloc ca am particiat. M-am distrat maxim. Bonus, am facut si baie in lac si masaj.

    • Cat priveste organizarea mi s-a parut OK. O singura obiectie am: fetele de la finish, care ne-au dat medaliile, au fost reticiente in a ne si imbratisa. Nu stiu de ce...

  • Subscriu,am fost oprit la punctul de control 9,ni s-au luat cipurile,43 km de efort pentru nimic.Dejamagitor

  • Treaba amestecata pute! Asta s-a intamplat si aici. Daca e competitie pentru sportivii de performata, ("profi") fa-o asa, si nu mai inscrie amatorii care au venit sa se recreeze! Daca e competitie de amatori, nu mai puncta rezultatele in niciun clasament oficial! Lasa competitie de amatori si atat! Punct! Partea care m-a deranjat cel mai tare, e ca am sponsorizat o competitie profesionala fara voia noastra! Practic am fost prostiti in fata, si ni s-a bagat mana in buzunar ca sa suportam costurile organizarii cursei, de care au profitat cativa!

  • Am aflat mai tarziu, ca unii care au fost opriti cu 14km inainte de final,au ajuns pe asfalt si au trecut linia de finish.....
    In alta ordine de idei, ni se spunea ca "traseul este ciclabil" - serios? Cel care a facut afirmatia a si mers cu bicicleta pe acest traseu??????
    Pentru mine a fost ultima oara cand am mai participat la acest eveniment, indiferent de cum va fi vremea....

  • De ce n ați scris nimic de faptul ca la cp9 ni s a interzis continuarea probei, deși eram in grafic cu timpul ??? In mod cert terminau alte câteva sute cursa ... Sunt dezamăgit de atitudinea organizatorilor ! Am fost privat de bucuria de a termina cursa:(

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

7 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma