Categorii: CursiereNoutati

Prim contact: KTM Revelator 3300 2014

Pe măsură ce tehnologiile se dezvoltă și devin tot mai accesibile este ceva firesc ca prețurile să scadă. Dacă ritmul este unul care ne convine, este deja o chestiune care ține de fiecare, dar, în orice caz, este greu de trecut cu vederea pasul făcut de KTM în ceea ce privește gama pentru 2014. Mountain bike-ul Aera care se anunță a fi lansat la un preț competitiv are un corespondent în materie de cursiere întruchipat de Revelator 3300. Tocmai de aceea am aruncat un ochi mai atent asupra acestuia.

Cu riscul de a face redundantă această precizare, KTM a ales un plan de bătaie relativ nou pentru anul viitor. Mai precis, compania austriacă dorește să aducă modelele de carbon de calitate la un preț decent și accesibil unei părți mai mari din consumatori. În privința cursierelor, această filosofie este reprezentată de Revelator 3300.

Din start este necesar de precizat că punctul forte al bicicletei îl reprezintă cadrul. Și, pe bună dreptate, KTM a reușit să facă o treabă excelentă. Componenta centrală înglobează toate caracteristicile unui model de calitate superioară, chiar dacă nu de top. În primul rând, țevile au fost modelate cu atenție oferind nu doar un impact vizual consistent, ci și îmbunătățiri serioase privind rigiditatea și confortul. Rămânând la simplul aspect, e greu să rămâi insensibil la îmbinările elegant realizate care dau impresia că acest cadru a fost turnat dintr-o singură bucată. Și nici nu este departe de adevăr această afirmație, KTM folosind din plin beneficiile construcției de tip monococă. În rest, apreicierile rămân la latitudinea ta.

Despre echilibrul dintre confort și rigiditate se știe că este unul fragil, dar KTM a reușit să le împace mulțumitor, zona bottom bracket-ului flexând minim, pe când triunghiul posterior este arcuit suficient cât să mai taie din duritatea șocurilor și a trepidațiilor. Seat tube-ul este ovalizat tot pentru a servi cauzei rigidității și a fost și înclinat la niște valori (variază între 72.5 și 75 de grade în funcție de mărime) care dau un plus de confort. Nu te aștepta să îl sesizezi deîndată, căci doar turele lungi îl vor scoate la iveală. În continuare, pentru rigiditate optimă și head tube-ul a fost atent lucrat, iar ca verdict final, pot zice că Revelator 3300 se comportă foarte bine în ceea ce privește transferul de energie. Totuși, greutatea nu rupe gura târgului, cele 1.090 de grame fiind, probabil, consecința directă a folosirii carbonului unidirecțional.

Pe urmă, funcționalitatea este suplimentar îmbunătățită prin cablurile care trec prin interiorul cadrului. Iremediabil am fost cucerit de cablul schimbătorului de spate, care, foarte elegant, vede lumina zilei, sau mai bine zis, asfaltul doar în zona axului pedalier, în rest fiind aflat ori prin cadru, ori înăuntrul cămășii. Astfel scad considerabil șansele ca funcționarea să îi fie alterată de orice obstacol, de la apă și până la praf.

În privința echipării nu m-aș arunca cu cuvinte de laudă, setul Shimano Tiagra deși având 10 viteze, cred că încă mai are de evoluat până să atingă fiabilitatea care a consacrat producătorul nipon. Nu înțelege greșit, funcționează bine dacă este reglat cu atenție și lubrifiat corespunzător, dar va trebui să repeți aceste două operațiuni destul de des dacă vrei să meargă brici.

Ultima remarcă se leagă de preț. Un lucru interesant este că acest cadru, R 1485, este același pentru toate modelele KTM din gama Revelator. Așadar, atât modelul de top Revelator Elite, echipat cu Shimano Dura-Ace 9000, cât și cel de bază, Revelator 3300, dispun de același cadru, dar vopsit diferit, ceea ce ar putea genera mici diferențe de greutate. Ideea este că pentru cei 1.499 de euro cât este probabil să coste Revelator 3300, obții o cursieră cu un cadru durabil și performant, confortabil în același timp. Practic, cadrul este de nivel de top, singura îmbunătățire privind bicicleta fiind cea legată de componente, care pot fi schimbate cu unele mai performante, oferindu-ți astfel posibilitatea de a-ți aranja cheltuielile pe o perioadă mai lungă de timp.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma