Prim contact: două noi full-suspension-uri de la Kross, Soil și Moon

Care putea fi cel mai bun traseu pentru a încerca noile full-suspension-uri Soil și Moon în preajma Odorheiului Secuiesc? Răspunsul a venit rapid, rapid de tot: traseu de downhill de la Mădăraș. Norocul a făcut însă ca oamenii lui Robert Mircea Gustav (Robike), să vină cu o idee mai bună: traseul de enduro, tot de la Mădăraș. Este mai iertător, mai ales că eram însoțiți și de oameni pe hardtail-uri. Zis și făcut, încărcam bicicletele și deplasăm până în vârf.

Invitat se seamă: Robike în acțiune, cu un hardtail Kross.

Cum socoteala de acasă nu se potrivește niciodată cu cea din târg, nu am avut ocazia decât să dăm o singură tură, iar hardtail-ul pentru All-Mountain, care mă interesa în mod deosebit, a ajuns în mâinile altcuiva. Prin urmare, nu pot să trag prea multe concluzii, însă pot spune că ambele biciclete au potențial și voi enumera mai jos câteva dintre caracteristici.

Soil spre exemplu, este o bicicletă de All-mountain, care împrumută suspensia RVS de la noul Moon. Construcția acesteia pare destul de complicată, dar la bază este de fapt un VPP gândit pentru cât mai mult confort dar și un pedal kickback redus (am apreciat sinceritatea celor de la Kross, care menționează că deflecția angrenajului este de 11.5 grade). Versiunea pe care am avut-o la dispoziție, Soil 2, era echipată cu o furcă Rock Shox Revelation Solo Air și un amortizor Rock Shox Monarch, pe când sistemul de transmisie provine de la Shimano (SLX/Deore). Frânele furnizate de Avid, modelul DB5, s-au dovedit a fi eficiente pe traseul de test. Unghiurile cadrului sunt însă cele care fac ca această bicicletă să fie capabilă la vale, headtube-ul fiind poziționat la 68 de grade, iar seat tube-ul la 73 de grade. Greutatea modelului testat a fost de 14 kg.

În ceea ce privește noul Moon acesta a fost adus la zi din punct de vedere tehnologic, iar cu roțile de 27.5 aceasta pot spune că diferă mult de modelul cu roți de 26 de inch. În primul rând nu se mai simte atât de greoaie, însă polonezii nu au adoptat standardul de 160mm pentru suspensii, ținând cont că bicicleta face parte din segmentul de enduro, ci au rămas la suspensia (tot RVS) de 150mm. Furca însă va fi livrată pentru toate cele trei versiuni cu o cursă de 160mm.

Modelul de top 3.0, este echipat cu o tijă de șa reglabilă, un angrenaj din carbon, roți DT Swiss EX1501 și amortizoare Fox, iar greutatea acesteia este de aproximativ 14. 5 kg.

Hardtail-ul Dust 3.0 ni s-a părut de departe o alternativă interesantă pentru munte, dat fiind faptul că segmentul din care face parte este în prezent unul foarte mic. Este mai manevrabilă și mai jucăușă decât un full-suspension, iar anvelopele mai late vor prelua o parte din șocurile încasate pe traseu. Modelul de top este echipat cu o furcă Rock Shox Revelation, cu o cursă de 130mm, vine dotat cu un sistem de transmisie 1×11 și cu frâne Avid DB5 cu discuri de 180mm. După cum spuneam, pe acest model nu avut ocazia să pedalăm, însă cu siguranță îl vom cere importatorului pentru un test complet. Greutatea modelului de top este de 12 kg, pe când cel de intrare, pune pe cântar 13.6 kg.

Importator Kross în România: Kerobike.ro.

O zi genială, cu oameni minunați. Mult prea scurtă însă.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 ore in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

2 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

2 zile in urma